Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

delt indtjening ved adsense

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 21. Sep 11
Indlæg ialt: 3
Fra  404gamers.com Skrevet kl. 00:48
Hvor mange stjerner giver du? :

hej, det her er mit første indlæg, så er lidt i tvivl om hvordan siden her fungerer ^^

En af mine venner og jeg valgte i sidste uge at vi ville starte en hjemmeside. I går kom vi så på idéen at det da også kunne være lidt sjovt at tjene penge på hjemmesiden, og tænkte at det kunne man jo gøre med google adsense. ud af det kom der så tre ting vi undrede os over:

1) da vi begge er under 18 år gamle, kan man så overhovedet oprette en konto til det?

2) i så fald at man kan, er det så muligt at dele indtjeningen uden at få en masse bøvl med skat osv.

3) skal man i det hele taget betale skat af indtjening ved reklamer på nettet (og er det i så fald anderledes med google når de er bosat i USA)

håber på at få tre gode svar :)

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 07:32
Hvor mange stjerner giver du? :

fonis:
1) da vi begge er under 18 år gamle, kan man så overhovedet oprette en konto til det?

I skal vist have forældrene på banen

http://www.google.com/adsense/support/as/bin/answer.py?hl=da&answer=9724

fonis:
2) i så fald at man kan, er det så muligt at dele indtjeningen uden at få en masse bøvl med skat osv.

I kan dele indtjeningen som I vil. Jeres forældre bliver dog beskattet af indtægten (de skal selv huske at oplyse den til SKAT).

fonis:
3) skal man i det hele taget betale skat af indtjening ved reklamer på nettet (og er det i så fald anderledes med google når de er bosat i USA)

Der er desværre/heldigvis ingen smuthuller i den danske skattelovgivning, som gør indtægter fra reklamer skattefrie. For øvrigt så er det vist Google i Irland, der udbetaler AdSense pengene, men det gør ikke nogen forskel rent skattemæssigt.

Mvh Troels.

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 08:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Troels Kjems:

Der er desværre/heldigvis ingen smuthuller i den danske skattelovgivning, som gør indtægter fra reklamer skattefrie. For øvrigt så er det vist Google i Irland, der udbetaler AdSense pengene, men det gør ikke nogen forskel rent skattemæssigt.

Nej, men det kan det gøre i forhold til moms (i bliver først momspligtige når jeres årlige omsætning rammer DKK 50.000)...det er bedst at spørge en revisor til råds - det koster lidt, men er typisk alle pengene værd.

PS. der findes flinke revisorer her på amino.dk

/JG

Tilmeldt 21. Sep 11
Indlæg ialt: 3
Fra  404gamers.com Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for svaret.

hvordan er det helt præcist at man deler indtjeningen; kan man bare udbetale halvdelen til hver konto fra google, eller måske skiftes man til at få udbetalingen? eller skal man gøre det sådan at det hele bliver udbetalt til een person, der så derefter må overføre halvdelen til den anden?

på forhånd tak :)

Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 705
Fra  Hunderacer Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

JesperG:

Troels Kjems:

Der er desværre/heldigvis ingen smuthuller i den danske skattelovgivning, som gør indtægter fra reklamer skattefrie. For øvrigt så er det vist Google i Irland, der udbetaler AdSense pengene, men det gør ikke nogen forskel rent skattemæssigt.

Nej, men det kan det gøre i forhold til moms (i bliver først momspligtige når jeres årlige omsætning rammer DKK 50.000)...det er bedst at spørge en revisor til råds - det koster lidt, men er typisk alle pengene værd.

PS. der findes flinke revisorer her på amino.dk

/JG

Til de 50.000 kroner har jeg faktisk lige et tilhørende spørgsmål.

Lad os antage at man nu er oppe og tjene 60.000 om året. Skal man så betale moms af 60.000 kroner, eller af de resterende 10000 kroner?

Med Venlig Hilsen
Morten

Hunderacer - 550 forskellige hunderacer

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal betale moms af de 60.000 kr.

Hvis du regner med at komme over 50.000 kr., så skal du momsregistrere dig. Du skal ikke vente til du når op på 50.000.

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

fonis:

hvordan er det helt præcist at man deler indtjeningen; kan man bare udbetale halvdelen til hver konto fra google, eller måske skiftes man til at få udbetalingen? eller skal man gøre det sådan at det hele bliver udbetalt til een person, der så derefter må overføre halvdelen til den anden?

Det er kun muligt have én betalingsmodtager hos google, så den ene af jer bliver nødt til at stå som modtager og så betale den anden. I teorien kunne i godt skifte betalingsmodtagerkonto hver måned, men det er ikke besværet værd og jeg tror også google ville blive trætte af jer og lukke jeres konto, hvis i gjorde det...

fonis:

eller skal man gøre det sådan at det hele bliver udbetalt til een person, der så derefter må overføre halvdelen til den anden?

Så ja det er løsningen.

Alternativt kan i have en adsense konto hver, og så opdele reklamerne så i hver især viser den ene halvdel af dem og derved modtager halvdelen af indtjeningen på hver jeres bankkonto.

/JG

Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 705
Fra  Hunderacer Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil:

Du skal betale moms af de 60.000 kr.

Hvis du regner med at komme over 50.000 kr., så skal du momsregistrere dig. Du skal ikke vente til du når op på 50.000.

Jeg finder det mystisk.

Sælger du for 49.999 kroner, så skal du svarer skat af det.

Sælger du for 60.000 kroner, så skal du betale moms og har 48.000 kroner tilbage (moms er 20% ikke sandt?) som du skal betale skat af.

Men det er nu også lige meget, jeg har ingen virksomhed, og har ingen hjemmesider der tilnærmelsesvis tjener det beløb. (ej heller tilsammen - da jeg jo så skulle momsregistreres).

Med Venlig Hilsen
Morten

Hunderacer - 550 forskellige hunderacer

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Madsen:

Sælger du for 49.999 kroner, så skal du svarer skat af det.

Sælger du for 60.000 kroner, så skal du betale moms og har 48.000 kroner tilbage (moms er 20% ikke sandt?) som du skal betale skat af.

Hej Morten.

I det øjeblik det går op for en dansk hobbybiks, at omsætningen indenfor et skatteår (kalenderår) sandsynligvis ender over grænsen på 50.000, så skal den erhvervsdrivende momsregistreres.

Fra momsregistreringstidspunktet, skal der så lægges moms oveni beløbet.

Hvis du sælger varer for 60.000, så ryger momsen på 25% (15.000,-) oveni de 60.000, så derfor er systemet ikke helt så tosset, som du har forstået det :)

Mvh Troels.

Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 705
Fra  Hunderacer Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Troels Kjems:

Morten Madsen:

Sælger du for 49.999 kroner, så skal du svarer skat af det.

Sælger du for 60.000 kroner, så skal du betale moms og har 48.000 kroner tilbage (moms er 20% ikke sandt?) som du skal betale skat af.

Hej Morten.

I det øjeblik det går op for en dansk hobbybiks, at omsætningen indenfor et skatteår (kalenderår) sandsynligvis ender over grænsen på 50.000, så skal den erhvervsdrivende momsregistreres.

Fra momsregistreringstidspunktet, skal der så lægges moms oveni beløbet.

Hvis du sælger varer for 60.000, så ryger momsen på 25% (15.000,-) oveni de 60.000, så derfor er systemet ikke helt så tosset, som du har forstået det :)

Mvh Troels.

Jeg skal vist have sat mig ind i det med moms.

Men måden du kalkulere det på er vel på følgende måde:

Jeg prissætter min hjemmelavede marmelade til 20 kroner. Betal 20 kroner og så er det din. Jeg sælger nu for 40.000 kroner om året - hvilket er godt nok.

Nu er min forretning dog så eksponeret at den nu omsætter for omkring 60.000 kroner om året. Tager man så pludselig 20 kroner + moms (25 kroner), så et glas marmelade, og derved opnår at de 15.000 kroner bliver lagt oveni de 60.000?

Har du eventuelt nogle steder hvor man kan læse om moms? Hvis ikke, så må jeg selv lige ud og lede lidt :)

Jeg regner nemlig med på et tidspunkt at starte noget op, og vil derfor gerne være 100% forberedt til dette.

En anden ting: Nu snakker vi adsense-klik, og indjtening den vej igennem fra udlandet. Vil det i dét tilfælde ikke være en ulempe at ramme over de 50.000 kroner? Da du jo ikke sælger nogen varer, eller andet i den dur, som man kan tage "plus moms" for. Vil det derfor - til at starte med - ikke være en direkte udgift at ramme en indtjening på +50.000.

Jeg har med garanti forstået det helt forkert. Men jeg er meget åben overfor kilder, eller sider der kan hjælpe min viden omkring skat og moms omkring virksomheder :-)

Med Venlig Hilsen
Morten

Hunderacer - 550 forskellige hunderacer

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)