Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler og fordele ved kontor hjemme?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Solrød Strand
Tilmeldt 1. Mar 11
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en tilbygning til mit hus, som skal istandsættes.

Så var det lige jeg kom til at tænke på at indrette kontor i tilbygningen. Der er i øvrigt egen indgang til bygningen (faktisk to indgange), men også dør videre ind til privaten. Er det ok?

Det er ikke en gennemgribende istandsættelse som skal til, men "blot" vægge, gulv og lofter - og dernæst indretning: kontormøbler, sofa mm og måske lidt billeder på væggene.

Men hvad er tilladt?

Jeg formoder at jeg som eger gerne må udleje tilbygningen til mit firma (personligt eget firma, ikke AS eller Aps), men er det ok at det er firmaet som betaler for istandsættelsen?

Ligeså formoder jeg at det er ok at firmaet betaler for kontorindretning, men er det endvidere ok at indkøbe fx kunst og hænge op på væggene for firmaets regning?

Andre spørgsmål er:

Skal tilbygningen have eget elskab el.lign. eller kan man blot fastsætte et eller andet rimeligt beløb for forbrug af el? Og hvad med varme (naturgas)?

Hvad hvis taget bliver utæt, kan lejer (mig) pålægge firmaet (mit) at betale?

Hvad må man egentlig tage i leje for at leje egen bygning/værelse ud til eget firma?

Og endelig... kan det i det hele taget svare sig?

Fra Solrød Strand
Tilmeldt 1. Mar 11
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

svar udbedes.....

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fik ramt en stjerne ved et uheld, det beklager jeg. Hvis du lejer ud til virksomheden formoder jeg du skal betale skal af din lejeindtægt, hvilket ikke kan være en fordel. Men prøv at se her

Fra Charlottenlund
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 793
Fra  SurfMania Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 31. May 11
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 23:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej


Jeg er lidt i den samme situation, jeg har eget firma ved siden af min SU og har en studie bolig på 35m2 så det er begrænset hvad jeg kan trække fra af huslejen. Men hvad sådan noget som internet, ekstra udgifter til EL pga. udstyr der køre 24/7 der bruges i firmaet.

Blæk til printeren?

Kontor møbler?

IT udstyr?

Kontor udstyr, som papir osv.?

Kaffe til gæster?


Mvh.
Jesper

Mvh.

Jesper

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46460
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Have:

Blæk til printeren?

Kontor møbler?

IT udstyr?

Kontor udstyr, som papir osv.?

Kaffe til gæster?

du kan ikke trække husleje fra som du godt er opmærksom på når det hele foregår i samme lille 35 m2 studielejlighed.,

Du kan trække de andre ting de nævner fra, i det omfang det er strengt firmarelateret. Går du over til mad og vin til gæsterne er der repræsentation inde over, men kaffe og te må du servere med fradrag - men de vil nok kigge lidt hvis du bruger 500 g kaffe om ugen - så brug det ikke som tag selv bord, men tænk strengt firmarelateretBig Smile

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. May 11
Indlæg ialt: 271
Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad med EL til server og internet ?


Kan jeg trække noget fra der, eks. 50% af internettet og 10% af strømmen

Mvh.

Jesper

Fra Solrød Strand
Tilmeldt 1. Mar 11
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Lad os sige at det er 15% af boligen som nu er lagt over til kontor og mødelokale. Bør jeg så sætte en leje svarende til en eller anden lokal kvm-pris for kontorleje + 15% af boligens driftomkostninger eller hvad?

Ellers skal man "kun" skrive de 15% driftomkostninger på selvangivelsen ? HVOR?

 

Om hvis nu rummet sættes i stand for fx 100.000 kr, så det er varmt, tæt og flot nok til at kunne være en del af virksomhedens ansigt udadtil - hvordan man man så opdele den udgift mellem privat (udlejer) og virksomhed (lejer)?

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46460
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:28
Hvor mange stjerner giver du? :

det var vel 35 m2 du boede på og samtidigt havde firmaet i. Jeg ville ikke rode med fradrag for strøm, men internet og mobiltelefon - hvis regningen stiles til firmaet, kan du trække fra - men du skal så betale multimedieafgift (til næste år kun af telefonen) Det er der sikkert nogen her inde som kan kommentere, om det så ikke betyder, at næste år kan firmaet betale dit internet hvis det er afgørende for virksomheden (eller om det skal deles) samt stille computer til rådighed når du har firma i hjemmet og behøver den -  uden MM skat som jo er afskaffet - hvis du selv står for telefonen

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)