Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sigtelse for injurier?

Side 2 ud af 9 (83 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46445
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Hans Henrik Lichtenberg:
Der er meget vide grænser for hvad man egentlig kan tillade sig. Eksempelvis må man godt kalde Pia Kjærsgaard racist (hermed gjort) Jeg tror ikke de gider, men du kalder her PK for Racist - og det vil jeg mene du kan få vanskeligheder i den grad ud af. Der findes ingen ret til det, uanset følelse for eller imo
Du kan jo håbe (og nok tro) at de ikke gider forfølge - men jeg tror du taber hvis de vil Der er aldrig givet grønt lys for at kalde PK for racist

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 00:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Skal vi ikke lade være at prøve grænser af og kalder andre xxx ord på et tidspunkt bliver amino.dk dømt for at have sådan indhold og jeg ved Martin Thorborg har haft sager mod sig og blevet tvunget til at fjerne indhold

Kan vi så holde en rimelige tone , jeg ser helst amino.dk ikke får sager mod sig det vil jo ramme os alle samme iværksættere vis amino.dk skal betale erstatning så er der færre kroner til at udvikle amino,dk til en endnu bedre iværksættere portal 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 01:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Tilbage på sporet.

Jeg tror ikke, der er noget ulovligt i at offentliggøre jeres korespondance.
Men det vil være ganske tåbeligt.

Hvis jeg skulle indgå et partnerskab med dig, Tom, og jeg så opdagede, at du hænger dine knflikt-fjender offetligt ud - så ville jeg miste en god portion tillid til dig. Uanset, at du muligvis har ret (selvom en sag altid kan ses fra flere vinkler), så vil du skade dig selv lige så meget, som du skader din modpart.

Så min opfordring til dig vil være at holde din konflikt med x-amino inden døre og få den løst så mindeligt som muligt.

Venlig hilsen

Hans

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 02:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Tom Frank Christensen:
sender en 2½ timers regning, for a

Stik den i lommen og kom videre makker. Det er p....e irreterende men alle har den slags kunder, og jo mere du vokser desto mere har du dem.  Det er vigtigt at du ikke lader emotioner overtage hjernen men i stedet fokuserer på at komme videre med alle de kunder du har som betaler regningerne. 

Husk på, at snyder han dig, så snyder han også andre og på et tidspunkt rygtes det og så kan han ikke få seriøse leverandører

At gå offentlig med det får du ikke noget ud af udover at spilde en helvedes masse tid på at ævle og kævle frem og tilbage og så risikerer du at han slæber dig i retten for injurier, hvor smart er det?

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 08:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Lad mig sige det på den måde at man kan Google sig til mange paragraffer, - men der er en årsag til at man skal udanne sig som jurist :)

Der vil i givet fald slet ikke være tale om hverken injurier eller andet "oplagt" - men du kunne risikere dig at få dig en grim overraskelse som ville kræve advokatbistand. Der er ingen grund til at komme nærmere ind på den konkrete situation, men generelt er det er en rigtig skidt idé selv at lave en risikovurdering på juridiske emner, fordi "logikken" i juraen bygger på nogle principper som kræver faglig indsigt.

Der er jo nogle forretningsmæssige procedurer du kan iværksætte, og hvis du skønner det nødvendigt kan du jo overlade sagen til et firma der kan indberette til Experian (RKI) eller andre lign. bureauer og af den vej få din "hævn". Det vil så være en helt alm. afvejning af omkostningerne.

Giver man kredit - og det gør de fleste B2B - så har det også omkostninger på lige fod med alle andre omkostninger. Derfor skal det jo være en del af ens budget at man man hensætter til tab på dårlige betalere, og så bruger man de helt alm.  forretningsmæssige værktøjer til at justere på den konto, evt. ved at overlade finansieringen af kreditten til andre, eller inddrivelsen af forfaldne regninger til et inkassofirma.

At tage det personligt er fristende, men skidt. For det første så æder det jo energi der kunne have været brugt på noget andet og bedre, og for det andet ville ihvertfald jeg (hvis jeg var din kunde) spekulere på om nogle af de timer du bruger på denne vendetta er noget der bliver "tørret af" på min faktura.

Riddermotivet ved at ville advare andre Aminoer er nobelt, - men hævn er et tveægget sværd. 

 

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle indlæg, samt alle de private beskeder der er sendt til mig med ønske om at offentliggøre hvem det drejer sig om.

Som det ser ud på indeværende tidspunkt

- har vedkommende fået varsel om at betalingsfristen på hans 1.400kr regning, er senest den 4. oktober, og at jeg overvejer at lade alt vores kommunikation i PDF format sive til andre Amino'er. Jeg fortæller dermed ingen om hvem, hvad og hvorfor hvis bare personen vælger at betale sin regning.

Alt kommunikation er foregået over Amino Computer private beskeder - i to tråde, ingen kommunikation over telefon eller e-mail eller andet. Derfor er sagen yderst veldokumenteret uden "hvad nu hvis der blev sagt ..."

Det skal dog bemærkes, at e-mail er sendt med faktura, Rykker1 og Rykker2 til personen - men det er så også den eneste kommunikation der er foretaget ud over Amino (men de er så også i PDF format fra FakturaService.dk).

Mente det ville være godt for Aminoer at får en advarsel, ligesom man vil fjerne skidt frugt fra frugtkasser, for at det ikke skal smitte den friske frugt - men nu er jeg jo også jyde, og har mange æbletræer i haven hehe Wink

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 4 person

Tom Frank Christensen:
- har vedkommende fået varsel om at betalingsfristen på hans 1.400kr regning, er senest den 4. oktober, og at jeg overvejer at lade alt vores kommunikation i PDF format sive til andre Amino'er. Jeg fortæller dermed ingen om hvem, hvad og hvorfor hvis bare personen vælger at betale sin regning.

Gad vide hvad reglerne om afpresning egentlig erBig Smile

 

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

Tom Frank Christensen:
- har vedkommende fået varsel om at betalingsfristen på hans 1.400kr regning, er senest den 4. oktober, og at jeg overvejer at lade alt vores kommunikation i PDF format sive til andre Amino'er. Jeg fortæller dermed ingen om hvem, hvad og hvorfor hvis bare personen vælger at betale sin regning.

Gad vide hvad reglerne om afpresning egentlig erBig Smile

Sikkert farlige - men hver gang jeg får en regning fra SKAT - så står der også afpresnings tekster i dem :P

Tilmeldt 15. Jun 08
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
Gad vide hvad reglerne om afpresning egentlig erBig Smile

Ja:) Denne sag har taget sig en drejning man sige, også for 1400kr.

Kan du ikke bare smide en advokat efter ham? Det er jo ham der hænger på det hele hvis du har ret.

Med venlig hilsen

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Juri W:

Henrik Koudahl:
Gad vide hvad reglerne om afpresning egentlig erBig Smile

Ja:) Denne sag har taget sig en drejning man sige, også for 1400kr.

Kan du ikke bare smide en advokat efter ham? Det er jo ham der hænger på det hele hvis du har ret.

Jo det ville være det letteste... Og kan vel også være enden af det, dog vil det stadig gøre så andre erhvervsdrivende ikke bliver advaret mod at indgå forretninger med ham - ikke?

Side 2 ud af 9 (83 indlæg)