Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Thorborg: "Ta'' Sverige tilsidst"

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Ry
Tilmeldt 2. Jul 05
Indlæg ialt: 223
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har netop set ComONs indslag om netbriller.com. Her udtaler siger Thorborg, at Sverige skal man holde sig fra - "de er alt for besværlige".

Hvad gør Sverige til et besværligt land at sælge i?
Kan der opstilles en Top 5 eller 10 over gode lande at sælge i, udover Danmark?

Ved godt, at en vurdering afhænger af produktet, men alligevel...

"First we take Manhattan, then we take Berlin"
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Min beskedne erfaring siger at Norge plus Holland er gode startlande.
Fra Silkeborg
Tilmeldt 15. Oct 06
Indlæg ialt: 165
Fra  VildMedBryllup Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Andyman

Nu ved jeg jo ikke på hvilket grundlag at Thorborg har udtalt sig, men Sverige er et fantastisk land for mit koncept.

Jeg kan til gengæld mærke en noget mere tøven i Italien og Østrig.
Der er de meget bange for at betale med kreditkort, og overfor "nye smarte internet koncepter"

Casper Grønbjerg
www.MyGoodParty.com

 

Tilmeldt 13. Apr 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er glad for at høre at vi www.Netbriller.com
ikke er de eneste som blev lidt forvirret over Martins bemærkning
omkring Sverige. Vores target list var Norge før Sverige, men det var
fordi, at der allerede findes en online brille shop i Sverige. Vi
kikker på følgende inden vi bestemmer os for hvilke lande vi bevæger os
ind i:



  • Hvor stor en avance der kunne blive i det eventuelle marked

  • Hvad er reglerne for, at kunne sælge briller med styrke i det enkelte land

  • Hvor Ã¥bne er de med e-handel. Er det en del af deres hverdag eller er de stadig for skeptiske...

  • Eksisterne konkurrence (produkter, priser og service)


Hvis
man analysere Sverige ud fra disse punkter er Sverige bestemt
attraktiv, men efter at høre Martins kommentar hvor han foreslår
Holland, er det muligt at vi accelerer vores åbning i der.


Hvad er jeres tanker ?

Helle Hobbis
www.netbriller.com designer brillestel, kvalitet linser, prøv dem online!
Fra Horsens
Tilmeldt 7. Feb 06
Indlæg ialt: 341
Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Sverige har været et rigtig godt land for os. Som udgangspunkt vil vi have pengene forud for forsendelsen, og det har de intet problem med - givetvis fordi de er mere vant til postordre p.g.a. de noget større afstande. Vi taler om ordre fra 3.000 - et par hundrede tusinde. Uden problemer. Eneste problem er de mange bønder der ikke har Internet til fremsendelse af ordrebekræftelse m.v.
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 10-04-2007 14:20:22 Forfatter:Andyman Jeg har netop set ComONs indslag om netbriller.com. Her udtaler siger Thorborg, at Sverige skal man holde sig fra - ''de er alt for besværlige''.

Hvad gør Sverige til et besværligt land at sælge i?


Som det fremgår af de øvrige kommentarer så tyder det ikke umiddelbart på at Sverige skulle være mere besværligt end de øvrige Skandinaviske lande - og skal vi jo så også samtidig huske på at Thorborg ikke er gud, ikke er altvidende (det synes sommetider anderledes ), men det kan - uden jeg skal gøre mig klog på sagens sammenhæng - være at Thorborg igennem de projekter og forretninger han har/har haft med gøre viser sig en tendens til at Sverige er et mere besværligt marked.

Egne erfaringer hælder dog til at understøtte Thorborg - dog ikke i relation til besværligt - men at eks. Norge synes at være lidt længere fremme i skoene og tingene sker lidt "lettere" hos dem end Sverige. OMVENDT skal man jo så huske på at der så er over dobbelt så mange Svenskere som der er nordmænd, så alt andet end lige et større marked...

MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis man kan tjene 500 kr. på en time eller man kan tjene 100 kr. på en time, hvad er så bedst?
Min erfaring gennem de sidste 10 år er, at Svenskerne er mere besværlige end mange andre folkefærd. Det betyder ikke at man ikke kan tjene penge på dem, men hvorfor arbejde det hårdere for mindre, end hvis man starte med lande der er nemmere at gå til. Så argumentet med at "Jeg har da tjent penge på Sverige og derfor har Martin ikke ret" kan jeg ikke bruge til så meget.
Men god ahead, hvis i vil spilde tid med det, så fint for mig..

Dbh Martin
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 13-04-2007 19:59:14 Forfatter: Martin Thorborg Hvis man kan tjene 500 kr. på en time eller man kan tjene 100 kr. på en time, hvad er så bedst?
Men god ahead, hvis i vil spilde tid med det, så fint for mig..

Dbh Martin


100 kroner tjent er 100 kroner tjent ;-)

"Er der en aktuel historie om spam, så skal jeg være parat med det samme. Er der en historie om, at 200 svenskere er blevet svindlet af en spamudbyder, så skal jeg være klar med en historie om de mange svenskere, der dagligt downloader Spamfighter, for at komme dette program til livs...."

Citat fra bogen "Iværksætter til jeg dør!" af Martin Thorborg

PS: Den lå lige til højrebenet... iøvrigt alletiders bog - især Råd nr. 28 passer godt ind i min verden..


MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 13-04-2007 20:52:51 Forfatter: Lasse Burholt
Dato: 13-04-2007 19:59:14 Forfatter: Martin Thorborg Hvis man kan tjene 500 kr. på en time eller man kan tjene 100 kr. på en time, hvad er så bedst?
Men god ahead, hvis i vil spilde tid med det, så fint for mig..

Dbh Martin


100 kroner tjent er 100 kroner tjent ;-)

''Er der en aktuel historie om spam, så skal jeg være parat med det samme. Er der en historie om, at 200 svenskere er blevet svindlet af en spamudbyder, så skal jeg være klar med en historie om de mange svenskere, der dagligt downloader Spamfighter, for at komme dette program til livs....''

Citat fra bogen ''Iværksætter til jeg dør!'' af Martin Thorborg

PS: Den lå lige til højrebenet... iøvrigt alletiders bog - især Råd nr. 28 passer godt ind i min verden..


MVH


Hvis folk vælger at kaste 100 kr. sedler efter mig, så er jeg ikke for fin til at bukke mig ned og tage dem, selvom det er svenske pesetas ;-)
Men jeg kan garantere dig for at svenskerne er tæt på at være de sidste jeg gider at bruge tid på. Der er så mange andre der er har lige så mange penge, har et større marked og er meget nemmere at have med at gøre.
Men bevares, der er da sikkert undtagelser.

Dbh Martin
Fra Ry
Tilmeldt 2. Jul 05
Indlæg ialt: 223
Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 13-04-2007 19:59:14
Forfatter: Martin Thorborg ...
Min erfaring gennem de sidste 10 år er, at Svenskerne er mere besværlige end mange andre folkefærd.



Ok. Jeg har bare stadig ikke helt forstået hvad der generelt gør svenskerne besværlige. Er de generelt dårlige til at betale? Er forsendelse dyr? Er de for gode til at reklamere?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)