Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brug af billeder efter tilladelse?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allesammen

Jeg står, og har nogle gange lidt problemer med at finde billeder jeg kan bruge på min webshop når jeg skal lave noget grafisk. Jeg skal derfor bruge nogle billeder fra mine kunder, og har i den forbindelse tænkt at lave en konkurrence, hvor folk kan sende deres billeder ind. Udfra dem jeg får kan jeg så vurdere og så købe de bedste 10 ved at give vinderne en præmie. Herefter er det så meningen at jeg vil bruge de billeder i grafiske ting på min webshop.

Grunden til dette, er at billederne jeg skal bruge ikke lige er nogen man kan tage. Du skal være udsendt til Afghanistan for at kunne tage de billeder jeg skal bruge. Og det er mange af mine kunder.

Mit spørgsmål er nu. Hvis folk deltager i konkurrencen og sender deres billeder, kan jeg så bruge dem såfremt jeg har en mail fra dem hvori de skriver at det er okay. Eller skal man igang med en kontrakt der skal underskrives osv..

Et andet problem er jo også hvis de har billeder hvor der er andre på en dem selv. Er det så nok hvis de skriver at har fået tilladelse fra de andre på billedet, eller er det ikke nok til at jeg har min ryg fri?

Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan jo altid lave samme nummer som Facebook..

De har under betingelser skrevet at de må bruge de billeder du uploader.. Dvs. når du så uploader så har du automatisk givet facebook lov til at bruge billederne.

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra Silkeborg
Tilmeldt 4. Jan 07
Indlæg ialt: 461
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det nok at gøre? Bare skrive et par linjer i betingelserne for konkurrencen, og så er den skid slået?

Fra Købenahvn
Tilmeldt 23. Apr 11
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu er facebook jo ikke ligefrem kendt for at overholde dansk lovgivning til punkt og prikke? Tror i hvert fald ikke jeg ville bruge dem som forbillede.

Du skal have en accept fra ham der har taget billedet, så tror jeg ikke du render ind i problemer. Men skal du bruge billedet meget, skal du nok lave en aftale om at du har brugsret over billedet.

Danmarks fedeste Macbook sleeves og Covers.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)