Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

delt indtjening ved adsense

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Madsen:

Emil:

Du skal betale moms af de 60.000 kr.

Hvis du regner med at komme over 50.000 kr., så skal du momsregistrere dig. Du skal ikke vente til du når op på 50.000.

Jeg finder det mystisk.

Sælger du for 49.999 kroner, så skal du svarer skat af det.

Sælger du for 60.000 kroner, så skal du betale moms og har 48.000 kroner tilbage (moms er 20% ikke sandt?) som du skal betale skat af.

Men det er nu også lige meget, jeg har ingen virksomhed, og har ingen hjemmesider der tilnærmelsesvis tjener det beløb. (ej heller tilsammen - da jeg jo så skulle momsregistreres).

Med Venlig Hilsen
Morten

Nu er jeg ikke momsekspert, men du kan vel trække den indgående moms fra. Så den moms du har betalt for de ting, du har købt ind, kan du trække fra de 12.000.

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, du skal jo huske at der både er salgs- og købsmoms. Desuden er ikke alle varer, ydelser og services momspligtigte. Hertil kommer at varer, ydelser og services købt i udlandet typisk er momsfrie.

/JG

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

(Disclaimer: Jeg er ikke revisor, så alt hvad jeg skriver er baseret på min personlige forståelse af det komplicerede danske skatte-og afgiftssystem. Tag fat i en revisor, som arbejder med dette til dagligt, hvis du vil have en højere grad af sikkerhed for korrekt svar).

Morten Madsen:
Jeg prissætter min hjemmelavede marmelade til 20 kroner. Betal 20 kroner og så er det din. Jeg sælger nu for 40.000 kroner om året - hvilket er godt nok.

Korrekt. Det kan vi ikke være uenige om.

Morten Madsen:
Nu er min forretning dog så eksponeret at den nu omsætter for omkring 60.000 kroner om året. Tager man så pludselig 20 kroner + moms (25 kroner), så et glas marmelade, og derved opnår at de 15.000 kroner bliver lagt oveni de 60.000?

Korrekt. Fra det øjeblik du er blevet momsregistreret ,skal du enten lægge moms på 25% oveni, inden du afleverer varen til kunden. Alternativt skal du aflevere 4 kroner af den oprindelige salgspris på 20 kroner til skattefar. Du tjener med andre ord 4 kroner mindre end før.

Morten Madsen:
Har du eventuelt nogle steder hvor man kan læse om moms? Hvis ikke, så må jeg selv lige ud og lede lidt :)

SKATs egen hjemmeside er et godt sted at starte. De gør faktisk en ihærdig indsats for at forklare reglerne så pædagogisk som muligt (at politikerne så laver dem voldsomt komplicerede er en anden sag).

Alternativt så kan Google bringe dig langt. Mange revisorer har lagt diverse guides ud på deres hjemmesider og en side som http://www.startvaekst.dk/ har også en del nyttig information.

Morten Madsen:
En anden ting: Nu snakker vi adsense-klik, og indjtening den vej igennem fra udlandet. Vil det i dét tilfælde ikke være en ulempe at ramme over de 50.000 kroner? Da du jo ikke sælger nogen varer, eller andet i den dur, som man kan tage "plus moms" for. Vil det derfor - til at starte med - ikke være en direkte udgift at ramme en indtjening på +50.000.

Internationale momsregler har jeg ikke styr på, men så vidt jeg lige kan regne ud, så betyder en momsregistrering i dette tilfælde vist blot, at du kan få refunderet moms'en af dine udgifter til webhotel, mm.. Jeg har ikke set moms nævnt i relation til AdWords eller AdSense tidligere, så det må være momsfritaget på en eller anden måde fordi Googles europæiske hovedkvarter er registreret i Irland.

Tilmeldt 21. Sep 11
Indlæg ialt: 3
Fra  404gamers.com Skrevet kl. 16:10
Hvor mange stjerner giver du? :

min ven kom idag på en idé: hvad nu hvis man overførte pengene fra adsense til en paypal konto, og vi så fra den kan udsende halvdelen til hver.

ville det fungere?

Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 705
Fra  Hunderacer Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dine svar Troels, jeg vil lige kigge lidt på siderne, og få lidt mere viden og kendskab til emnet den vej igennem :-)

Endnu engang tak for det.

Med Venlig Hilsen
Morten

Hunderacer - 550 forskellige hunderacer

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)