Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hæve og indsætte

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Jul 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan man hæve f.eks. 10.000 fra sit firma konto, og indsætte pengene igen et par dage senere? Hvis der er tale om et enkeltmandsfirma uden virksomhedsordning.

Årsagen er hvis jeg f.eks. skal købe noget et sted hvor man ikke kan betale med dankort, så skal jeg have kontanter med. Hvis købet ikke bliver til noget vil jeg gerne indsætte den samme beløb tilbage igen. 

Kan sådan noget give problemer med skat?

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, det vil være ok. Det svarer til at du har 10tkr i kassebeholdning - og den har du tilfældigvis taget med dig på indkøb.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 28. Feb 11
Indlæg ialt: 316
Fra  db web ApS Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Intet problem i det :)

Bare der bliver holdt styr på det, så det hele stemmer hele tiden :)

Fra Næstved
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

JA..... ellers ville det jo være forbudt at "leve" når man ejer enkeltmandsvirksomhed hvis man ikke kunne hæve :). Det er det heldigvis ikke endnu....

Dahl Regnskab & Rådgivning, assistance til regnskab, selvangivelse og skattemæssige problemstillinger

Fra Næstved
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

JA..... ellers ville det jo være forbudt at "leve" når man ejer enkeltmandsvirksomhed hvis man ikke kunne hæve :). Det er det heldigvis ikke endnu....

Dahl Regnskab & Rådgivning, assistance til regnskab, selvangivelse og skattemæssige problemstillinger

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bogfører bare 10.000 kr ud af banken og 10.000 kr ind i kassen - så har du stadigt helt det samme beløb ialt og regnskabet stemmer.

Hvis du så køber noget med dankort, så bogfører du via banken, og køber du kontant så bogfører du udgiften på de 10.000 kr via kassen. Du må naturligvis gerne ha de 10.000 kr fra kassen på dig når du handler, så no problemos

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)