Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momsindberetning af moms og afrundning

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 353
Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Bruges de normale afrundsingsregler, når man skal inberette moms? Eller er der en regel om, at man altid runder op eller ned?

Fra Randers
Tilmeldt 24. Jun 09
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter,

Tror ikke at der er nogen regel som sådan.

Og da kun er omkring en krone kommer det nok ikke så nøje - Og det justerer sig jeg jo også hen over året.

Jeg plejer selv at runde op eller ned alt efter om ørerne er over eller under 0,50.

Flemming Bach

Bachs Bogføring - din freelance bogholder i Randers, og Århus.

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter,

Jeg ville også bare runde op og ned. Skat arbejde ikke med decimaltal, så det er du alligevel nødt til.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Min summasumarum viser 145.754,91 altså komma 91 i moms kontoen og monsanvgivelsen som rapport runder ned til 145.754

Det tror jeg er standard i skat, alt rundes ned til hele kroner, også renteindtægter o.l. får samme afrunding i årsopgørelser

vi snyder dem for lidt ørerBig Smile

(husk lige spørger - at det ikke er den enkelte post der rundes, med det samlede momstal

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har altid afrundet efter almindelig afrundingsregler og har aldrig hørt noget for det. En gang imellem står der en gæld til skat på 55 øre og engang imellem står der et tilgodehavende på 24 øre. Det kommer bare med næste gang - så udligner det sig over tid. SKAT har forhåbentlig også andet at tage sig til end et par ører i afrunding.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)