Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ophavsret & billeder

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Sep 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 00:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle!

Mig og min bror har lige åbnet en virksomhed hvor vi primært skal sælge originale dele til forskellige bilmærker. Vi vil dog først lave en webshop. Vi har dog brug for nogle billeder af fx logoer til de forskellige bilmærker, billeder af bilerne, af produkterne osv.

Det er så vores største problem indtil videre, vi kan simpelthen ikke komme videre, da vi kender til det med reglerne om ophavsret og man ikke "bare" må tage billederne fra nettet. Hvordan skal mig og min bror få tilladelse til at bruge disse billeder til vores hjemmeside? Kan vi ikke fx gøre noget til gengæld fx skal billederne kun bruges som links og dem vi har taget billedet fra kan vi skrive ved billedet og fx kan vi ikke sige til virksomheden at de vil være vores leverandør hvis vi får lov til at bruge deres billeder?

Please kan nogen hjælpe, vi sidder virkelig fast og kan ikke komme videre :(

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 04:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Odense
Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er dog grænser for hvad man kan fastsætte i retningslinjer, og det du henviser der, går klart ud over grænsen. Man kan ikke kræve nogen form for tilladelse for at måtte linke til en hjemmeside. Forestol dig, at skoda lavede et eller andet lort, og eb.dk så ville køre en historie om det, men grundet retningslinjerne ikke måtte henvise til skodas hjemmeside. 

Du må dog bestemt ikke angive urigtige oplysninger. Du må genre skrive at "du kan læse om skoda på skoda.dk" men du må ikke skrive at "vi samarbejder med skoda.dk" hvis det ikke er korrekt. Jeg håber du forstår forskellen.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

HornskovVindberg Inkasso:
Man kan ikke kræve nogen form for tilladelse for at måtte linke til en hjemmeside.

 

Det er jeg klar over, men der er mærkeligt nok flere sites der skriver det.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolaj Thomasen:

Der er ikke andet for, end at kontakte de forskellige mærker. Her står f.eks. hvordan Skoda forholder sig til ophavsretten på billeder og logos. Jeg har faktisk lige overtrådt deres retningslinjer, for de skriver bl.a. også at der skal indhentes en skriftlig accept fra Skandinavisk Motor Co. A/S, før der må linkes til skoda.dk.

Pas på at de, ligesom Ikea ikke sender dig en mail!

Tilmeldt 25. May 11
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan både være ulovligt og en krænkelse af ophavsrettigheder at linke.

http://www.simplylaw.dk/kan-det-v%C3%A6re-ulovligt-at-linke/

Så jeg vil mene at på nogle type sider, kan du direkte kræve tilladelse.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

S.H:
Det kan være ulovligt at linke, og i nogle tilfælde også en krænkelse ophavsrettighederne.

Nederst skriver han, at han vurdererer, at et dybt link ikke udgør en ophavsretlig krænkelse.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)