Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ulovligt reklame eller ej?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 13. May 10
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 15:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Vi overvejer at få lavet et stak stickers (klistermærker) og sende med ud når folk bestiller hos os. Jeg husker fra barndommen tyggegummi hvor man fik klistermærker i og klistrede op over alt..

Så jeg tænker, hvis nu vores kunder sætter vores klistermærker op "ulovlige" steder feks. i busskure, så toiletter og hvad man ellers kan finde på, vil vi så blive holdt ansvarlig for dette?.

Vh. Klaus

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Ville det ikke være en ide at ringe til ordensmagten og spørge dem? det må de da om nogle kunne svare på, da det jo er dem som skal tage sig af en hærværkssag hvis nogle blive sure over det.

(Grafiti tolkes som hærværk så det må et klistermærke vel også gøre,)

 

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael R. Gertz:
(Grafiti tolkes som hærværk så det må et klistermærke vel også gøre,)

Men er det dem der sælger malingen der får straffen? 

Til trådstarter - Hvordan skulle du kunne blive straffet? Du sender jo bare et par stickers med folk kan bruge i deres samlebog Wink

Fra Odense C
Tilmeldt 24. Jul 10
Indlæg ialt: 821
Fra  Compware Skrevet kl. 15:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange hiphop mærker, og skater mærker gør det. Dog betyder det vel ikke det lovligt. - men jeg ville nok tolke situationen som at du er i godtro, og regner med at den danske bonuspater standard ikke smider lortet op overalt.

(dog er jeg ikke jurist.)

ring ind og find ud af det.

I 2016 startede jeg siden http://compware.dk/

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. May 10
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tænkte at der sikkert sad en her inde, der kunne give mig samme svar som en jurist eller politiet, så det var nemmere at skrive her :).. 

Mark MK:

Michael R. Gertz:
(Grafiti tolkes som hærværk så det må et klistermærke vel også gøre,)

Men er det dem der sælger malingen der får straffen? 

Det er netop det jeg er ude efter, efter som at vores Logo/navn kommer til at indgå i klistermærket, så er det er jo nemt at kontakte os og beskylde os for at lave "hærværk", hvis nogle skulle sætte klistermærket på andre steder end i samlebogen :)

Fra Odense
Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Strafferetligt ville du kunne løbe ind i et medvirkensansvar til hærværk hvis du vidste hvad klistermærkerne skulle bruges til, eller hvis du sendte dem ud, med det formål at de skulle bruges ulovligt. Medvirken straffes ved "tilskyndelse, råd eller dåd". Og du har jo lige offentliggjort din ellers meget udspekulerede plan. 

Når det er sagt, så er ingen af dem jeg kender fra anklagemyndigheden (så vidt jeg ved) aktive på amino, så det KAN jo være du ikke bliver opdaget i det. 

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Klaus:
Det er netop det jeg er ude efter, efter som at vores Logo/navn kommer til at indgå i klistermærket, så er det er jo nemt at kontakte os og beskylde os for at lave "hærværk", hvis nogle skulle sætte klistermærket på andre steder end i samlebogen :)

Altså det er ulovligt at opsætte stickers i offentligt rum. 

Jeg kan vitterlig ikke forestille mig at du kan blive dømt, medmindre at du direkte opfordre folk til det. Klistermærker kan bruges til 1000 andre ting, og derfor kan du sagtens være i god tro.

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

HornskovVindberg Inkasso:
Og du har jo lige offentliggjort din ellers meget udspekulerede plan. 

Hvor har han skrevet, at han vil opfordre folk til at sætte dem op overalt?

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. May 10
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

HornskovVindberg Inkasso:

Strafferetligt ville du kunne løbe ind i et medvirkensansvar til hærværk hvis du vidste hvad klistermærkerne skulle bruges til, eller hvis du sendte dem ud, med det formål at de skulle bruges ulovligt. Medvirken straffes ved "tilskyndelse, råd eller dåd". Og du har jo lige offentliggjort din ellers meget udspekulerede plan. 

Når det er sagt, så er ingen af dem jeg kender fra anklagemyndigheden (så vidt jeg ved) aktive på amino, så det KAN jo være du ikke bliver opdaget i det. 

Det var da noget af en beskyldning.. Grunden til jeg spøger på denne måde er jo selvfølgelig fordi jeg ved at så snart det ikke er os der varetager klistermærkerne, så ved man jo aldrig. 

Vi har udarbejdet et skrift som sendes sammen med klistermærkerne at de kun må bruges privat og ikke må benyttes til andet, herunder ting som der kan straffes for.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Klaus:
Vi har udarbejdet et skrift som sendes sammen med klistermærkerne at de kun må bruges privat og ikke må benyttes til andet, herunder ting som der kan straffes for.

Ja, så har du jo gjort hvad du kunne :-) Tror sgu ikke du skal være så bange.. Hvem siger der er nogle der gider at klistre dem op? Så længe du ikke opfordre til det, så bør du have en god sag - set fra mine Cool

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)