Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger ekspert i InDesign og fremstilling af filer til tryk til at give mig nogle undervisningstimer

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 8. Nov 06
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære Aminoe’r,

Jeg søger en ekspert i InDesign og fremstilling af filer til tryk (PDF, m.m.), helst en grafisk designer, men hvis du ikke er det og har god erfaring med disse to ting vil jeg alligevel gerne høre fra dig.


Jeg er selv en grafisk designer med nogle års erfaring i bagagen dog ikke med InDesign og tryk i offset og lignende. Jeg har ind til videre arbejdet i QuarkxPress men det bruges ikke så meget mere, derfor søger jeg en person som kan give mig nogle undervisningstimer for at opdatere lidt mine tekniske kundskaber…


Er du interesseret så send mig lige nogle linier om dig selv og hvor meget du eventuel vil tage pr. time til mail@design-inc.dk


 


Mange hilsner,


Marianne


Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :
At lave en PDF i InDesign er noget af det nemmeste: File > PDF Export Presets - og så kan du f.eks vælge Print eller Web. Forskellen er i hvor høj opløsning eventuelle billeder skal være, samt, om det skal være RGB eller CMYK.

Ved Offset-tryk, vil jeg arbejde med spotcolors (f.eks pantone) og ligge de grafiske elementer i lag, for på den måde at styre hvilken farve der skal trykkes først (den nederste).

 

 

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 11-04-2007 16:15:32
Forfatter: davidchristensen
At lave en PDF i InDesign er noget af det nemmeste: File > PDF Export Presets - og så kan du f.eks vælge Print eller Web. Forskellen er i hvor høj opløsning eventuelle billeder skal være, samt, om det skal være RGB eller CMYK.

Ved Offset-tryk, vil jeg arbejde med spotcolors (f.eks pantone) og ligge de grafiske elementer i lag, for på den måde at styre hvilken farve der skal trykkes først (den nederste).





Tror du tager lidt fejl eller misforstår, det er jo ikke "bare" det du gør. Det handler jo også om det du har lavet, som skal være vektor og klar til tryk. Hvis det bare er at lave et alm. dokument om til pdf, tror jeg godt at Marianne selv kan finde ud af det ;-)

// Jesper Skov

 

Fra Valby
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 365
Fra  TNT Factory Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej...
Jeg vil klart anbefale dig et kursus hos Caslon IT i Adobe Indesign og Acrobat. Det vil du få mest ud af i forhold til indhold og viden og på sigt vil det være mest økonomisk er jeg sikker på. Selvfølgelig kan du godt spørge her osv. Men jeg kan garantere at du bliver glad for skiftet til indesign frem for quark, især i forhold til PDF''er.. Puha, har stadig mareridt fra min quark tid..

Og så til David.. Dette råd gælder også dig. Ja, undskyld, det var da noget være vrøvl du kom med der.. Ved Offset-tryk, vil jeg arbejde med spotcolors (f.eks pantone) og ligge de grafiske elementer i lag, for på den måde at styre hvilken farve der skal trykkes først (den nederste). Den har jeg godt nok aldrig hørt før...

Mange hilsner:/Thomas

Fra Valby
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 365
Fra København
Tilmeldt 8. Nov 06
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak David,

 

Det jeg søger er nok mere at kunne lave noget rigtig prof, så derfor søger jeg hjælp af en anden designer.. sider ellers med InDesign bogen, men der er mange praktiske ting som kunne være rart at tale med en anden om ;)

 

Men du skal have tak for hjælpen, du har ret i at sådan grundliggende burde det ikke være så svert... men men pigen vil blive god til det ;)

Fra København
Tilmeldt 8. Nov 06
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 17:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak Thomas... det er nok noget i den retning jeg skal have...

 

Hilsner,

Marianne

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Sorry - jeg har sagt noget jeg alligevel ikke helt kan forklare..

Rækkefølgen, som farverne skal printes i hedder "trapping sequence" - er det ikke rigtigt?

I PDF-export-boksen, kan man vælge Advanced og klikke på knappen Ink Manager og rykke rundt på rækkefølgen farverne skal printes i - men jeg synes også der er en funktion, hvor man kan konvertere lagene til trapping-sequences; så man f.eks kan trykke den samme farve (eller lak) flere gange oven på hinanden, men alt efter hvad der findes på det pågældende lag..men nu kan jeg ikke finde funktionen.. Måske jeg netop har lavet flere spot-farver, som i virkeligheden har været samme farve, men har heddet noget forskelligt..

Jeg er absolut ikke ekspert - men jeg klarer mig fint :)

 

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Århus
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 207
Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Marianne

Jeg vil gerne hjælpe, men jeg bor i Danmark, så der er
lidt langt fra Sjælland

Hvis du ikke finder hjælp inden, så kan vi måske finde
ud af noget næste gang jeg kommer til din by.

Dbh Ronni
Fra København
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 280
Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 2 (19 indlæg)