Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forskel i pagerank på forside og undersider

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 08:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 08:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hey

Der er jo som du nok ved rigtig mange ting som styre pagerank, en af dem er backlinks, som du kan tjekke, men du kan ikke være sikker på at du ser alle backlinks. Yderligere kan der være mere power i nogle backlinks mens der kan være mindre power i andre backlinks.

Din interne linkbuilding spiller også en stor rolle, da du jo på sin vis føre power mellem siderne.

Yderligere kunne det godt se ud som om at dine undersider har en forbindelse til din forside, men din forside har ikke nogen forbindelse til dine undersider. Alle links på forsiden er med javascript. Jeg ved ikke hvorfor det er gjort sådan, men det kan godt virke lidt underligt i googles øjne, at man ikke vil linke fra sin forside til nogle få af sine undersider. der må jo være noget som er vigtigt.

Det er ikke helt til at sige hvad der kan være tilfældet i din situation, da det vil kræve en lidt dybere analyse, men nu har du så fået nogle af de faktore som spiller en rolle for hvordan pagerank bliver større eller mindre.

Men alt i alt  tror jeg at det er de områder du lige skal tage et kig på.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 08:42
Hvor mange stjerner giver du? :

KTJ-Media.dk:

Yderligere kunne det godt se ud som om at dine undersider har en forbindelse til din forside, men din forside har ikke nogen forbindelse til dine undersider. Alle links på forsiden er med javascript. Jeg ved ikke hvorfor det er gjort sådan, men det kan godt virke lidt underligt i googles øjne, at man ikke vil linke fra sin forside til nogle få af sine undersider. der må jo være noget som er vigtigt.

Aaargh kan jeg kun sige...jeg lavede js-linksne på forsiden i den tro, at det ikke vil påvirke flowet af min linkjuice (ifølge denne tråd skulle der heller ikke være noget problem...) men det er åbenbart ikke tilfældet...

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 08:50
Hvor mange stjerner giver du? :

JesperG:

KTJ-Media.dk:

Yderligere kunne det godt se ud som om at dine undersider har en forbindelse til din forside, men din forside har ikke nogen forbindelse til dine undersider. Alle links på forsiden er med javascript. Jeg ved ikke hvorfor det er gjort sådan, men det kan godt virke lidt underligt i googles øjne, at man ikke vil linke fra sin forside til nogle få af sine undersider. der må jo være noget som er vigtigt.

Aaargh kan jeg kun sige...jeg lavede js-linksne på forsiden i den tro, at det ikke vil påvirke flowet af min linkjuice (ifølge denne tråd skulle der heller ikke være noget problem...) men det er åbenbart ikke tilfældet...

Det er også korrekt at man skal bruge javascript for at påvirke hvor power ryger hen, men man skal jo ikke gøre det på alle links. Prøv at forestille dig det sådan. Hvad ville du som bruger synes om siden, hvis ikke du havde javascript i din browser, og derfor heller ikke kunne klikke på de links?

Du ville jo ikke kunne komme videre fra forsiden til dine underliggende sider. Du skal stort set altid se det fra brugerens side når vi snakker SEO, forstået på den måde at hvis ikke brugeren har javascript eller CSS muligheder i sin browser, hvor dan ville brugerens oplevelse så være?.

Nu ved jeg godt at alle stort set har javascript og css understøttelse, men som udgangspunkt læser Google jo kun HTML koden. Ikke at de ikke kan læse det andet også for det kan de, men udgangspunktet er og bliver ren html.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :

KTJ-Media.dk:

Det er også korrekt at man skal bruge javascript for at påvirke hvor power ryger hen, men man skal jo ikke gøre det på alle links. Prøv at forestille dig det sådan. Hvad ville du som bruger synes om siden, hvis ikke du havde javascript i din browser, og derfor heller ikke kunne klikke på de links?

Du ville jo ikke kunne komme videre fra forsiden til dine underliggende sider. Du skal stort set altid se det fra brugerens side når vi snakker SEO, forstået på den måde at hvis ikke brugeren har javascript eller CSS muligheder i sin browser, hvor dan ville brugerens oplevelse så være?.

Nu ved jeg godt at alle stort set har javascript og css understøttelse, men som udgangspunkt læser Google jo kun HTML koden. Ikke at de ikke kan læse det andet også for det kan de, men udgangspunktet er og bliver ren html.

Tak for dit svar. Hvad mener du så, at den optimale løsning vil være? At jeg både kører med js-links og almindelige? 

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, altså ud fra det at du gerne vil have at hele div boksen er klikbar, så vil det bedste være at du laver begge dele. se fx et eksempel på denne hjemmeside om liebhaver boliger der har jeg gjort det samme. lavet div boksen klikbar med js og samtidig har jeg lavet overskriften til et reelt link. Det fungere ret godt også i forhold til SEO.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Takker for svar - du styrer!

/JG

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Når man roder med javascriptlinks af hensyn til Google og co, skal man lige være opmærksom på, at Google i snart lang tid har kunnet gennemskue de mest simple former for javascriptlinks.

(Artiklen er et par år gammel, og jeg har ærligt talt ikke selv testet på det for at se, hvordan det måtte have udviklet sig siden).

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Frank Hellerup Madsen:

Når man roder med javascriptlinks af hensyn til Google og co, skal man lige være opmærksom på, at Google i snart lang tid har kunnet gennemskue de mest simple former for javascriptlinks.

(Artiklen er et par år gammel, og jeg har ærligt talt ikke selv testet på det for at se, hvordan det måtte have udviklet sig siden).

Jep det er korrekt, men man kommer ikke uden om at man for at være fuldt ud sikker på at Google opfatter siden som man vil, bliver nød til at tænke at de ikke kan læse det. Det kan godt være at de kan gennemskue det i mange tilfælde, men jeg tror ikke på at det er alle tilfælde. og jeg tror heller ikke på at de gennemskuer det helt eksakt som man gerne vil.

Men men, jeg kan da godt lave en mindre test for at se om det måske er tilfældet at de godt kan læse det, følge det og gennemskue det som jeg vil.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)