Køb et Amino Sponsorlink
Vi har en deljlig ungdomsklub i Viborg, hvor vi efter en flytning fra Viborgs vestby og indtil Viborg midtby har fået et dramatisk fald i de unges besøgende.Lige nu ligger vi således at onsdag aften hvor vi har åben fra.19-22 kommer der 8-10 unge og der er 4 voksne på arbejdeSøndag kommer der 4-5 unge og der er 2 voksne på arbejde.Vi har sådan en facebook-gruppe men det er jo ligesom om at man ikke blot kan se pasivt til og blot smide opslag op på en gruppe om at man ex. denne onsdag laver bolcher, for det kommer der desværre ikke flere unge ud af.Skal vi til og hente de unge rundt om i byen i busser?Skal vi nå ud til de unge på en anden måde og lige hvordan?Håber nogle kan hjælpe med at komme med kreative forslag.
Fotograf Jakob Rex -> www.Jakob-Rex.com - www.Fotograf-i-Viborg.dk
Kreative forslag ved jeg ikke om jeg umiddelbart kan komme med, men jeg tillader mig nu alligevel at blande mig lidt.
Hvor mange besøgende havde i før flytningen?
Hvor aktivt blev de unge informeret om flytningen op til selve flytningen fandt sted?
Har I et indtryk af, hvor de de unge, der er faldet fra, bor?
Er det besværligt at komme til den nye lokation, hvis man bor tæt på hvor i boede før (offentlig transport, cykel, knallert)?
Findes der alternative tilbud i det gamle område?
Claus Fraussing Nielsen, cand.merc.aud.Fraussing - bogføring | moms | løn | årsregnskab | skat
Hej Begynd at lav nogle turneringer i jeres klub, poker turnering, FIFA turneringer, indkøb nogle perler og hyr en kvinde der kan komme ud og lære de unge piger og lave deres egen moderne smykker.Lidt råd herfra
Magento Webshop | Tryksager | Logo design
Før flytningen lå vi på 35-40 unge hvilket måske heller ikke var særlig stort, men der benyttede vi hverken flyer eller facebook.Med hensyn til hvor godt informeret de unge er... tjaaaa... vi har haft et par flyer ude med når vi holder fest hvilket samler 350 unge, men ellers de almindelige klubaftner er total-død og den eneste form for kommunikation ang. aktiviteter er på vores hjemmeside samt på facebook(i en gruppe)Med hensyn til transport, så er det i midtbyen så det er ganske nemt med cykel og bus.Jeg havde en idé om at hvis de nu samles 6-8 så kunne vi jo nemt hente dem i en af skolens minibusser da vi jo alligevel er for mange voksne på arbejde til de få der nu måtte komme.
- Hvilken klub er det?
- Hvor mange har I plads til på almindelige aftener?
- Hvilke aktiviteter har I på almindelige aftener?
Problemet
Umiddelbart tror jeg at flytningen har bevirket at loyaliteten fra de trofaste brugere er forsvundet. Det er ikke deres sted længere. Det er ikke et samlingspunkt for "dem fra vestbyen".
Derudover er det muligt at der er nogle forældre der ikke er vilde med at deres børn render rundt i midtbyen efter 22.
Og hvis bybusserne i Viborg stadig kører så lidt efter 21 om aftenen og om søndagen, kan det måske også spille ind.
Har de 350 været til fest i de nye lokaler?
Undersøg
Start med at få snakket med de brugere der kommer i de nye lokaler. Hvorfor bliver de ved med at komme, og hvad er deres bud på hvor de manglende folk er.
Kreative forslag
- Tag noget reklamemateriale med ud på skolerne og snak med de unge face to face.
- Hvervekampagne x antal uger; tag en ven der ikke har været her før og få begge en gratis sodavand eller noget andet
- Foursquare. Den der er Mayor får en gratis sodavand/popcorn/et eller andet på hver klubaften.
Uden at vide hvilke typer aktiviteter i har er her lige et par skud fra tænketanken.
- DJ kursus hvor man kan lære grundteknikkerne
- Stylingkursus, snak evt med Matas nede i byen om de vil komme ud en aften
- Du er fotograf, hvad med en workshop om det og en intro til digital billedbehandling PS/Gimp/andet
- Få kontakt til nogle studerende fra TEKO, der kunne lave et par workshops hvor man kan lære at lave nyt unika tøj af gammelt og genbrug.
Det er virkelig gode indpust du kommer med Thomas. Det sætter jeg utrolig stor pris på.Det drejer sig om ungdomsklubben på Viborg Ungdomsskole i reberbanen, Viborg.på skolen er godt 10.000 kvadratmeter, men forstillingen er dog at vi nemt kunne trække 60-80 unge.Af aktiviteter kan der nævnes at vi hver onsdag har en aktivitet, ex. bolchekogning. lav flødeboller. men der er også gængse aktivitet såsom pool, airhockey, playstation, gaming-room o.l.
Er da glad for at kunne hjælpe, og håber at I kan bruge nogen af mine forslag til at få gang i klubben.
Måske en idé at tage fat i forældrene på en eller anden måde. Således at de skal overbevises om at deres børn har det fedest hvis de går i klub fremfor at rende rundt i byen om natten i stedet. At i passer godt på dem osv. - så taler forældre sammen og videre til børnene... måske. Men der er mange gode forslag herinde, men har du taget fat i de unge du har nu og hørt hvorfor? Evt. få dem til at tage venner med hvis du kan... bare forslag..
Salmeblade.dk - salmeblade til den smarte bedemand. Kun for bedemænd ved bisættelse og begravelse.
Hej, Jakob.
Lav en masse arrangementer! Jeg tror desværre ikke, at du skal regne med at unge i alderen 14-17 år, gider laver bolcher. Lav nogle tøseaftener, for pigerne naturligvis, og nogle spilleaftener for drengene. Jeg går selv delvist i en klub i Hornbæk i Jylland, og her har de en masse arrangementer, og der er hver klubdag næsten aldrig den samme. Det hænder, og den er ved at fade ud i kedeligheden, men det er nok trods alt, fordi der ikke er nogle specielle ting, at komme efter. Hvis du nu laver noget nyt hver gang i klubben, så kommer det!
Jeg skal bl.a. med min ungdomsklub til Berlin her i januar, og der betaler vi naturligvis selv 600 DKK for en hel weekend i indre Berlin.
De bedste hilsener,Sebastian Stoll.
Daniel Dipo:Måske en idé at tage fat i forældrene på en eller anden måde. Således at de skal overbevises om at deres børn har det fedest hvis de går i klub fremfor at rende rundt i byen om natten i stedet.
Hey, Daniel.
Drop dén der. At fortælle børnene at de skal gå i klub, og bede dem gøre det for den sags skyld, vil være direkte latterligt. Man skal lokke os med et eller andet, før vi gider komme. Vi gider ikke gå derned, hvis der ikke er nogen dernede, så sørg for at få samlet alle om en stor ting, så der ikke kommer en dreng derned, og ser to piger sidde i en sofa, og ellers kan høre bilerne udenfor.
Så vender han sgu hurtigt snuden igen ;-)
Tag det fra en, som "står i situationen"!