Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

momsafregning i Summa - kørt sur i hjernen

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Min momsafregning 1/7 til 30/9 ser korrekt ud som rapport og stemmer helt med regnskab selvfølgelligt.

Der er i funktioner en funktion i kassekladde som hedder opdater momskonti, og det tossede er, at den fungerede sidst - men nu er den nedtonet (kan med andre ord ikke klikkes.

Vi skal dennegang ha lidt moms tilbage. Jeg kan sagtens lave indberetningen på basis af momsafregningen, og dernæst går jeg ud fra at jeg skal

DEBITERE 56125 som er konto for momsafregning afventer likviditet (tilgode) det beløb vi skal ha retur OG

KREDITERE 66900 som jo er momsafregningskontoen for mig (kreditere fordi det er moms retur)??

er det to konteringer korrekte så?

Bliver funktionen OPDATER momskonti så aktiv, Jeg har perioden sat til kvartal, så den bør vel derved bare nulstille 3. kvartal (2. blev nulstillet korrekt)

Jeg er kørt helt sur i hovedet - så HJÆLP tak som altid

vh John

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi skal dennegang ha lidt moms tilbage. Jeg kan sagtens lave indberetningen på basis af momsafregningen, og dernæst går jeg ud fra at jeg skal

DEBITERE 56125 som er konto for momsafregning afventer likviditet (tilgode) det beløb vi skal ha retur OG

KREDITERE 66900 som jo er momsafregningskontoen for mig (kreditere fordi det er moms retur)??

er det to konteringer korrekte så?

Af en eller anden "sjov årsag" er OPDATER MOMSKONTI nu highlightet og virker - jeg kan vel ikke tro det er noget med vi først i dag er på første hverdag i nye momsperiode - men alt ser nu normalt ud. De med fed ovenfor ville jeg stadigt være glad for et lille grønt lys for :) (og at jeg gør det inden jeg nulstiller momsen??Stick out tongue

venligst John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Cookie.

Jeg forstår slet ikke, at du bruger den efter min mening unyttige/forvirrende funktion.

Har gennem årene haft mange hundrede virksomheder på Summa...og aldrig brugt den, og dermed

aldrig haft de problemer, som du nævner.

Tag tallene fra de respektive momskonti kvartalsvis, og hiv disse tal ned på momsafregningskontiene efter

indberetning. 

MvH

Peter

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan du sagtens ha ret i Peter - Var de to posteringer i forbindelse med med bogføring af den moms vi skal ha retur korrekt ellers?

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)