Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

De ville have mit domæne, men har ikke bekræftet overførslen

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Østergaard:
Forstår dog ikke hvorfor de ikke får det overdraget. De taber penge på at lade det være ubrugt.

De vil sikkert ikke bruge det aktivt, men blot sikre sig at andre ikke bruger det.

MVH

Thomas

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Østergaard:
Det er ikke afgjort ved en retsinstans, men blot vurderet af min advokat at der intet var at gøre, selvom jeg synes der var en del argumenter der talte min sag (Men mit syn op sagen kan jo også være en smule farvet ;) )

Hvis det ikke har været igennem Domæne klage nævnet hvorfor pokker overfører du så domainet til dem? du behøver i øvrigt ikke have en advokat ind over i forbindelse med sådan en sag.

Dem som vil have dit domæne forklarer Domæne klagenævnet hvorfor de vil have det, og du forklarer dem hvorfor du skal have lov at beholde det, og så tager de en afgørelse.

Jeg tror nok jeg ville stoppe den overførsel og forklare dem at hvis de ønsker domænet må de køre en sag den vej.

Det kan jo være at domæne klagenævnet giver dig medhold, og så kan du beholde domænet.

(Dette skal alt sammen siges på baggrund af at jeg ikke ved hvad domæne vi snakker om her, og derfor ikke har en change for at vurdere om ham med sikkerhed vil tabe det i klagenævnet)

 

Fra København Ø
Tilmeldt 18. Feb 09
Indlæg ialt: 786
Fra  Cubix IsTilFest.dk Skrevet kl. 14:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Bang Petersen:

Lars Østergaard:
Forstår dog ikke hvorfor de ikke får det overdraget. De taber penge på at lade det være ubrugt.

De vil sikkert ikke bruge det aktivt, men blot sikre sig at andre ikke bruger det.

Men faktum er at jeg kunne tjene penge på det og at de derfor mister kunder. Men det må de jo selv om :)

Fra København Ø
Tilmeldt 18. Feb 09
Indlæg ialt: 786
Fra  Cubix IsTilFest.dk Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael R. Gertz:

Lars Østergaard:
Det er ikke afgjort ved en retsinstans, men blot vurderet af min advokat at der intet var at gøre, selvom jeg synes der var en del argumenter der talte min sag (Men mit syn op sagen kan jo også være en smule farvet ;) )

Hvis det ikke har været igennem Domæne klage nævnet hvorfor pokker overfører du så domainet til dem? du behøver i øvrigt ikke have en advokat ind over i forbindelse med sådan en sag.

Dem som vil have dit domæne forklarer Domæne klagenævnet hvorfor de vil have det, og du forklarer dem hvorfor du skal have lov at beholde det, og så tager de en afgørelse.

Jeg tror nok jeg ville stoppe den overførsel og forklare dem at hvis de ønsker domænet må de køre en sag den vej.

Det kan jo være at domæne klagenævnet giver dig medhold, og så kan du beholde domænet.

(Dette skal alt sammen siges på baggrund af at jeg ikke ved hvad domæne vi snakker om her, og derfor ikke har en change for at vurdere om ham med sikkerhed vil tabe det i klagenævnet)

Vil det sige at jeg intet har at tabe ved at de kører en sag igennem domæneklagenævnet?

Jeg sender dig lige en PM med domænenavnet, så kan du måske lave en bedre vurdering :)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Østergaard:
Men faktum er at jeg kunne tjene penge på det og at de derfor mister kunder. Men det må de jo selv om :)

Det lyder som noget affiliate og er det tilfældet, så har de nok vurderet på hvor meget salg der kommer fra din side kontra at se gennem fingre med, at du (muligvis) har overtrådt reglerne for domænenavne.

En del annoncører på affiliate markedet forbyder diverse ord i forbindelse med kampagner, og det er jo for ikke at skulle konkurrere med sig selv om salget. Affiliate er godt for annoncørerne, så længe de genererer salg gennem kanaler, som de ikke selv bruger.

MVH

Thomas

Fra København Ø
Tilmeldt 18. Feb 09
Indlæg ialt: 786
Fra  Cubix IsTilFest.dk Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Bang Petersen:

Lars Østergaard:
Men faktum er at jeg kunne tjene penge på det og at de derfor mister kunder. Men det må de jo selv om :)

Det lyder som noget affiliate og er det tilfældet, så har de nok vurderet på hvor meget salg der kommer fra din side kontra at se gennem fingre med, at du (muligvis) har overtrådt reglerne for domænenavne.

En del annoncører på affiliate markedet forbyder diverse ord i forbindelse med kampagner, og det er jo for ikke at skulle konkurrere med sig selv om salget. Affiliate er godt for annoncørerne, så længe de genererer salg gennem kanaler, som de ikke selv bruger.

MVH

Thomas

Det er jeg fuldstændig enig i. Men så burde de pege domænet på deres egen side, så de ikke mister de folk der taster det omtalte domæne i browseren og går forgæves.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Østergaard:
Det irriterer mig blot at de ikke har godkendt overførslen endnu, så jeg skal bruge min tid på det. Er der en frist på hvor lang tid de må være om at godkende den, så jeg evt. kan beholde det alligevel?

Du skal ikke bruge mere tid på det, da du ved overførslen har overdraget det og de skal så bare accepterer overdragelsen.

Hvis ikke de gør det bliver domænet bare frit igen så du skal ikke gøre mere, og slet ikke bruge det.

At de ikke gør noget ændrer ikke på deres immaterielle rettigheder. De behøver ikke eje domænet for at forhindre andre i brugen af det.

 

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Entrepreneur - Jan:
Hvis ikke de gør det bliver domænet bare frit igen så du skal ikke gøre mere, og slet ikke bruge det.

Hvis de ikke accepterer overførslen går domænet tilbage til registranten igen - det bliver ikke givet frit.

MVH

Thomas

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Østergaard:
Det er jeg fuldstændig enig i. Men så burde de pege domænet på deres egen side, så de ikke mister de folk der taster det omtalte domæne i browseren og går forgæves.

Det har de nok tænkt over og der er måske andre ting der spiller ind - ting som vi ikke aner noget om, og derfor synes de opfører sig underligt :-)

MVH

Thomas

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Lars Østergaard:
Vil det sige at jeg intet har at tabe ved at de kører en sag igennem domæneklagenævnet?

Jeg sender dig lige en PM med domænenavnet, så kan du måske lave en bedre vurdering :)

Det koster som firma 500kr at lave en sag hos Domæne klagenævnet(DKN) og du som "sagsøgte" koster det ikke noget for, med mindre du vælger at sætte en advokat til at skrive til DKN.

Om man ender med at skulle betale de udgifter som sagsøger har til advokat, tvivler jeg stærkt  på, da DKN ikke er en desideret domstol, men et nævn som varetager domain navnene. 

Tag fx. nets.dk det domæne navn ville NETS (tidligere PBS) gerne have fingrene i, da de skiftede navn, og lagde derfor sag an i DKN for at få domænet, det har de dog fået afslag på og nets.dk (som er et lille webdesign firma) har fået lov at beholde sit domæne navn.

Så hvis jeg var dig ville jeg nok bede dem stikke piben ind, og forklare at hvis de ønsker domænet måde køre en sag igennen DKN, for at få svar på hvor vidt de har ret til domænet.

Håber der er andre som kan svare på hvorvidt man som tager i en sager hos DKN står med regningen for vinders advokater og andet.

 

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)