Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til beskatning ved udlandsarbejde

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Sep 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Goddag amino'er

Min forespørgsel omhandler ikke selvstændig virksomhed, men jeg har læst lidt rundt omkring, og tror måske alligevel der er nogen i flokken der vil kunne hjælpe mig lidt.

Jeg har fået et jobtilbud fra et firma hvor jeg skal arbejde ud fra Amsterdam, jeg vil være ansat af et Hollandsk firma, men vil stadig have min bopæl i DK, og vil i gennemsnit være ude af landet 3 dage om ugen, hvordan vil min beskatning i dette tilfælde være?

Yderligere ønsker virksomheden at udbetale en del af min løn som diæter, kan dette gøres uden at jeg render ind i et pludseligt skattesmæk?

Jeg ønsker at overholde alle regler, men ønsker selvfølgelig også en lønpakke skruet sammen så jeg betaler mindst muligt i skat.

Håber der er nogen der kan svare på lidt af det ovenstående. På forhånd tak.

Allan

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja når du opholder dig i Danmark 4 dage om ugen og bor i danmark, så vil du vel skulle skatte i danmark, så her kender du reglerne. Jeg ved faktisk ikke hvordan det er med indberetningspligt for det udlandske firma.

Skattefrie rejsediæter mener jeg forudsætter, at rejsen sker til en midlertidig arbejdsplads faktisk, men din arbejdsgiver burde måske tilbyde dig, at du kan betale en ekspert for rådgivning i en lidt kompliceret sag. Du kan også booke et møde med skat tror jeg, og så kan de måske rådgive dig, du forklarer bare, at det er for at sikre du betaler din skat korrekt. De sidder IKKE og holder mund med de muligheder du har, hvis du spørger ind til diæter, fradrag for rejse o.l. de vil bare ha den korrekte skat, og ikke plukke dig.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)