Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Drop anonymitet på Amino og løft niveauet i debatten

Side 1 ud af 6 (54 indlæg)
Fra Søborg
Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 30
Fra  Advokat Finn Bruun Advokatfirmaet Finn Bruun Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 8 person

Jeg har meldt mig ind i Amino, fordi jeg ønsker at dele erfaringer med iværksætter-artsfæller.

Uanset hvor vi kommer fra og hvad vore drømme er, udi iværksætteriet, så burde vi have mindst ét til fælles – Vi vil gerne hjælpe hinanden, der hvor vi kan , måske i troen og håbet på, at nogen så kan gøre gengæld en dag, hvor man selv har brug for et godt råd.

Jeg har netop afsluttet et kursusforløb i Iværksætteri, hvor Martin T. bla. opfordrede os alle til, at dele viden frem for at holde den for os selv, idet det var hans erfaring, at man først må yde før man kan nyde. Jeg er faktisk meget enig med ham – i det synspunkt J

Hertil kommer, at det er super inspirerende at følge seriøse debatter, som jeg da lære en del af.

Når det er sagt, syntes jeg det er ærgerligt, at der er en del, som er anonyme. Hvorfor? Jo, ganske enkelt fordi indlæg og debatindlæg (fra de anonyme) bære præg af dårlig tone og nogen gange noget som ligner scam.

Er det mon kun mig, som sidder med den oplevelse, at vi alle må kunne (måske burde) optræde med eget navn, når vi igangsætter og/eller deltager i debatten?

Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 705
Fra  Hunderacer Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Det må være op til den enkelte om man vil være anonym eller ej.

Personligt tog det lang tid for mig før jeg satte ansigt på min profil, og det skyldes blandt andet dårlig selvtillid, selvværd og andre ting. Et argument bliver ikke dårligere fordi man ikke kan sætte ansigt på.

Der er nogle der ikke tør stå personligt ved det de siger, hvilket også kan være en grund til ikke at vise hvem de er, det er dog langt fra alle på amino der har det sådan.

Der er også bare andre som mig, der simpelthen ikke er vild med at være til offentlig skue.

Jeg synes anonymitet til en vis grænse er helt fint.

Hunderacer - 550 forskellige hunderacer

Fra København
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 300
Fra  Scanpay ApS Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er meget enig. Alt for mange debatter på amino ender i mudderkastning og jeg er sikker på at man ville se en positiv effekt hvis folk stod ved deres ytringer.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Finn Bruun:
Jeg har meldt mig ind i Amino, fordi jeg ønsker at dele erfaringer med iværksætter-artsfæller.

For mig er Amino kaffehjørnet, hvor man kan få en god debat, hjælpe eller pjatte...Big Smile.

Anonymitet har været oppe og vende flere gange på Amino. Selv er jeg tilhænger af at anonymitet er muligt. Det vil være en skam, hvis ansatte f.eks. kunne se at man søgte råd om opsigelse af medarbejdere mv.

Selv har jeg skrevet under synonymet klovn og nu under mit eget navn. Det har vel medført at jeg kun deltager en tredjedel af hvad jeg tidligere har gjort på Amino.

/Henrik

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg siger " yay " til Hr Bruun`s forslag..

Jeg må selvfølgelig respektere folks forskellige grunde til anonymitet.

... men... når det er sagt. Så må man jo bare være den man er, og hvis ens potentielle kunder eller arbejdsgivere leder efter det perfekte menneske, så får de selv svært ved at drive en virksomhed.

Det nogen kan lide, kan andre ikke. Og hvis man alligevel kun er ude på at lave ballade hele tiden, så kan man kalde sig hvad man vil, ens arbejdsgiver og kunde finder nok ud af det alligevel.

Kort sagt, ser jeg ingen grund til ikke at stå ved sig selv, som man nu engang er

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

Finn Bruun:
Jeg har meldt mig ind i Amino, fordi jeg ønsker at dele erfaringer med iværksætter-artsfæller.

For mig er Amino kaffehjørnet, hvor man kan få en god debat, hjælpe eller pjatte...Big Smile.

Anonymitet har været oppe og vende flere gange på Amino. Selv er jeg tilhænger af at anonymitet er muligt. Det vil være en skam, hvis ansatte f.eks. kunne se at man søgte råd om opsigelse af medarbejdere mv.

Selv har jeg skrevet under synonymet klovn og nu under mit eget navn. Det har vel medført at jeg kun deltager en tredjedel af hvad jeg tidligere har gjort på Amino.

/Henrik

Jeg er helt enig! Det kan ikke siges bedre :-) Yes

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Finn

Egentlig så rør det mig ikke, da jeg sjældent kikker på personen, og egentligt så er der kun et par få her jeg husker, og det er mere fordi at mange ser op til dem.

Jeg har valgt kun at køre med fornavn, mere fordi at jeg har webside, hvor alt andet står, så der kan man jo kontakte mig, hvis der er noget.

Jeg er ikke bleg for at tilkendegive hvem jeg er. Men mit efternavn, er lidt tilsmusset efter muhamed krisen, og derfor har jeg valgt ikke at have det med, og faktisk er det sjældent at jeg bruger det. Kunder fra et tidligere ansættelses forhold, kender det faktisk heller ikke.

Men så længe at folk ikke overtræder loven, så må folk gøre hvad de vil.

/Kenneth

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 347
Fra  Art-tek Ingeniør Rådgivning ApS Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er da enig i, at det er bedst hvis man kan sige hvem man er. 

Men at du anklager alle anonyme for at poste scam og indlæg med dårlig tone er da også useriøst.

Der er altså flere grunde til, hvorfor man gerne vil være anonym. I mit tilfælde, og jeg forsvarer ikke mig selv, men nærmere forklar sammenhæng, at jeg er simpelthen stadig i job, og hvis nogen fra mit arbejde får nys om, at jeg overvejer at blive selvstændig, så ved du jo hvad der sker....

Fra Søborg
Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 30
Fra  Advokat Finn Bruun Advokatfirmaet Finn Bruun Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Interessante svar og betragtninger.

Svaret fra blandt andre "Rådgivende Ingeniør" rammer et forhold, som jeg selvfølgelig godt kan følge. Hvis man er ansat i en fast stilling kan det være "lidt" uklogt at skilte med, at man overvejer andre fremtidige gøremål.

Svaret fra "Rådgivende Ingeniør" viser iøvrigt, på glimrende vis, at kommunikation (også fra min side ;-) ) kan være svær.
Jeg skulle selvfølgelig ikke have skrevet "de anonyme" men "nogle anonyme" - beklager. Men at sige at mit indlæg derved er useriøst....tjahh... Det syntes du så...øv, for det var bestemt ikke hensigten, nærmest tvært i mod.
Side 1 ud af 6 (54 indlæg)