Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SMS Gateway

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 31. Jan 06
Indlæg ialt: 177
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Har gået med en lille sjov idé et godt stykke tid nu.. Jeg vil gerne afsløre den her da jeg for det første ikke regner med nogen stjæler ideen og for det andet bliver det i det første lange løb holdt som et skoleprojekt.

Jeg studere kom/it i Roskilde og vil gerne lære lidt om sms gateways i denne forbindelse har jeg tænkt på at oprette en service der gør det muligt for os unge mennesker i Roskilde og omegn at få sms der fortæller hvor i byen der sker noget.

Og så er der selvfølgelig et hav af spørgsmål:

Jeg har kigget lidt rundt på diverse sms gateway udbydere og syntes egentlig det ser rimeligt overskueligt ud. Men en ting kan jeg ikke finde information om: Hvis folk skal betale en pris (lad os sige 10,-) for at tilmelde sig hvordan gøres det så. Jeg kan ingenting finde om det.

Når jeg selv tjener penge på det skal teleselskaberne så have en bid af pengene?

Der kommer nok lidt flere spørgsmål senere, tænker ikke så langt lige nu....

På forhånd tak for hjælpen..

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Casper

 

Som ejer af tigernet.dk hvor du kan sende sms kan jeg lige hurtigt forklare dig lidt om det:

 

Lad os antage at du vil lave en service der koster 10 kr så man får sms hvis der sker noget...

 

Du kan modtage betalinger i din bankkonto eller via  e-wire eller paypal (uden at det skal koste noget). Dernæst laver du et system der sender en sms igennem en gateway. Det er som regel bare at dit program sender en forespørgsel til gateway''en og beskeden sendes.

 

Du skal så betale gatewayen for den service. Tit skal du betale for at blive oprettet som kunde hos dem, et måndeligt gebyr og en pris pr sms.

 

Du skal derfor ikke tænke på at betale teleselskabet, fordi denne del tager gateway firmaet sig af.

 

Håber at det var svar på dine spørgsmål ;)

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. Jan 06
Indlæg ialt: 177
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person
Det var det delvist men det jeg mente (muligvis også det du har svaret på) er om man kan lave en ordning så de 10,- kr bliver trukket på mobilen.. altså at man i det man skriver en tilmeldings sms bliver trukket 10,- på mobilregningen som bliver videre sendt til min konto?
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 12-04-2007 23:04:54 Forfatter: Casper Strømgren Det var det delvist men det jeg mente (muligvis også det du har svaret på) er om man kan lave en ordning så de 10,- kr bliver trukket på mobilen.. altså at man i det man skriver en tilmeldings sms bliver trukket 10,- på mobilregningen som bliver videre sendt til min konto?

 

Det kan du sagtens. Men der har teleselskaberne snablen nede i kassen ;). De tager (jeg tror at det er omkring) 40% af beløbet. Derudover er er moms og din gateway skal også have lidt. Så ud af de 10 kr har du ca. 2,50 selv.

 

 

Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 08:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Casper, hvis du klikker dig ind på http://www.mobilemarketing.dk/dk/priser/udbetaling/, så kan du beregne cirka hvor meget du vil få udbetalt. Vælger du at overtaksere med 10 kr. og køber SMS-beskederne til 29 øre, så vil du ca. få udbetalt 3,61 kr.

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Tilmeldt 13. Apr 07
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er vigtigt, at du adskiller det at kunne sende SMS med det at modtage dem. Vi tilbyder eksempelvis en SMS-gateway, men dette er udelukkende en SMS-gateway til at sende SMS igennem. Dette fungerer meget som et almindeligt mobil-abonnement, hvor du betaler 25 øre pr SMS der bliver sendt. Dette afregnes direkte hos os.

Hvis du skal være i stand til at modtage SMS og betaling herigennem, skal du lave en aftale med teleselskaberne, da de jo skal hæve pengene hos deres kunder. Dette tager de et gebyr for, og det er generelt ret dyrt sammenlignet med almindelige indløsningsaftaler hos PBS.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Lasse -  I skriver i jeres betingelser at man har "fri trafik". Men længere nede at hvis man har et stort forbrug skal man give besked. Hvad er et stort forbrug?

Tilmeldt 13. Apr 07
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Niels - vi tilbyder som standard "fri trafik", dog med visse begrænsninger. Jeg kan ikke sætte et tal på denne begrænsning, da det afhænger meget at hvor kode-intensiv din hjemmeside er. Vi vil gerne vide det hvis en kunde forventer at have meget trafik, da vi så bedre kan placere kunden på en server med tilstrækkelig kapacitet hertil.
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Lasse

En html side med store billeder der bliver vist 10000 gange bruger da mere trafik end en tung database kørsel ;)

Nårh.. det var ikke det tråden handler om... skulle bare lige høre ;)

Tilmeldt 13. Apr 07
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Niels - det er også min pointe. En hjemmeside med mange tunge database kørsler kan være en større belastning end en html side med store billeder. Det du betaler for er jo serverkapacitet, og der er selvfølgelig grænser for hvor meget kapacitet man kan sælge for 9 kr. i md. og så stadig tjene på det  Men ja - nok om det
Side 1 ud af 2 (15 indlæg)