Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan googlebot læse vedhæftede pdf?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Holstebro
Tilmeldt 15. Sep 11
Indlæg ialt: 96
Fra  maling.nu Skrevet kl. 08:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Så har jeg brug for hjælp igen.

 

Jeg har en side på min webshop med meget tekst.

Jeg overvejer at lægge noget af teksten ind som vedhæftede pdf, for at gøre det hele mere overskueligt for kunden. Tænker at jeg så skal lave en teaser og så en "læs mere her" ting.

Jeg tror at det vil kunne fungere for kunden, som sandsynligvis søger relevant information på netop den side. Men kan google webcrawleren indeksere indhold som ligger på den måde?

Eksempel her  Eksemplet er ikke længere tilgængeligt, da jeg er begyndt at arbejde med det. :-)

Jeg har kun lavet første afsnit om, men som i sikkert kan se længere nede ad siden, er den temmelig lang og ikke nem at finde det relevante emne på.

Jeg laver siden i cms, så hvis der skal gennemgribende ændringer til, koster det altså. Derfor vil jeg helst lave det rimeligt simpelt.

 

På forhånd tak

Charlotte

 

Er håbløst dedikeret til nørderi med maling og farver. - Nørder nu også med webshop og SEO.

www.maling.nu

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :

En pdf fil ligger som et vedhæftet dokument der er "parkeret" på dit webhotel.

Så jeg mener ikke at Googlebot læser indholdet på en pdf-fil da de kun kravler kildekoden (HTML)

Ligeledes læser Googlebot ikke FLASH da det opleves som et billede.

Håber at jeg ikke tager helt fejl

Hilsen Povl :)

PS. husk nu endelig at have kontaktoplysninger på dit pdf dokument så kunden hele tiden ved hvordan de skal kontakte dig når de vil købe.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Charlotte Frich Brask:

Hejsa

Så har jeg brug for hjælp igen.

 

Jeg har en side på min webshop med meget tekst.

Jeg overvejer at lægge noget af teksten ind som vedhæftede pdf, for at gøre det hele mere overskueligt for kunden. Tænker at jeg så skal lave en teaser og så en "læs mere her" ting.

Jeg tror at det vil kunne fungere for kunden, som sandsynligvis søger relevant information på netop den side. Men kan google webcrawleren indeksere indhold som ligger på den måde?

Eksempel her 

Jeg har kun lavet første afsnit om, men som i sikkert kan se længere nede ad siden, er den temmelig lang og ikke nem at finde det relevante emne på.

Jeg laver siden i cms, så hvis der skal gennemgribende ændringer til, koster det altså. Derfor vil jeg helst lave det rimeligt simpelt.

 

På forhånd tak

Charlotte

 

Google læser PDF filer, men jeg ville ikke lægge teksten over som PDF, men derimod bruge jQuery/javascript/CSS til at skjule en del af teksten, så man kan klikke det frem, så du ikke behøver at lægge det over i en PDF fil. Det er den bedste metode. og den metode man i dag bruger for at gøre en side mere overskuelig samtidig ed at have meget tekst. Man ser det fx tit med faner man kan klikke på.

Jeg kan lige komme mere ind på det senere, da jeg lige er på vej ud af døren.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Ideen med jQuery er god men jeg vil nok dele siden op i mindre bidder og linke korrekt til dem. På den måde vil du få specielle sider der er koncentreret om få nøgleord og det er nemmere for brugerne at finde relevant info.

Du kan sagtens lave pdf som brugerne kan downloade og udskrive. Men at kun lave det i pdf er dumt.

Du skal regne ned at du ikke bør have mere tekst end at det kan vœre på én skœrm.
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Forresten.

Hvorfor laver du ikke bare en underside til hver arbejdsbeskrivelse.

Det giver bedre struktur på din hjemmeside og kunden kan klikke sig ind på lige den beskrivelse de mangler.

Desuden kan du derefter søgemaskineoptimere hver underside så du virker mere seriøs i googles øjne

Se eksempel her

http://www.faq.gominisite.dk/

Vi har valgt at have alle vores hjælpemenuer online så kunden kan klikke rundt og ikke behøver at åbne pdf filer.

Det er også drønirriterende med pdf hvis man logger på siden via smartphone

:)

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:
dele siden op i mindre bidder og linke korrekt til dem

Helt enig, det giver en mere rolig og struktureret oplevelse

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:
Ideen med jQuery er god men jeg vil nok dele siden op i mindre bidder og linke korrekt til dem. På den måde vil du få specielle sider der er koncentreret om få nøgleord og det er nemmere for brugerne at finde relevant info.
Det kan man også sagtens, og det vil også være bedre for SEO. men hvis ikke trådstarter vil det, så er det jQuery som er løsningen.

Niels Henriksen:
Du kan sagtens lave pdf som brugerne kan downloade og udskrive. Men at kun lave det i pdf er dumt.
trådstarter skal ikke lave det i en både og løsning, da man vil risikere at skabe dobbelt indhold. det er enten eller, dog med overvejende hældning til ingen PDF.
Niels Henriksen:
Du skal regne ned at du ikke bør have mere tekst end at det kan vœre på én skœrm.
Held og lykke med det:) det er de færreste skærme som er så store som langt de fleste siders indhold er :)

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Holstebro
Tilmeldt 15. Sep 11
Indlæg ialt: 96
Fra  maling.nu Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for alle svarene. Jeg skal undersøge om jeg kan bruge jQuery, det lyder som den funktion jeg helst vil bruge. Alternativt skal jeg opdele siden i mindre bidder da det lyder som om det giver bedre SEO.

Er håbløst dedikeret til nørderi med maling og farver. - Nørder nu også med webshop og SEO.

www.maling.nu

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Charlotte Frich Brask:

Tak for alle svarene. Jeg skal undersøge om jeg kan bruge jQuery, det lyder som den funktion jeg helst vil bruge. Alternativt skal jeg opdele siden i mindre bidder da det lyder som om det giver bedre SEO.

Det giver også bedre SEO med teksten opdelt i flere bidder, forstået på den måde at du kan målrette hver eneste side til det emne der nu er på den.

Med jQuery løsningen er al tekst stadig på samme side, mens man skjuler dele af den med CSS, og bruger jQuery til at vise de skjulte områder, det er nemt nok at gøre det.

Det der bare er vigtigt, er at man finder den helt rigtige måde at skjule og vise, da det ellers også kan være lige så uoverskueligt. Du kan evt kombinere det med en gammeldags FAQ, hvor man i toppen kan trykke på et link og så hopper siden ned til det sted på siden hvor den pågældende tekst står. Der er så en tekst som ikke viser alt, men man kan så klikke for at al teksten bliver synlig i det område.

På den måde får du også lidt andet SEO ud af det, da Google godt kan finde på at lave de links direkte i søgeresultatet, så når brugeren trykker så kommer brugeren direkte ned til det område de søgte.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Holstebro
Tilmeldt 15. Sep 11
Indlæg ialt: 96
Fra  maling.nu Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Så har jeg arbejdet lidt med at dele op i mindre bidder.

Er det mere spiseligt for både mennesker og google nu?

Er håbløst dedikeret til nørderi med maling og farver. - Nørder nu også med webshop og SEO.

www.maling.nu

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)