Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Drop anonymitet på Amino og løft niveauet i debatten

Side 2 ud af 6 (54 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
Anonymitet har været oppe og vende flere gange på Amino. Selv er jeg tilhænger af at anonymitet er muligt. Det vil være en skam, hvis ansatte f.eks. kunne se at man søgte råd om opsigelse af medarbejdere mv.

Det er præcis derfor jeg er Cookie og ikke mit normale fulde navn. Mange af de spørgsmål jeg har skulle ha afklaret i forbindelse med start af firma (min søn faktisk - men jeg tager mig af administrationen) har været ting, som jeg/vi enten ikke ville ha at konkurrenter, samarbejdspartnere, kunder og ansatte, skulle kende i detaljer, og - specielt i begyndelsen - kunne der være ting der ville få nogen til at tænke, at vi ikke var helt klar, når vi ikke vidste alle ting.

For mig har anonymitet været en afgørende forudsætning for at kunne deltage. 

Jeg har fået MEGET hjælp og står vel snart der hvor det ikke er så nødvendigt med det anonyme i forhold til omverdenen, men dog nok stadigt i forhold til ansatte - og kommende ansatte.

Jeg søger at yde ved at svare på det jeg føler mig sikker i at kunne, for at aflaste de rigtigt dygtige lidt, og svarer vel på den del.

Jeg er også totalt opmærksom på at jeg har et ekstra ansvar for ikke i dække af anonymitet sviner nogen til - så jeg gør et stort nummer ud af at opføre mig "ordentligt" Smile

Jeg kunne i princip ha to profiler, men det er for kompliceret

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 01:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det har været drøftet flere gange og jeg har selv anbefalet at droppe anonymitet.

Som nævnt optræder der mange med anonyme profiler som samtidig har et ret frimodigt sprogbrug da de jo naturligvis ikke behøver at skulle konfronteres med vrøvlet da de er anonyme - det fremgr da også af vejledningen til Aminoerne:

Hvis din undskyldning for ikke at udfylde profilen er travlhed, så tænk igen over hvor vigtig en ordentlig præsentation er for dig og din forretning. Hvor interesserede er folk i at tale med dig, hvis du kommer ind i et lokale og sætter dig i et hjørne uden at hilse? Du bliver overset! Så af sted med dig, kig op i højre hjørne af Amino, klik på "Ret Profil" og kom igang i dag!

mvh

john sommer 

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 03:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Jeg er varm fortaler for, at anonymitet ikke skal være mulig på Amino - men dog således at det skal være muligt at være anonym udadtil. Dermed kan mennesker i jobs deltage uden at afsløre evt. planer om at springe ud som selvstændige. Til gengæld skal det ikke være muligt at have en profil her uden at Amino ved, hvem man er.

Blandt debattørerne her på Amino er der for eksempel en, der har sendt trusselsmails til min hustru. Det måtte vi melde til politiet, men de kunne have gjort noget ved det, hvis Amino vidste, hvem der står bag profilen.

Jeg tror, at vi ville se en lidt pænere tone her, hvis Amino Crew vidste, hvem der stod bag hver eneste profil.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 03:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Man skal også huske på, at der er flere aspekter ved anonym vs ikke anonym...

Mange der fremstår med fuldt navn, benytter Amino til branding. Andre inkl undertegnede benytter Amino til at hjælpe, samt skabe nogle brugbare kontakter hist og her. Og der er personlig branding ik en del af pakken...

Så at kræve, at folk benytter deres fulde navn er måske lige lovlig optimistisk. Også fordi mange spørgsmål kan være yderst følsomme for en virksomhed, og så vil de færreste stå frem med navn...

Thomas Rosenstand:

Jeg er varm fortaler for, at anonymitet ikke skal være mulig på Amino - men dog således at det skal være muligt at være anonym udadtil. Dermed kan mennesker i jobs deltage uden at afsløre evt. planer om at springe ud som selvstændige. Til gengæld skal det ikke være muligt at have en profil her uden at Amino ved, hvem man er.

Vil det ik være utrolig administrativt tungt at køre sådan et system? Eller findes der smarte og praktiske løsninger til at håndtere det?

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 04:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fashion-Seller:
Vil det ik være utrolig administrativt tungt at køre sådan et system? Eller findes der smarte og praktiske løsninger til at håndtere det?

Jeg kender ikke detaljerne, men jeg ved, at der er visse datingsites, der validerer identitet via CPR nummer for eksempel.

Og bare for at understrege det: Jeg har intet problem med, at profiler er anonyme her på Amino. Jeg tror blot, at kvaliteten kunne hæves, hvis der i "back end" var kendskab til, hvem der står bag en given profil.

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hejh Thomas mf,

Der er ingen tvivl om at folk ville betænke sig langt mere før de trykker på send knappen. Og jeg har som du ved også været direkte involdveret i tråde der har udviklet sig ukontrolleret i en sådan grad at man ikke har lyst til at deltage i portalen da alt hvad der skrives med eller uden ens deltagelse i trådene vil kunne ses i meget lang tid efter.

De argumenter der er fremme for at bevare anonymiteten er noget tynde finder jeg da mange af de "varem" spørgsmål kan stilles via en PM til de man ved kan svare.

- de varme emner bør man ikke afklare i et åbent forum !

Thomas Rosenstand:
Jeg tror, at vi ville se en lidt pænere tone her, hvis Amino Crew vidste, hvem der stod bag hver eneste profil.

Nogen påberåber sig at de ikke er her for at brande sig som person og er derfor uden navn oplysninger og profil oplysninger - er her udelukkende for at få råd og give råd!

Men hvem handler med anonyme personer?

Gode råd og noget for noget er vel hovedprincippet også her i Amino?

En som revisor Peter undskyld Peter jeg bruger dit navn uden at spørge dig først men du er jo en helt fantast til at give gode svar og rå - jeg er sikker på du også bliver belønnet derved og på den måde får opgaver til din virksomhed - ret mig hvis jeg har taget fejl Peter.

Ophæv anonymiteten og spil med åbne kort - der er snart eksempler nok!

Pas på tonen Music

 

mvh

john sommer

 

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Glostrup
Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Finn Bruun:

Jeg har meldt mig ind i Amino, fordi jeg ønsker at dele erfaringer med
iværksætter-artsfæller.


Uanset hvor vi kommer fra og hvad vore drømme er, udi iværksætteriet, så
burde vi have mindst ét til fælles – Vi vil gerne hjælpe hinanden, der hvor vi
kan , måske i troen og håbet på, at nogen så kan gøre gengæld en dag, hvor man
selv har brug for et godt råd.



Jeg kunne ikke være mere enig med dig Finn :)

Jeg er selv en forholdsvis newbee herinde på Amino. Derfor suger jeg også alt den viden til mig, jeg kan. Så indholdet af det der bliver skrevet herinde bør helt klart have en vis standard.

Hvorvidt folk så vil være anonyme eller ej, det synes jeg måske er lidt op til dem selv. Men så på den anden side, hvorfor så være her. Vi/I er her jo ikke for at genere hinanden, men for at hjælpe.

Personligt, er jeg selv en lidt genert type. Som sagtens kunne have en tendens til at optræde anonymt sådanne steder. MEN MEN MEN....

Jeg kan kun opfordre de af Jer, der er anonyme til at træde frem i lyset, og lade dette enorme netværk af kompetente iværksættere hjælpe Jer, der hvor I har behov for det.

Til dem der blot er her, for at gøre livet surt for os andre. Find dog et andet sted at gøre det.

Dette er et SERIØST site!!!

Mvh. Daniel
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er jeg eing med Finn
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:
Og bare for at understrege det: Jeg har intet problem med, at profiler er anonyme her på Amino. Jeg tror blot, at kvaliteten kunne hæves, hvis der i "back end" var kendskab til, hvem der står bag en given profil.

Checkede omg min profil, og jeg har fuldt navn adresse og telefonnummer på i den sektion som ikke er offentlig - så jeg tror Amino har hvad de skal om mig, undtaget CPR nummer. Jeg har også billede på, og man kan i den officielle profil se hvad jeg har lavet, så man kan som godt finde mig. Eneste jeg udelader er fuldt navn i den officielle profil og indlæg og navnet på det firma jeg servicerer i følsomme spørgsmål.

Jeg vil tro de fleste faktisk kan spore mig - men er glad ved Cookie som den officielle profil - og tager hensyn til ikke at skrive anderledes og hårdere end jeg ville være i personlig tale.

Enig Thomas R - Amino skal kende os fuldt ud.

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie:
Jeg vil tro de fleste faktisk kan spore mig

Dit nydelige billede dukkede op LinkedIn som måske kender du?Big Smile

Side 2 ud af 6 (54 indlæg)