Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Drop anonymitet på Amino og løft niveauet i debatten

Side 3 ud af 6 (54 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

john sommer:
Men hvem handler med anonyme personer?

Hej

Nu er vi alle her ikke for at handle, men for at hjælpe. For reelt set, er der ingen på amino, der kendetegner en typisk kundeprofil hos undertegnede.

Jeg laver faktisk rigtig meget for forskellige iværksættere, og det er desværre ikke igennem amino at de finder mig, men via fx de gule sider/kraks osv. Eller også google, men så har de typisk tastet forkert i søgefeltet.

Hvis man går ind på amino, med henblik for salg, så er man kommet det forkerte sted, efter min mening. Jeg mener at amino primært er en side beregnet til at kommunikere, og netværke. Og det vil sige at vi hjælper hinanden, og det ikke med salg for øje.

For begynder man at jagte salg, så vil man typisk også blive mere desperat, og negativ i sine holdninger. Netop fordi at det store salgs potentiale ikke er her.

/Kenneth

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:
Jeg tror, at vi ville se en lidt pænere tone her, hvis Amino Crew vidste, hvem der stod bag hver eneste profil.

Det synes jeg helt naturligt skal være et krav. Udadtil anonym - indadtil fuldt kendt.

Går nogen over grænsen - så - ligesom andre fora jeg er på, - bør en moderator kunne skride ind, og helt enkelt slette svineriet - og ved gentagelser - smide personen ud (sker via at medlemmer skal være registrerede og bekræfte via email + SMS og smides ud via deres profil + via IP som jeg godt kan omgås men det virker - meget få kommer igen)

Jeg synes også der er for mange direkte ubehagelige uvedkommende indspark - som sort arbejde sgu skal støttes - så knyt -  bare som et eksempel. Det er opfordring til noget ulovligt, og vi skal ikke ha den slags, heller ikke smarte tips til moms eller anden skattesnyd - og SLET ikke personlige trusler som jeg kunne forstå Thomas Rosenstand har været ude for. De skal kunne politianmeldes og Amino som skal kende profilen, bør medvirke

Stadigt - tak for et godt og hjælpsomt forum, som jeg kan garantere jeg har haft glæde af, og som jeg prøver at yde hvor jeg selv måtte ha viden.

Sælge via det er slet ikke et behov for mig, men helt OK for de som det er og som er Amino plus

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Det er jo ikke en ny debat det her og der er altid for og imod.
Jeg må tilstå at jeg syntes Amino fungerer rigtigt godt i øjeblikket.
Superbrugere og moderatorer er ikke længer om at smide tumper ud og det har klart gjort at tonen er bedre end før.

At folk snakker sort arbejde syntes jeg er rigtig godt, for det skaber altid en god debat med et klart flertal for at holde reglerne, så det føler jeg er med til at opdrage folk generelt.

Sager som Thomas, som ligger langt tilbage er sjældne og i Thomas tilfælde var det en navngiven person, som alle vidst hvem var, så her havde det ikke hjulpet.

Så for at være ærlig, så tror jeg ikke det vil hjælpe noget og jeg igen ser jeg ikke problemet som særligt stort.
Amino er faktisk den mest venlige internet debat jeg kender og det hænger meget sammen med at der er en meget stor portion af frihed under ansvar og det princip er jeg glad for.

De bedste hilsner

Martin

 

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin Thorborg:
Sager som Thomas, som ligger langt tilbage er sjældne og i Thomas tilfælde var det en navngiven person, som alle vidst hvem var, så her havde det ikke hjulpet.

Njaaa - det er ikke helt sådan, det er. Der er tale om en kendt psykopat, der huserer på adskillige fora med forskellige variationer af samme navn. Men navnet er opdigtet - der findes ingen virkelig person med det navn i Danmark. Derfor ville en bedre (i mine øjne) politik mht. anonymitet på Amino kunne have skaffet politiet informationer om, hvem manden er.

Men OK - jeg har en vis særinteresse i den sag, da jeg forfærdeligt gerne ville have straffet for det, han gjorde. Egentlig ville jeg helst ommøblere hans knoglestruktur, men det griser så forfærdeligt, så lovens vej er nok den bedste :-)

Fra København
Tilmeldt 15. Jul 11
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Fint indlæg, jeg er enig.

De bedste hilsner

Hanne Christensaen

Fra Søborg
Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 30
Fra  Advokat Finn Bruun Advokatfirmaet Finn Bruun Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Martin,

Nu ved jeg ikke hvordan tonen var da Amino startede.

At der tidligere har været en debat om dette emne - muligt, men det ser ud til, at der fortsat er en del, som har en mening desangående. Både gamle og nye Aminoer

Du er i den grad eksponent for, at vi som iværksætter, skal tænke nyt og ud af boksen. Samtidig viser det sig, at du øjensynligt er menneske ligesom os andre, idet du griber til det gamle kendte "det har vi talt om, og sådan har det altid været!" argument. Det er lidt sjovt/interessant....Er der en løvemor gemt bag den rå og selvsikre facade?! ;-)

Mon du læser alle indlæg - næppe. Jeg kan i hvert tilfælde konstatere, at der fremkommer ytringer som "idiot", "svindler", "tigger" "fjols", "skrid ad h... til" etc

Har set Aminoansatte gribe ind når bølgerne går højt - Det er rigtig godt.

Jeg har netop givet en "Felix" svar på et spørgsmål og så så efterfølgende, at han var anonym. Så det er ikke fordi jeg er "hellig".

Tillod mig blot at udbrede min undren....

mvh Finn
(PS: Glad deltager på Proadvisors Iværksætterkursus hold 9, hvor vi fik en super input fra dig i onsdags via Skype - tak for gode råd og fif)

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12289
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 01:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Finn Bruun:

Hej Martin,

Nu ved jeg ikke hvordan tonen var da Amino startede.

At der tidligere har været en debat om dette emne - muligt, men det ser ud til, at der fortsat er en del, som har en mening desangående. Både gamle og nye Aminoer

Du er i den grad eksponent for, at vi som iværksætter, skal tænke nyt og ud af boksen. Samtidig viser det sig, at du øjensynligt er menneske ligesom os andre, idet du griber til det gamle kendte "det har vi talt om, og sådan har det altid været!" argument. Det er lidt sjovt/interessant....Er der en løvemor gemt bag den rå og selvsikre facade?! ;-)

Mon du læser alle indlæg - næppe. Jeg kan i hvert tilfælde konstatere, at der fremkommer ytringer som "idiot", "svindler", "tigger" "fjols", "skrid ad h... til" etc

Har set Aminoansatte gribe ind når bølgerne går højt - Det er rigtig godt.

Jeg har netop givet en "Felix" svar på et spørgsmål og så så efterfølgende, at han var anonym. Så det er ikke fordi jeg er "hellig".

Tillod mig blot at udbrede min undren....

mvh Finn
(PS: Glad deltager på Proadvisors Iværksætterkursus hold 9, hvor vi fik en super input fra dig i onsdags via Skype - tak for gode råd og fif)



Når debatten har været oppe måske 25 gange de sidste 6 år, så er det lidt svært at motivere sig selv til den store debat. Hver gang har vandende været delt, nogle for og nogle imod.
Facts er at det vil koste Amino deltatere uanset hvordan det gribes an og jeg kan love dig for at tonen ikke vil blive meget bedre. Ofte bliver nogle af de hårde ord udtalt af folk der har udfyldt profil og står ved deres ord og tilmed underskriver sig med firmanavn.

Hvis du kigger på alle andre debatte på nettet, vil du se at tonen er langt, langt værre end på Amino og når tusindvis af mennesker med forskellige baggrunde mødes hver dag, så vil der af og til ryge en finke af panden.

På et tidspunkt hvor stemningen var hårdere end den er i dag (for ja, vi har brugt rigtig meget tid på at få gode moderatorer, lave værktøjer og i det hele taget opfordre til en god stemning) så var der på de værste dage under 5% af indlæggene der var enten hårde eller irrelevante for iværksættere

Prøv selv at tælle sammen i dag, folk er generelt super glade og hjælpsomme.

Derfor kan jeg godt nogen gange blive lidt træt i ansigtet, når diskussionen igen kommer op, for Amino er bare et ufatteligt ordentligt og rart sted at være.

De bedste hilsner

Martin

 

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin,

Hvor mange % udgør den anonyme masse af totalen her i Amino?

Jeg må dog er kende at det ikke er helt ok for mig at kommunikere med personer man totalt intet ved om! 

Du antyder at mange ville forlade Amino hvis kravet var ingen anonyme.

Er du sikker på at du IKKE allerede har mistet mange brugere der fravælger Amino grundet sprog og anonymitet ?

Jeg husker dit udbrud - som jo har været drøftet herinde en hel del og ikke for at rode op i det igen men DU Martin er jo et forbillede for Iværksætterne og kunne påvirke tonen uheldigt ved at sige:

"Fuck Holger og hende X-faktorkællingen"
Det er ikke i orden Martin fra en som dig!  Wink

mvh

john sommer 

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskyld den er medtaget to gang men 2. udgave er der rettet tekst i  - Man kan ikke få lov at rette fejl i tråden. Er det kun hos mig ?

mvh

john sommer 

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg støtter stadigt muligheden for at være anonym i den offentlige profil og for min skyld gerne krav om fuldt kendskab i Amino crew profilen. Jeg vil dog, også ud fra kendskab til mange blogs og fora give Martin fuldstændigt ret i, at tonen herinde er utrolig venlig og konstruktiv i så langt de fleste indlæg.

Hvis man vil profilere sig selv, siger det sig selv, at man skal være med fuld profil, men har man behov for hjælp - eller vil gerne selv bare hjælpe med lidt råd ud viden og måske lang erfaring, så kan jeg ikke se at det gør den store forskel om den offentlige profil er anonym.

Jeg kan heller ikke se den store forskel mellem tonen fra anonyme og kendte faktisk.

Amino har god ånd og hjælper, og er ikke kun et debat sted, men også et sted nye kan hente hjælp, uden at skulle fortælle alt om sig selv

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 3 ud af 6 (54 indlæg)