Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken uddannelse vil i anbefale mig ?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra frederiksværk
Tilmeldt 7. Jun 10
Indlæg ialt: 921
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har tænkt mig at tag en web-integrator uddannelse efter min gymnasiet tid?

men ved ikke, om man kan bruge uddannelse til noget?

jeg vil gerne først have en uddannelse omkring programingen også derefter tag en økonomiske uddannelse som en HA almen fx.

Hvad vil i anbefale ?

 jeg mangler en investor eller 2 til at starte mit projekt

http://www.amino.dk/forums/t/96207.aspx

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du både vil noget inden for IT og noget inden for økonomi, hvorfor så ikke tage HA(IT) istedet for almen.

Her lærer du 3 fagområder:

1) Økonomi

2) IT

3) Organisation og ledelse

Der bliver brugt 1/3 tid på hver del.

Det er en projektleder/mellemleder uddannelse, så der er dog også en del af disse fag. Lønnen når du er færdig er til gengæld også god, og der er masser af jobmuligheder. 

Du lærer programmering og IT-ledelse på højt plan.

Ulempen ved uddannelsen er at man lærer så mange fagområder. Det stiller store krav til at du følger med. Det er omvendt også en styrke. Og så er det fedt at få lov til at kunne læse det hele.

Fra Odense
Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 709
Fra  . . Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal i hvert fald overveje om du ikke bør tage den videregående uddannelse først. Hvorfor? På grund af kvik-bonus-reglen. Altså den regel der giver folk mulighed for at gange deres karaktergennemsnit med 1,08 i op til to år efter afslutningen af deres gymnasiale uddannelse.

Fra Købenahvn
Tilmeldt 23. Apr 11
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du gerne vil både IT og business, så syntes jeg også HA(IT) lyder som en god idé. 

Danmarks fedeste Macbook sleeves og Covers.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du vil have begge uddannelser, så opstår der vel også nogle problemer med SU. I hvert fald, hvis du også vil have en kandidat. 

Dette må du hellere søge vejledning om.

Fra frederiksværk
Tilmeldt 7. Jun 10
Indlæg ialt: 921
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil:

Hvis du vil have begge uddannelser, så opstår der vel også nogle problemer med SU. I hvert fald, hvis du også vil have en kandidat. 

Dette må du hellere søge vejledning om.

Regner med og håber inden for 2-3 år kan jeg leve af at være iværksætter 

 jeg mangler en investor eller 2 til at starte mit projekt

http://www.amino.dk/forums/t/96207.aspx

Fra Nyborg
Tilmeldt 29. Dec 10
Indlæg ialt: 214
Fra  Greatly Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nesuz!

Jeg ville anbefale dig at tage din HA almen først, nu hvor du allerede er inde i "gymnasie-niveauet".
Når du så har alt på plads med økonomien og hvad der dertil tilhører, så hop ind på en webintegrator.

Jeg har selv lige afsluttet min webintegrator uddannelse og det er jo en meget "åben uddannelse". Der er ingen
krav for at komme ind sådan set, og den tager ca. 1 år og 9 måneder (Alt efter om du tager det korte eller lange forløb).
Når du har taget webintegrator uddannelse og har matematik på B-niveau (Mener jeg det er) så kan du hoppe videre som datamatiker hvis du har lyst - Datamatiker sætter fokus på flere programmeringssprog m.m.

Jeg håber det gav lidt info du kunne bruge.

Med venlig hilsen
Ken Lynggaard

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 13:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nesuz

Jeg har tidligere været ude og advarer imod Web-integrator uddannelsen. Du kan læse trådene her: http://www.amino.dk/forums/t/129069.aspx?PageIndex=1 og her: http://www.amino.dk/forums/t/133817.aspx?PageIndex=2

Mit eget uddannelse forløb har været folkeren til 9., 1 år i USA (Kan varmt anbefales), 3 år Gymnasie og så gik brugte jeg 10 år på min Civil-Ingeniør. Andet år i mit Ingeniør-forløb havde jeg et job hvor jeg tjente mere end min forelæser, og de sidste 6 år var jeg selvstændig med ansatte hvilket jeg stadig er.

I sagens natur, har jeg vekslet meget imellem den akademiske verden og erhvervslivet. Hvilket jeg er utroligt glad for! Det er mit indtryk at hvis kun bevæger sig i den ene, så bliver man farligt snæversynet. 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)