Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan tjenes penge på et koncept som bygger på gratis app og gratis webservice?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 14. Apr 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes ret mange gratis apps til smartphones og mange af dem benytter reklamer på den ene eller den anden må til at tjene penge på. Nogle af disse apps som er gratis er endvidere supporteret af en webservice som også er gratis!

Ud af ren og skær nysgerrighed så har jeg undret mig over hvordan endomondo tjener penge. Deres app er gratis og reklamefri og det er gratis at oprette en profil på deres hjemmeside. Når dette så sammenholdes med at det virker som om at der er brugt (og bruges) rigtig mange mandetimer på deres app (endda til rigtig mange platforme) og hjemmeside så virker det som om at endomondo er i stand til at tjene en del penge (måske endda rigtig mange penge). Men hvordan gør de det? Er der nogen som kan gennemskue forretningskonceptet?

Fra København K
Tilmeldt 30. Nov 07
Indlæg ialt: 199
Fra  Sportmonda Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

De starter med at få en masse brugere til at tilmelde sig deres service.

Når at brugerbasen er stor nok, så lancerer de en 'PRO' eller 'ELITE' udgave, som indeholder nogle ekstra features / fordele, som man skal betale penge for.

Lidt det samme som er sket her på amino. Det er også en gratis service, men for at opnå nogle fordele skal du være amino plus medlem.

Sportmonda.dk - Holdsæt med tryk til fodbold og andre holdssportsgrene

Tilmeldt 14. Apr 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det havde jeg også tænkt på. Men jeg syntes bare det virker usandsynligt at det kan generere ret mange penge. Jeg vil umiddelbart tro at det kun er et fåtal af brugerne som vælger versionen som koster penge og når så pengeversionen koster 22,- skal der altså sælges rigtig mange. Jeg syntes bare det virkede urealistisk at man kunne tjene gode penge på det så det var derfor jeg spurgte. Troede at de tjente penge på en anden måde.

Fra København K
Tilmeldt 30. Nov 07
Indlæg ialt: 199
Fra  Sportmonda Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

De tjener også penge på merchandise. Du kan f.eks. købe holdere til din iPhone, tøj og meget andet. Det kommer der også en god sjat penge ind på. :-)

Sportmonda.dk - Holdsæt med tryk til fodbold og andre holdssportsgrene

Tilmeldt 14. Apr 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Ahhh, det havde jeg slet ikke tænkt på. De har jo en mindre tøjforretning inde på siden! Så man kan altså tjene penge på gratis app + gratis webservice hvis man bruger det som 'madding' til en anden forretning. Det er sgu smart, for man må gå ud fra at dem som dyrker sport også er interesseret i sportsudstyr Wink

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

bissefisk:
Så man kan altså tjene penge på gratis app + gratis webservice hvis man bruger det som 'madding' til en anden forretning

Nøjagtigt som supermarkedet der lavet slagtilbud på mælk til 1 kr pr liter... de regner med at du køber mere når du allerede er indenfor.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har jeg ikke læst Endomondos EULA og jeg bruger ikke Endomondo, men jeg tænker at app'en også giver dem adgang til ret mange info omkring dig (alder, køn, geografisk placering og hvad der ellers svares på ved oprettelse). Er der nogen der har læst efter og set om der i EULA gives tilladelse til at disse informationer sælges?

Det er jo noget der er guld i. 

Tilmeldt 25. Aug 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Den har jeg også tænkt på!

De må arbejde på at få en stor kundemasse så de har flere muligheder for at finde en måde at tjene penge på.

De normale er:

1. Salg af grej til eks. løbere.
2. Salg af annoncer.
3. Salg af plusabonnementer.
4. De kunne lave deres egne events. (der er penge i motionsløb)
5. De kunne sælge deres sites. Hele biksen eller delvis på licens. Det er nemt at eksporterer til flere lande. (hvis det ikke allerede er det).

mvh Rasmus, 

Tilmeldt 14. Apr 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 08:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Fenris:
Nu har jeg ikke læst Endomondos EULA og jeg bruger ikke Endomondo, men jeg tænker at app'en også giver dem adgang til ret mange info omkring dig (alder, køn, geografisk placering og hvad der ellers svares på ved oprettelse). Er der nogen der har læst efter og set om der i EULA gives tilladelse til at disse informationer sælges?

Jeg har lidt svært ved at se hvem kunderne til sådan data kunne være. Der er jo ikke meget information i de data som endomondo får. Desuden læser jeg deres EULA sådan at personlige data er anonymiseret.

Du kan se EULA her: http://www.endomondo.com/terms

Her er et uddrag af "Terms and Conditions"

6. PRIVACY AND PERSONAL DATA

Endomondo shall observe the Danish Act on Processing of Personal Data (lov om behandling af personoplysninger) in its processing of personal data. The act adopts directive 95/46/EC of the European Parliament and of the Council of 24 October 1995 on the protection of individuals with regard to the processing of personal data and on the free movement of such data. You may at any time contact Endomondo to get information on the data processed about you or to have the data deleted or corrected. Further, you may at any time object in relation to our processing of your data. Please contact info@endomondo.com in these situations.

You allow Endomondo to anonymise your personal data and then copy, process, use, public display and distribute such anonymised data. Such anonymised data is, when anonymised, no longer considered "personal data".

You give your explicit consent that Endomondo may transfer and make public the content, including personal data, you automatically upload to the Site by using the Endomondo services, unless you restrict such data processing by changing your privacy settings on the Site. Hence, your data will by default be published and made publicly available on the internet from any country in the world upon upload. Notwithstanding the above your e-mail, password to the Site and phone number will not be made public unless you decide to do so.

Endomondo's processing of your data is further described in our Privacy Policy, which is considered an integrated part of these terms and conditions. The Privacy Policy is stated below. By accepting these terms and conditions you also accept the Privacy Policy.

Tilmeldt 14. Apr 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 08:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Fenris:
Nu har jeg ikke læst Endomondos EULA og jeg bruger ikke Endomondo, men jeg tænker at app'en også giver dem adgang til ret mange info omkring dig (alder, køn, geografisk placering og hvad der ellers svares på ved oprettelse). Er der nogen der har læst efter og set om der i EULA gives tilladelse til at disse informationer sælges?

Jeg har svært ved at se hvem kunderne er til sådan data. Det er vel forholdsvis begrænset hvad information der ligger på endomondo om hver bruger. Som jeg forstår det er de personlige data endvidere anonymiseret.

Du kan se deres EULA her: http://www.endomondo.com/terms

Her er et uddrag af "Terms and Conditions"

6. PRIVACY AND PERSONAL DATA

Endomondo shall observe the Danish Act on Processing of Personal Data (lov om behandling af personoplysninger) in its processing of personal data. The act adopts directive 95/46/EC of the European Parliament and of the Council of 24 October 1995 on the protection of individuals with regard to the processing of personal data and on the free movement of such data. You may at any time contact Endomondo to get information on the data processed about you or to have the data deleted or corrected. Further, you may at any time object in relation to our processing of your data. Please contact info@endomondo.com in these situations.

You allow Endomondo to anonymise your personal data and then copy, process, use, public display and distribute such anonymised data. Such anonymised data is, when anonymised, no longer considered "personal data".

You give your explicit consent that Endomondo may transfer and make public the content, including personal data, you automatically upload to the Site by using the Endomondo services, unless you restrict such data processing by changing your privacy settings on the Site. Hence, your data will by default be published and made publicly available on the internet from any country in the world upon upload. Notwithstanding the above your e-mail, password to the Site and phone number will not be made public unless you decide to do so.

Endomondo's processing of your data is further described in our Privacy Policy, which is considered an integrated part of these terms and conditions. The Privacy Policy is stated below. By accepting these terms and conditions you also accept the Privacy Policy.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)