Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At "trække det fra"

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 4. Aug 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Hej med-iværksættere,

Jeg har igennem længere tid gået med et spørgsmål omkring det, at "trække det fra". Jeg har styr på det med at trække moms fra på mine køb til firmaet (som i øvrigt er et personligt, enkeltmandsfirma), men når det kommer til skat, så forstår jeg ikke, hvordan det fungerer i praksis.

F.eks. har jeg lige anskaffet mig en iPad til når jeg er på farten, til møder m.v., denne bliver udelukkende brugt til firmaet og ikke til privat brug. Hvordan vil jeg kunne trække denne fra i skat?

Det ville være en kæmpe hjælp med et eksempel skåret ud i pap eftersom jeg altid har været tung til det med tal ;)

På forhånd mange tak for hjælpen!

Med venlig hilsen Bo
Tilmeldt 14. Apr 10
Indlæg ialt: 975
Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Lad os antage at du laver et overskud på 10.000 kr.

Men du køber også en ipad til 3000 kr. eks moms.

så fordi du kun bruger din ipad til firmaet, så kan du trække det hele fra..

Dvs. 10.000 - 3000 = 7000.

så skal du kun betale skat af de 7000 kr.

Mvh Tobias.

Fra Odense
Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 709
Fra  . . Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Plus multimedieskat (så længe den består)

Fra Randers
Tilmeldt 4. Aug 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak skal I have :)

Men hvor skal man opgive dette? I sin årsopgørelse, eller?

Som skrevet; lidt tung til tal ;)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal jo som selvstændig udfylde udvidet selvangivelse, og der skal du jo kunne udregne dit overskud korrekt. Jeg ville mene du har brug for en bogholder eller anden hjælp - søg under freelance

Overskud er din omsætning/indtægter minus dine udgifter. Dog er det ikke alle udgifter der er skattefradrag for, repræsentation og gaver bare som eksempler. Samme med moms - ikke al moms kan fradrages, og der er regler der skal opfyldes.

Computer kan HVIS den kan siges KUN at anvendes i firmaet sagtens trækkes fra, og den kan straksafskrives og dermed er omkostningen enkelt at trække fra indtægterne. Større køb skal afskrives efter specielle regler.

Det skal du så dels fylde i den udvidede selvangivelse men du bør også forskudsregistrere så du kan betale en vis skat løbende i stedet for at få en grim overraskelse - hvis du som håbet, har overskud

Multimedieskat skal du opgive i forskudsopgørelse med 250 kr per måned i indtægt for det så du får det korrekt skattet

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 13:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Bo Mortensen:
Tak skal I have :)

Men hvor skal man opgive dette? I sin årsopgørelse, eller?

Som skrevet; lidt tung til tal ;)

Når du laver dit skatteregnskab for din virksomhed, så trækker du de ting fra omsætningen, som kan fradrages, og dermed opnår du det endelige skatteregnskab.

Multimediebeskatningen skal du tillægge (i stedet for at fratrække) med 250 kr. pr. måned du skal beskattes.

 

Fra Randers
Tilmeldt 4. Aug 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Perfekt! Så er den ved at sive ind :) Mange tak skal I have! Så det handler simpelthen om, at hive alle sine kvitteringer med til sin revisor når der skal laves regnskab og så få vedkommende til at trække fra, hvad der kan trækkes fra (?)

Tak igen!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)