Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

søger advokat som har ekspertise i ejerlejligheder efter brud i forhold

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Karlslunde
Tilmeldt 27. Sep 11
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

hej aminoer, håbei kan hjælpe, ved dog det ikke er det rigtige sted at poste dette indlæg.

 

 

Mensagen drejer sig om at min nuværende kæreste har en ejerlejlighed med in eks kæreste som hun ikke længere bor i.

Hun vil gerne købes ud af den , men banken vil ikke sige god for han låner og køber hende ud af denog han vil ikke sælge den, da han nok mener det det eneste holdepnkt han har for at kunne genere hende...

 

Hvad kan man gøre i den situation for at presse ham til at sælge den? eller er det bare at lade den ryge på tvang o så mster hun en mase penge hvilket hun ikke erint i.

 

håber meget på jeres hjælp da hun er fortvivlet og denne sag tærer på hendes kræfter.

 

på forhånd tak

 

mvh dennis kristiansen

Fra Middelfart
Tilmeldt 27. Jul 11
Indlæg ialt: 74
Fra  Lindholm Boligrådgivning Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Der er ikke så meget at gøre hvis bank og realkredit ikke vil lade ham overtage hendes halvdel. Så vil hun vedblive med at hæfte for gælden. Det er en trist situation at stå i. Reelt burde ejerlejligheden jo sættes til salg men det vil han vel heller ikke. At ryge på tvang er den dummeste løsning af alle. Salgsprisen bliver lav og gælden som de hænger på i fællesskab dermed større end ved frit salg. Den bedste løsning er at få bank eller mægler til at forklare ham konsekvenserne ved at lade stå til og så håbe han tar imod fornuft. Men en rigtig dum situation at stå i. For hun kan vel ikke købe ham ud i stedet.?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

vanskelig situation. De skulle ha haft en Samejekontrakt fra starten som regulerede dels ejerforholdet, dels hvordan de SKULLE sælge hvis samlivet ophørte. (forhåndsenighed om vurderingsmand og vilkår for deling)  Den er desværre nok ret typisk. Hvis banken/kreditforeningen ikke vil lade ham overtage hendes andel, så er det jo fordi de regner ud, at han ikke kan betale lånet af må vi gå ud fra.

Banken/kreditforeningen må jo bringes til at forstå, at dette styrer mod tvangsauktion, og det er ikke i jeres interesse som du ved alt om, men heller ikke i deres.

De går nok ikke med til at nedskrive lånet. Det bedste er hvis en af parterne trods alt kan overtage den, og det kunne være din kæreste og du skulle se på den mulighed (med mindre alt vil vendes i jer ved at bo i den)

Se til at du og din kæreste nu ikke  har fælles økonomi - du må eje alt det du kan i jeres forhold og hun så lidt som muligt faktisk - specielt bolig og bil - så en tvangsauktion ikke nu rammer jeg begge.

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense
Tilmeldt 11. Aug 10
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :

au2kunst.dk:

Hvad kan man gøre i den situation for at presse ham til at sælge den? eller er det bare at lade den ryge på tvang o så mster hun en mase penge hvilket hun ikke erint i.

 

Muligheden for, at "presse ham" er - som du selv skriver - at opløse samejet, og begære ejendommen solgt på tvangsauktion. Din kæreste kan, hvis hun har råd til det, jo eventuelt selv overtage ejendommen på tvangsauktion og på den måde begrænse sit tab.

Man kunne jo forestille sig, at ex'en ville komme til fornuft i den proces, og gå med til, at lejligheden bliver solgt i fri handel.

En tvangsauktion er en dyr proces, men det vil muligvis være nemmere for hende at håndtere, fordi hun vil kunne se den endelige afslutning på deres forhold ude i fremtiden.

Jeg vil gerne hjælpe, men jeg vil foreslå dig, at I finder en advokat i jeres område, og jeg vil gerne bringe nogen i forslag i jeres område, hvis du kontakter mig.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)