Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import træpiller

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 19. Sep 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg søger forbindelse med nogle der kan hjælpe med import af træpiller fra Østeuropa, Norden el.lign. af en god kvalitet til levering ved havnekajen i F.eks. Næstved Havn til en maks. på kr. 800 pr. tons - har pakkeanlæg, så det er i løs vægt vi snakker om.

Har forsøgt at starte fabrik op med egen produktion på 10-15.000 tons pr. år, men har ikke kunne skaffe råproduktet til en billig nok pris - alternativ hvis nogen har forbindelse til råproduktet kunne det også være interessant.

Leo

Fra Farsø
Tilmeldt 11. Sep 08
Indlæg ialt: 272
Fra  Pindustri I/S Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor mange tons drejer det sig om ? 

Den der pris er nok ikke mulig hvis det skal være prima piller.

Mvh. Christian

Unginvestor.dk - Kom igang med aktier. Pindustri - Brænde salg og træfældning 

Tilmeldt 1. Aug 10
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Kender du pilleflis?, Pilleflis er meget billigere og kan bruges hvor man ellers bruger ekstruderede træpiller.

Fremstillingsprocessen er meget mere simpel, .Pilleflis fylder lidt mere pr kg, og skal nok lige igennem en grusharpe for at få eventuel smuld sorteret fra.

Det er en dansk maskinfabrik der har patent på pilleflishuggere, så prøv at søge på google: pilleflis, pilleflishuggere.

Der kører en del af disse maskiner både i Danmark og udlandet.

Tilmeldt 19. Sep 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 08:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg regnede umiddelbart med en 3.000 tons pr. skibsladning

Fra Fredericia
Tilmeldt 23. Sep 10
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan godt læse mig til at du har foretaget investeringen i pakkeanlæg. Det er der umiddelbart ikke den stor fidus i hvis du kun vil pakke træpiller. Dine omkostninger til pakning er ikke ret anderledes end de er for producenterne i Baltikum.

Så skal det være fordi du kan spare noget på fragtraterne. Og selvfølgelig er ubalancen på trailere og containere ikke så stor nu som før 2008, men man burde stadigvæk kunne få en bil hjem fra eksempelvis Estland/Letland for under 9500,- Altså mindre end 400 kr. pr. tons. Det kan sikkert gøres billigere på mafi trailere fra Klaipeda hvis man er til den løsning.

Hvad skibsfragten er har jeg ingen anelse om, men lastning og losning er ikke gratis. Samtidig opkræver havnen vareafgift (jeg kender ikke taksten - jeg siger bare at du skal huske den i dit regnestykke).

Og det er vel Baltikum og Polen der er interessant at hente i hvis det skal læsses løs på skib.

Nå - men den lille smule konstruktive jeg kan komme med hedder - tjek alibaba.com hvis du ikke allerede kender nogen derovre. Og husk at de skal presses alvorligt på prisen. 

Med venlig hilsen

Michael Rode

Tilmeldt 19. Sep 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael,

Tak for indsparket, ja investeringen i pakkeanlægget er foretaget og jeg ønsker levering i bulk så jeg selv kan styre hvad der skal pakkes i poser og bigbags mv. i den hastighed jeg ønsker.

Det bedste ville selvfølgelig være at starte en fabrik i udlandet, men jeg ønsker til at flytte til udlandet for at styre min fabrik, så det er ikke en mulighed.

Jeg mener selv det burde kunne betale sig at bestille i så store mængder som jeg snakker om - 2000 tons - pr. levering og derved få en stor rabat.

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 00:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Prislisten for bulk på Næstved Havn finder du her http://old.naestvedport.dk/index.php?id=48 Desuden skal du være klar over der kræves lods for skibe over 55 meter og max længden for anløb i Næstved Havn er 119 meter. Der er begrænsninger på bredde og dybdegang http://old.naestvedport.dk/index.php?id=32 Hvorfor vælger du ikke eks. Vordingborg havn hvor der er en dybdegang på 7 meter mod de makiimale 5.6 meter i kanalen ind til Næstved med en bredde på under 12,2 meter mindre ved bedder skib. Du kan evt kontakte http://www.lhship.dk/ som er et shipping firma der både er at finde på Næstved Havn og Vordingborg Havn.

Vælger du bulk så kan det vidst bedst betale sig at bruge et lokalt skib fra eks. Klaipeda i Litauen.

Om du kan indkøbe til 800,- kr pr. tons, aner jeg ikke, da det er et meget ugennemsigtigt marked, hvor der oplyses masser af priser, med alle mulige og umuligt tillæg på dit og dat. Så der ligger et stort og krævende arbejde foran dig. Efter en meget kort søgning på råvare til træpille fremstilling i dk med dansk træ er der et væld af udbyder, dog ved jeg at det maskineri der kræves til produktionen er meget dyrt.

Håber du kan bruge dette til noget.

Venligst René Buch

Venligst

René Buch

Fra Farsø
Tilmeldt 11. Sep 08
Indlæg ialt: 272
Fra  Pindustri I/S Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Sådan bare en hurtig søgning, gør selv i biobrændsel, dog har jeg ikke bestilt fra denne leverandør

http://latviantimber.com

Men det er ihvertfald et bud, ellers er der polishpellet.com men der skal du op at købe omkring 10.000 tons før de vil handle med dig, da de har en dansk wholesaler. 

Mvh. Christian 

Unginvestor.dk - Kom igang med aktier. Pindustri - Brænde salg og træfældning 

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

http://latviantimber.com sælger i bigbags leveret til havnen i Klaipeda tildet varehus du samarbejder med for 1 ton i hver bigbag til 130 euro omregnet i dagens kurs 744,58 betyder det din pris bliver 967,954 kr, så det er jo en del over din forventning på 800,00 kr pr. tons.

Måske kan du aftale en anden pris med dem ved løs vægt og sendt som bulk.

Venligst René Buch

Venligst

René Buch

Fra Farsø
Tilmeldt 11. Sep 08
Indlæg ialt: 272
Fra  Pindustri I/S Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Tror godt du kan regne med, at få et godt afslag i prisen hvis du køber større mængder, og så især hvis det er i løsvægt, problemet er bare at de ikke kan supplere dig med mere end 500 tons om måneden, måske man skulle kigge lidt mere omkring efter en større leverandør. 

Mvh. Christian

Unginvestor.dk - Kom igang med aktier. Pindustri - Brænde salg og træfældning 

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)