Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan henter jeg det optimale ud af lækkert linkbait indhold?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en plan om at lave noget helt suverænt content på min blog om jobsøgning med sociale medier.

Mine spørgsmål går på, hvordan jeg SEO-mæssigt får mest ud af mit indhold.

Jeg vil samle gode råd om et meget specifikt emne fra tre kilder:

  1. Medlemmerne af min LinkedIn gruppe
  2. Eksperter
  3. Mine egne kommentarer til nogle caseeksempler

Det er meningen, at indholdet skal fungere som linkbait. For at få så mange links som muligt, vil jeg lave "den ultimative ressource" på dette område, og derfor vil jeg gerne have alle tre punkter samlet på én side, som folk så kan linke til.

Så kom jeg til at tænke: Skal jeg udgive den hele på én gang på én URL eller kan jeg få mere værdi ud af udgive det som tre opdelte indlæg, efterhånden som jeg får skrevet de enkelte dele?

Jeg tænke på om man, når alle tre indlæg er udgivet, kunne lave et fjerde indlæg, hvor det hele er samlet og så lave noget rel=canonical fra de tre indlæg.

Hvordan ville I udgive det?

Fra Hornslet
Tilmeldt 25. Jan 09
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Linkbait Rule Number One: Never tell about linkbait intentions.

Linkbait Rule Number Two: Learn first rule number one.

Nej okay :) Jeg ville helt sikkert samle det hele i én artikel. Én god artikel tiltrækker flere links (har jeg erfaret). Dertil vil kommentarerne til artiklen også blive samlet ét sted.

For at gøre artiklen mere overskuelig kan du inddele den i flere afsnit og lave en samlet oversigt med dertilhørende hashtag-links. Yoasts WordPress SEO-guide er et godt eksempel.

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for dine råd, Jan.

Jeg ved godt, linkbait ikke er noget, man bør snakke for højt om, men jeg havde brug for lidt inputs :-)

Det er nogle rigtig gode pointer du har. Det er jo en kæmpe fordel at få kommentarene samlet, og du har sikkert også ret i at en samlet udgivelse giver flere links og shares. Der vil nok være en større "Jesus Kristus, hvor er det fedt det der!"-effekt som jo er det der skal give linksene.

Også tak for linket til SEO-guiden. Har læst den før, men den er god inspiration til dette eksempel og så skader det jo aldrig at læse den igen :-) 

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej Morten,

Med mindre dine tre indlæg hver for sig vil kunne generere en Wow-effekt og kunne fungere som linkbait fra f.eks. dine Linkedin-kontakter, så vil jeg anbefale dig at samle det i et enkelt indlæg.

Hvis du måtte vælge at gå efter versionen med flere indlæg, så skal du måske til at rode lidt med den nye view-all canonical.

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Frank Hellerup Madsen:
Med mindre dine tre indlæg hver for sig vil kunne generere en Wow-effekt og kunne fungere som linkbait fra f.eks. dine Linkedin-kontakter, så vil jeg anbefale dig at samle det i et enkelt indlæg.

Enig.

Og giv den nu fuld gas, Morten! :-) I dagens internet, skal der ofte mere en god tekst til for at skabe indgående links. Så tag video med og tag infografik med og tag beskrivende screendumps med. Det er det de unge vil ha'! :-)

Mvh Anders Saugstrup

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Feb 10
Indlæg ialt: 202
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for jeres inputs Frank og Anders!

Det var noget i stil med det der view-all canonical jeg tænkte på, men det lyder ikke til at der er nogen grund til at rode sig ud i den slags.

Anders Saugstrup:
Og giv den nu fuld gas, Morten! :-)

Det har jeg også tænkt mig! :-)

Det bliver i hvert fald med screencasts, guld citater og forhåbentlig også noget fed infografik, hvis jeg kan finde de fornødne data...

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)