Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til skat

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Sep 11
Indlæg ialt: 106
Fra  I and the father are ONE Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej derude, vi har lige oprettet vores første I/S selskab og vil vide hvordan moms og skat forgår. Hvor kan vi trække fra og hvor skal vi betale, det er jo en hel raketforskning i sig selv.. Nogle forslag til artikler eller bøger der skal lånes, vi tjener primært penge over adsense og sælge digitale produkter vi selv har lavet. Sådan jeg har forstået det lad os sige jeg tjener 1000kr på adsense så skal jeg betale 50 % i virksomheds skat og når jeg selv skal ha dem skal jeg betale 50% igen af dem så jeg ender med sølle 250 kr kan det passe?? Alt information modtages :) flere spørgsmål vil komme i denne tråd :) hav en god dag og tak for jeres hjælp :)
Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at søg lidt her på Amino - dit spørgsmål er stillet 1000 gange før.

Men du betaler ikke 2* 50% i skat. Du betaler først virksomhedsskat på 25%, hvis du lader pengene stå i firmaet og når du trækker dem ud betaler du din alm skatteprocent, men får godtgjort det du har betalt i virksomhedsskat.

Mvh

Tilmeldt 20. Sep 11
Indlæg ialt: 106
Fra  I and the father are ONE Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian Tak for hjælpen :), det satte ihverfalde nogle få brikker på plads i puslespillet :)

Jeg har også søgt en del rundt på forumet, men følte ikke helt nogle af indlæggene fandt mine behov da jeg slet ikke har styr på noget, har prøvet at kontakte skat men de er mere forvirret end jeg er, overvejer lidt hvorfor de egentlig er der.. :S

Nyt spørgsmål lad os sige vi tager til Iværksætter kursus/andet i København, kan vi trække togturen fra i skat?, eller skal det betales op af egen lomme?

Hav en god dag :)

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Alt firmarelateret kan trækkes fra (pånær nogle få undtagelser), men i første omgang skal i jo selv betale det, hvis ikke i har tjent penge i firmaet.

Når så året er omme laver jeres revisor regnskabet og indberetter jeres selvangivelser og i den forbindelse sørger han for at trække de ting fra man kan.

Mvh

Tilmeldt 20. Sep 11
Indlæg ialt: 106
Fra  I and the father are ONE Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kristian vi har allerede tjent penge, men vi har dog ikke trukket dem over på en dansk-konto endnu :)
Men hvordan kan skat vide det er firma relateret og ikke blot et visit til fammilien, de skal vel ha en form for dokumentation :)

Mange Tak for hjælpen igen :)

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 09
Indlæg ialt: 292
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Vel ikke når det er et I/S?

Skatten er transperant hvilket vil sige, at I selv skal selvangive hvor meget I har tjent - ikke samlet i virksomheden, men dit personlige overskud.

Tages der udgangspunkt i, at virksomheden har et overskud på 2000 kr., og jeres fordelingsnøgle er 50/50, hvorved du personligt vil få 1000 kr., vil skatten se ud som følger:

Grundlag    1000 kr.

AM-bidrag      80 kr.

Skat (39%)   358,8

Udbetaling    561,20

 

Der er ikke taget forbehold for fradrag

 

Såfremt det var et selskab, er det korrekt at I betaler selskabsskat på 25% inden pengene hives ud til jer selv, hvorefter der påløber yderligere en skat. Beskatningen på 25% er aktuelt såfremt I anvender virksomhedsskatteordningen

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)