Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp ang. en betalingssag

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Toftlund
Tilmeldt 27. Nov 10
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Aminoer

Jeg håber i kan hjælpe mig?

Jeg køre som vognmand hvor jeg har en tur igennem en anden vognmand, da jeg så lavede en faktura på det kørte var det hele ikke betalt. (Det skal siges at jeg lejede en af hans vogne indtil jeg fik min egen.) Men jeg fik så at vide af ham at det var for leje af bilen, der var trukket af beløbet på min faktura. Det er så også helt iorden, men så vil jeg selvfølgelig også have en faktura for den leje, så jeg har et bevis for at det er det der er trukket. Nu har jeg rykket ham lige siden på at få den faktura da jeg skal bruge den til momsregnskab men forgæves, han siger at han laver den og sender den pr. mail men er ikke sket endnu.

Hvad skal jeg gøre med sådan en person?

Er der regler inden for dette?

Der er så en ny faktura hvor lejen af bil også skal betales ud af men kan jeg forlange at få en faktura inden han betaler min faktura så han selv kan trække beløbet fra?

Jeg håber ikke at det er for svært at forstå hvad jeg mener ellers må i spørge længere ind på det.

Med venlig hilsen

David Larsen

Fra Toftlund
Tilmeldt 27. Nov 10
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Eller skal jeg bare gå til den som har turen og prøve at få den istedet for ham da jeg mener at han er meget useriøs

Fra Kolding
Tilmeldt 5. Sep 09
Indlæg ialt: 523
Fra  All Creative A/S - Vejle Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Han kan ikke modregne ved betaling af den faktura du har lavet, hvis han ikke selv har udstedt en faktura på det beløb der skal modregnes.

Som jeg ser det har du faktisk mulighed for at sende ham til incasso for manglende betaling...

Hvis du benytter incasso eller forsøger at gå direkte efter kunden skal du jo nok forvente at få et nyt problem hvor du ikke længere kan låne/leje bilen af ham og dermed selv skal finde et køretøj til opgaven.

Kim Thranborg / Projektleder hos All Creative A/S / www.allcreative.dk

Fra Toftlund
Tilmeldt 27. Nov 10
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 01:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Køretøjet har jeg selv fået i mellemtiden så jeg lejer ikke bilen ved ham mere men hvad med den faste tur?

Den risikere jeg også at miste eller skal jeg bare gå det led op og høre ham om jeg kan overtage turen istedet for ham for han bliver nok indkaldt til incasso?

Fra Toftlund
Tilmeldt 27. Nov 10
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 01:21
Hvor mange stjerner giver du? :

og ellers tak for rådet jeg mente også at han gjorde noget der som ikke er lovligt

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)