Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domæne optaget men passivt?

Side 3 ud af 4 (39 indlæg)
Tilmeldt 20. Sep 11
Indlæg ialt: 155
Fra  Worldwide Scamfighters Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Har du undersøgt, hvem der står som registrant på domænet og derved måske fundet ud af, om de har en hjemmeside?

Det kan være de har købt domænet med henblik på at videresælge det og det må de rent faktisk ikke. 

Jeg var ved at blive udsat for scam i sidste måned og arbejder nu på at sammensætte en gruppe af frivillige til at hjælpe mig med at gøre livet surt for de personer, der forsøger at narre andre eller på anden vis tjene penge ikke helt efter bogen.

Jeg er ved at undersøge en sag om muligt scam og fandt dette link, som jeg er ret sikker på, at du vil være glad for at læse Smile

http://www.version2.dk/artikel/advokat-saadan-lirker-du-domaenet-ud-af-domaenehajen-gratis-18098

Undersøg grundigt om de punkter der er nævnt i artiklen er opfyldt og er de det, ja så har du et domæne gratis, da registranten af domænet har brudt den nye lov.

Har du spørgsmål er du velkommen til at skrive.

Lad mig høre resultatet og held og lykke med det Smile

Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 705
Fra  Hunderacer Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

133.000 euro for julemanden.dk ifølge http://snb.speednames.com/da/nyheder/dyredomæner - så tror jeg godt at jeg kunne finde andre domæner som ville være noget mere værd.

Det handler selvfølgleig om hvilken værdi man kan bringe til domænet, og hvilken idé man har.

Den eneste idé jeg umiddelbart kan komme på som skulle kunne indbringe en masse penge på den side, er hvis man laver en "jule-webshop", som kun er aktiv fra november - 20 december".

Men hvem ved.

Med Venlig Hilsen
Morten

Hunderacer - 550 forskellige hunderacer

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Heidi:
Undersøg grundigt om de punkter der er nævnt i artiklen er opfyldt og er de det, ja så har du et domæne gratis, da registranten af domænet har brudt den nye lov.

Det er jo bare ret let at beskytte sig mod at få inddraget et domæne - hvis du laver en side med indhold på domænet, så bliver det meget svært at få overdraget domænet, medmindre vi snakker rettigheder til et navn eller lign.

Og med webhoteller som Gigahost, hvor du kan hoste alle dine domæner, så er det økonomisk heller ikke en udfordring.

Alt andet lige, så er det stadig dem med domænet, der sidder med trumfen (medmindre de selvfølgelig ikke har taget domænet i brug - men dem der lever af det, laver nok ikke den slags fejl).

MVH

Thomas

Tilmeldt 20. Sep 11
Indlæg ialt: 155
Fra  Worldwide Scamfighters Skrevet kl. 21:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Thomas,

Det har du ret i og det er også derfor, at det skal være til at bevise, at domænet er købt med henblik på videresalg.

Af hvad jeg forstod i denne sag, så er domænet registreret men inaktivt og det formoder jeg betyder, at der ingen hjemmeside er knyttet til selve domænet.

Vi har øje på et firma, der virker ret professionelt, men som har opkøbt flere domæner uden de er tilknyttet en egentlig hjemmeside og det kan være tilfældet her også. Det er ihvertfald et forsøg værd og vi skal gerne hjælpe til, hvis der er brug for os.

Mvh

Heidi

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Heidi:
Af hvad jeg forstod i denne sag, så er domænet registreret men inaktivt og det formoder jeg betyder, at der ingen hjemmeside er knyttet til selve domænet.

Hvordan mon domæneklagenævnet forholder sig til et domæne som er registeret for to år siden, aldrig har været taget i brug, men der ligger plan for brugen af domænet med designlinje, korrespondance med kunden omkring projektet osv. Jeg tror mange hellere registrerer to domæner for meget end et for lidt i forbindelse med nye projektet - det vil jeg i hvert fald selv anbefale mine kunder. Og der er man måske ikke interesseret i at tage domænet i brug før launch af projektet.

Der er mange vinkler i sådan en sag - og dermed også ligeså mange smuthuller.

MVH

Thomas

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Wooow hvor er det bare fedt at se den opbakning der gives i denne tård, det er de rene guldkorn i giver vidre, jeg er nu en hel del kloger på dette område, end da jeg stod op her til morgen,

1.000 tak for jeres tid og viden. Jeg vil undersøge alle de forslag i er kommet med, og skulle det ske jeg ikke virker som om jeg er med i tråden så tager i fejl, for det er jeg skam, men der er meget at læse op på, som alle jo ved så trække den ene ting noget nyt med sig, og dermed kræver mere tid for at finde alt relevant information.

Forssæt endelig med at give information.

Jeg ved hvem der har reg. fra dandomain, hos DK Hostmaster er der ingen oplysninger. Domænet denne tråd halder om findes ikke ved simpel søgning hos min "gode ven" Google.

Håber i får en dejlig nat, tak for hjælpen.

Venligst René Buch

Venligst

René Buch

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

NB:

Søger jeg på hele navnet uden .dk giver google 254 hit,

delt i to så er der 149.000 hit,

og endeligt som navnet vil blive skrevet på fakruraen er der 1.060.000 hit, så det er jo et ret godt navn selv om det pt. ikke er i brug,

Venligst René Buch

Venligst

René Buch

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 00:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Ja så er der nye oplysninger om domæne xxxxxx.dk via cvr registeret.

Ejeren er under konkurs behandling med ophørs dato den 30-07-2007 og det undre mig meget, at det firma kan forsætte som ejer af et domæne der er oprettet længe efter konkursen.

Nogen ideer?

Venligst René Buch

Venligst

René Buch

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 01:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Hvad nu hvis vi snakker et domæne der har været registreret de sidste 7-8 år uden indhold af ejeren, er situationen så den samme ?

Best regards

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 01:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Boldig:

Hvad nu hvis vi snakker et domæne der har været registreret de sidste 7-8 år uden indhold af ejeren, er situationen så den samme ?

 

Hej.

Efter hvad jeg har lært i dag, så skulle din sag være langt bedre, da det jo et helt tydeligt at ejeren ikke har til hensigt at benytte det omtalte domæne.

Venligst René Buch

Venligst

René Buch

Side 3 ud af 4 (39 indlæg)