Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger revisor til afvikling af firma i VSO

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København S
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 236
Fra  DanDrone Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa.

Jeg har solgt driften af mit firma i februar måned, og har nu et CVR nr. uden aktivitet. Jeg kører i virksomhedsskatteordningen og skal have lukket firmaet senest næste år, såfremt der ikke starter ny drift.

Jeg søger derfor en revisor, som har mulighed for at give mig en konsekvensberegning skattemæssigt, ved at lukke firmaet i år samt en beregning på at trække overskud ud til topskatten i år, og nedlukning til næste år. Jeg skal selvfølgelig have hjælp til at udføre manøvren, ud fra hvilken beslutning jeg træffer.

Jeg skal samtidig have hjælp til at bogføre "købsaftalen" på den drift jeg har solgt.

Jeg kører e-conomic.

Jeg har ikke lagt denne "ordre" ind på freelance, da det burde være relativt simpelt for en revisor at klare denne manøvre :-)

Dbh Andreas

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis duhar meget opsaret overskud skal du ikke lukke din vso ! Det ville være dumt da det kommer til beskatning.

Forsæt istedet en eller anden form for drift. Feksudlejning af ejendom :)
Fra København S
Tilmeldt 29. Mar 07
Indlæg ialt: 236
Fra  DanDrone Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Next.man.

Tak for rådet. Mit overskud er desværre ikke så stort, at jeg vil kunne købe en ejendom ;-)

Problemet opstår til næste år, hvis jeg ikke finder en drift. Man må mig bekendt kun køre 1 år VSO uden drift, og herefter er man tvunget til at lukke firmaet til fuld beskatning.

Det er her min ratepension kommer ind i billedet :-)

Fra Aarhus
Tilmeldt 30. Aug 11
Indlæg ialt: 313
Fra  Talium ApS Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Beskatning af opsparet overskud rigtigt nok udskydes indtil næste år, såfremt du fastholder adskillelsen mellem privatøkonomi og virksomhedsøkonomi - hvilket bl.a. betyder, at salgssummen for virksomheden skal indgå i virksomhedsordningen og derved også er omfattet af hæverækkefølgen.

Claus Fraussing Nielsen, cand.merc.aud.
Talium ApS - Regnskab og rådgivning

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Selv tak :).

Så bare start en hjemmeside og hav den liggende.

Det er totalt dumt at lukke vso for muligvis at åbne den igen :)
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)