Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faktura - program, makro eller skabelon? Helst gratis

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 15. Mar 09
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Kender i nogle gratis programmer til dannelse af fakturaer, er skabeloner eller makroer?

Det bør være så simpelt som muligt.

Hvilke krav stilles i øvrigt til indholdet af en faktura? Skal der være noget minimumsindhold?

På forhånd tak!

Fra Aarhus
Tilmeldt 30. Aug 11
Indlæg ialt: 313
Fra  Talium ApS Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes mange forskellige gratis muligheder (både programmer og onlineløsninger) til at lave fakturaer, og jeg er sikker på der nok skal komme en amino eller to springene inden længe og gøre opmærk som på et par af de forskellige muligheder. Selv har jeg desværre ikke min linksamling ved hånden, så på det punkt kan jeg desværre ikke hjælpe dig.

Kravene til indholdet af en faktura finder du i momslovens § 40, stk. 1:

1) Udstedelsesdato (fakturadato).

2) Fortløbende nummer, der bygger på én eller flere serier, og som identificerer fakturaen.

3) Den registrerede virksomheds (sælgerens) registreringsnummer.

4) Den registrerede virksomheds og køberens navn og adresse.

5) Mængden og arten af de leverede varer eller omfanget og arten af de leverede ydelser.

6) Den dato, hvor levering af varerne eller ydelserne foretages eller afsluttes, eller hvor et afdragsbeløb betales, forudsat en sådan dato er fastsat og forskellig fra fakturaens udstedelsesdato.

7) Afgiftsgrundlaget, pris pr. enhed uden afgift, eventuelle prisnedslag, bonus og rabatter, hvis disse ikke er indregnet i prisen pr. enhed.

8) Gældende afgiftssats.

9) Det afgiftsbeløb, der skal betales.

Claus Fraussing Nielsen, cand.merc.aud.
Talium ApS - Regnskab og rådgivning

Tilmeldt 19. Sep 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har tidligere lavet en faktura i Excel - jeg ved ikke om det er noget så simpelt du leder efter. Det er under alle omstændigheder gratis:-)

Jeg har oprettet et lille indlæg om det her.

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 1. Sep 11
Indlæg ialt: 347
Fra  Art-tek Ingeniør Rådgivning ApS Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg laver også mine fakturaer i excel. meget simpelt, let og gratis. 

Fra Brøndby
Tilmeldt 4. Dec 09
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er meget velkommen til at se om der er et fakturaprogram du kan bruge på www.start-base.dk

START-BASE - GRATIS REGNSKABSPROGRAMMER MM. TIL IVÆRKSÆTTERE www.start-base.dk  

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 10
Indlæg ialt: 190
Fra  BloodyInk Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

VilGerne:

Hej alle,

Kender i nogle gratis programmer til dannelse af fakturaer, er skabeloner eller makroer?

Det bør være så simpelt som muligt.

Hvilke krav stilles i øvrigt til indholdet af en faktura? Skal der være noget minimumsindhold?

På forhånd tak!

Vi laver et professionelt design for dig med din logo og det hele og sætter det op for 99 kroner :)

vh

Tilmeldt 2. Sep 11
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 07:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lavet en lite udgave af det princip jeg har valgt at lave fakturaer på, på baggrund af en Excel standard skabelon.

Har midlertidigt smidt den op her: http://www.agames.dk/images/Faktura_program.zip

Det eneste der er, er at mappen skal ligge i roden af c-drevet (dvs: C:\Faktura_program ), og data filen er absolute no-go, med mindre du vil resette counteren :)

Dernæst skal du fortælle excel at det ikke er nogen farlig kode i filen...:

1. Gå ind i Excel indstillingerne -> Sikkerhedscenter -> Placeringer, der er tillid til -> Klik på knappen "Tilføj ny placering"

2. Hver gang du nu åbner excel skabelonen, så vil faktura nummeret automatisk stige med 1 nr, også selvom du ikke gemmer eller åbner ved en fejl... Men det virker :)

 

Følgene kode afvikles i dokumentet, og med lidt snilde, så kan du sikkert godt se hvor du skal rette henne hvis du vil have mappen et andet sted ;) (Tryk Alt + F11 og dobbelt klik på "ThisWorkBook" ude i venstre side) :

Private Sub Workbook_Open()
    Dim nmbr As Long
    Dim fNum As Integer
    fNum = FreeFile
    Open "C:\Faktura_program\data.txt" For Random As #fNum Len = Len(nmbr)
    
    Get #fNum, 1, nmbr
    nmbr = nmbr + 1
    Put #fNum, 1, nmbr
    Close #fNum
     ' for Cell B9
    Sheets("Faktura").Range("B9").Value = nmbr
End Sub

Tilmeldt 2. Sep 11
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 07:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Glemte at tilføje du må rette lige så tosset i dokumentet, så længe faturanummeret forbliver på plads B9, og at du husker at gemme filen i samme mappe, og som en excel skabelon med macroer

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 03:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Prøv at se på www.fakturaprogram.dk. Programmet koster kun 149,- kr.
Fra Nyborg
Tilmeldt 19. Sep 11
Indlæg ialt: 95
Fra  N.B. Data Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan hente simple men gode faktura skabeloner på microsoft office hjemmeside

Mvh

Michael Madsen

N.B. Data

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)