Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lån der er optaget i en udlejningsejendom

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Apr 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er kommet lidt i tvilv om, hvordan jeg skal bogfører følgende:

Det drejer sig om en udlejningsejendom, hvor der er givet et privat lån til 2 andre mennesker, hvordan er det nu det skal bogføres? Det er jo andre der skyldes penge til ejendommen.

Det næste er, at den tidligere adminisrator har brugt indskudspengene og kan ikke betale dem tilbage, hvordan er det nu jeg kan bogfører dette? Det er jo et tab som jeg mener er fradragsberettiget.

Jeg håber der er nogen der kan give et svar herpå.

Tilmeldt 2. Aug 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Det private lån der er optaget hos de 2 andre skal du kreditere i passiverne som gæld (langfristet eller kortfristet)

Mht. indskudspengene mener du her depositummet?

Tilmeldt 6. Apr 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 07:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, tak for svaret.

Ja jeg mener depositummet der af lejer er indbetalt og til brug ved en fraflytning.

 

Tilmeldt 2. Aug 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså hvis din lejer har betalt det og du ikke kan betale tilbage, så kan lejer i princippet erklære det konkurs.

Hvis du derimod er lejer og ikke kan få dine penge, vil jeg gå til advokat for på den måde at kræve depositummet tilbage..

Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Andole:

Det private lån der er optaget hos de 2 andre skal du kreditere i passiverne som gæld (langfristet eller kortfristet)



Jeg læser det som, at regnskabet laves for ejendommen, og at ejendommen har lavet et lån til 2 personer.

I det tilfælde vil jeg mene at udlånene er aktiver, set fra ejendommens side?

Alt om både i Danmark

Tilmeldt 2. Aug 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

BB:
I det tilfælde vil jeg mene at udlånene er aktiver, set fra ejendommens side?

Så er jeg helt enig med dig, hvis det er sådan det skal forståes.. Og kan de ikke betale, og en advokat skriver dette, så er der selvfølgelig fradrag for det.. Medmindre det er nærtstående parter

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)