Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tosset gebyr fra SKAT

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
0-indberetninger har nu sin berettigelse om du vil det eller ej. Dels skriver du under på at omsætningen virkelig er 0 og dels er det vel eneste mulighed for at adskille fra forglemmelser.

Men du skal jo ikke 0 indberette alt i denne verden. Jeg ved godt det er for at adskille forglemmelser, men så skal det være superlet - man kunne få et link man svarede på - fra skat (løn skal jo 0 indberettes også for ejeren) - fra Feriepenge - fra Moms - frem for at skulle huske at logge ind og fortælle man ikke har noget at fortælle OG --

Vi har som nyt ApS ikke modtaget nogen som helst orientering fra det offentlige ang forpligtelse til at skulle 0 indberette - det var en nem orientering at give. (vi har set det selv og gjort det)

Hvis man skulle glemme det - kunne systemet sende en venlig rykker og undlade gebyr (og gebyr på gebyr) første gang i det mindste - i støtte til iværksættere - lede dem på vej og ikke piske dem i noget som alle kan se er kompliceret og ikke strengt logisk.

Som det er nu fastholder jeg, at pligt til at indberette at man ikke har noget at indberette er gjort for kompliceret i systemet

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Cookie.

Når du oplyser din mail i kontaktoplysninger til SKAT, får du automatisk orientering, når moms skal

indberettes.

 

MvH

Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Der burde være en gratis "omgang" ligesom ved PostDanmark. der betaler du også først strafporto efter en forseelse.

Det vil klæde et Danmark og dens politikere, der alle påberåber sig at være iværksættervenlige, men tydeligvis mangler at snakke med nogle af dem, det virkelig drejer sig om...

Tilmeldt 14. Mar 11
Indlæg ialt: 96
Fra  Studiekorrektur.dk Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Utroligt at der skal være gebyr på gebyrer! Godt forslag:

 

Brian Schou Larsen | bannerprint.dk:

Der burde være en gratis "omgang" ligesom ved PostDanmark. der betaler du også først strafporto efter en forseelse.

Det vil klæde et Danmark og dens politikere, der alle påberåber sig at være iværksættervenlige, men tydeligvis mangler at snakke med nogle af dem, det virkelig drejer sig om...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Hej Cookie.

Når du oplyser din mail i kontaktoplysninger til SKAT, får du automatisk orientering, når moms skal

indberettes.

Har jeg gjort og får jeg tilsendt, men tak - og andre kan jo også ha glæde af at vide det - det er det et forum er tilSmile De skal så huske, at de ikke bare kan trække på skuldrene hvis de ikke har haft aktivet endnu, og derfor ikke har moms - de skal stadigt indberette

Det jeg ikke får, er besked om er skat og løn -  at jeg overhovedet skal nulindberette hvis ejeren ikke tager løn de første måneder + skal nulindberette hvis der i et kvartal ikke er ansatte med feriepenge (nulindberetning til ATP/feriekonto) - og ATP ved jeg ikke en gang, men TROR Danløn klarer automatisk 0 indberetning for den side.

(eller som min søn som stadigt har/havde sit personlige CVR som ikke blev nedlukket samtidigt med at han startede ApS - og derfor skal/skulle 0 indberette moms - (som vi fik gjort korrekt ved feber-redning) - men jeg synes systemet skulle hjælpe med kendskab til 0 indberetning - gerne reminder til alle nye selskaber som ikke har nulindberettet ved en frist -  med 10 dages yderligere frist og anvisning/link og - YES som Postdanmark, tilgive første gang uden straf porto med mindre noget lignede bevidst snyd

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 00:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nicolaj,

Nicolaj Thomasen:

Vi skulle sætte en dato på, hvornår vi startede med at have ansatte, og skrev ved en fejl d. 1-3, i stedet for d. 1-2, da vi regnede med, at det skulle være datoen for den første lønudbetaling. Den faldt dog d. 31-2.

Det der udløser problemet med din "bøde" er at du opretter din nye medarbejder til start pr. 1 mar. og udbetaler så løn 31 feb. og der bliver så nok også 31 feb. indberettet til Skat af din lønadministration.

Men indberetning skal være sket senest d. 10 i efterfølgende måned og dvs. 10. mar.

Skat ser indberetningen formentlig 31 feb. og opfatter dette som en ansættelse pr. 1 feb.

Jeg ville genoptage dette med din løn adm. og skat da det er indlysende at der er sket en fejl. 

mhv

john sommer

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 08:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror måske vi kunne slippe, hvis vi brugte en halv dag på at køre til Struer og fremlægge vores "sag". Regningen er dog sat til betaling og der bliver ikke brugt mere krudt på det Smile

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Odense
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 207
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie:
TROR Danløn klarer automatisk 0 indberetning for den side

Det gør Danløn ikke. Lavede en lønseddel på 0 kroner en gang og troede så at alt var i orden, men det var det ikke og blev også opkrævet 800,00 kr. af Skat.

Men modsat andre, så lykkedes det mig at snakke mig fra opkrævningen, da jeg kunne dokumentere en lønseddel på 0 kr...

JDATrading.dk - Erotisk Internet Handel - JDATrading.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo..Danløn gør, når man sætter hak i nulindberetning.

Det skal man dog gøre hver måned, hvor der er 0-indkomst.

 

MvH

Peter

 

Fra Odense
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 207
Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:
Jo..Danløn gør, når man sætter hak i nulindberetning

Er en særskilt funktion som ikke sker automatisk. Så kan man jo ligeså godt logge ind på Skat og lave 0-indberetningen. Så når man ikke ved det, så koster det VILDE 800 kr. :-)

JDATrading.dk - Erotisk Internet Handel - JDATrading.dk

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)