Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO optimering?

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)
Tilmeldt 17. Nov 10
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.


Vi har været online med vores site en 4 måneder, men på trods af arbejde med bl.a. metadescriptions, metatitles og intern linkbuilding har vi store problemer med at få hits fra søgemaskinerne, primært Google

Vi har forsøgt at optimere i mod menupunktet "Gaveideer" og de underliggende sites. Sitet hedder www.gaveeksperten.dk

Er der nogle der kan komme med et par kvalificerede bud på hvad der kan være galt? Er det vores optimering eller ligger der en mere teknisk forklaring bag?

Vi er opmærksomme på at siden indeholder duplicate content pga. affiliate produkter og at vores footer skal styles. Har footeren forøvrigt reel værdi?

Jeg håber på gode input da vi har overvejet at hive en konsulent indover og gerne vil have noget konkret at gå efter.

Bedste hilsner, 

Christoffer

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Jan 10
Indlæg ialt: 2537
Fra  Your Virtual Ninja Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

WOW yes your footer needs some work ;)

Fra Frederikssund
Tilmeldt 1. Feb 08
Indlæg ialt: 485
Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Christopher,

Hvis jeg var jer ville jeg fokuserer lidt mere på jeres Backlinks. Det ser ud til, at i kun har backlinks fra 5 steder: Juleblog, Amino, kommunikationsforum hotfrog og Trustpilot.

Desuden virker jeres ankertekst heller ikke særlig god de steder i har links fra, f.eks. er jeres ankertest på Juleblog Jacob Nielsen og ved mindre det er vigtigt for jer, at ranke godt på Jacob Nielsen ville jeg prøve, at ændre dette.

Prøv istedet, at få links som f.eks. Tiger of Sweden Kreditkortholder, det vil give jer meget bedre resultater end det i har nu. På den måde fortæller i google, hvad der er relevant ved den pågældene side og det vil kunne hjælpe jer til, at få en bedre placering på det pågældende keyword.

Det kunne eventuelt være en ide, at bruge lidt tid på, at finde ud af hvilke keywords der er relevant for jer. For selvom i ligger nummer et på Gaveeksperten, er det måske ikke det der er mest relevant for jeres kunder. Det vil nok være lettere, at lokke kunder til hvis i ligger højt på nogle af jeres produkt navne. Så får i relevante kunder til, der faktisk har en hvis interesse i det produkt de har søgt efter.

Derudover ville jeg også helt klart gøre noget ved jeres footer, ikke kun pga. søgemaskinerne med ligeså meget fordi den kan virke forstyrrende for jeres kunder.

Selvom det ikke har noget med SEO delen af jeres side, vil jeg godt sige, at jeg synes jeres design er rimelig lækkert og overskueligt. Jeg ville dog overveje, at fjerne adsense blokken og reklamen i frygt for, at de skræmmer folk væk. Jeg ved godt der er tale om en affiliate side, men spørgsmålet er om i ikke får mere, som affiliate end per klik. Det skal selvfølgelig være op til jer selv og det kan også være, at jeg tager fejl.

Jeg håber det kunne hjælpe lidt. Held og lykke med siden.

Mvh

Kristoffer

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

hej du skal igang med noget linkbuilding.

også skal du også igang med at få noget eksponering i de sociale medier.

også skal du også fokusere på din bounce rate.

Fra frederiksværk
Tilmeldt 7. Jun 10
Indlæg ialt: 921
Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

følger lige med

 jeg mangler en investor eller 2 til at starte mit projekt

http://www.amino.dk/forums/t/96207.aspx

Tilmeldt 17. Nov 10
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for input - meget brugbart. 

Footeren skulle gerne være stylet i starten af kommende uge. Kender du værdien af den, jeg mener, hvilken effekt den har?

Hvilket værktøj har du brugt til at søge links med?

Bedste hilsner herfra

Tilmeldt 17. Nov 10
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 23:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Ovenstående var til Skovlund :)

Seo++:

- tak for input. Hvad er bounce rate og hvad skal vi gøre her?

 

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Integrer Google Analytics hvis i ikke allerede har gjort det, så kan du se afvisningsprocenten (Bounce Rate), som er det antal af besøgende der klikker væk fra siden uden at have set mere end landingssiden. 

Mht. links kan du bruge yahoo site explorer til at se hvor i får links fra, der kan du også tjekke jeres konkurrenter for at se hvilke steder de får deres links fra. Men gennemgående skal du ud og finde forskellige relevante sider i forhold til jeres, hvor det kan være muligt at få links fra. Derved kan i øge antallet af backlinks som så vil resultere i at i rangerer højere. 

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Fra København
Tilmeldt 4. May 11
Indlæg ialt: 236
Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 17. Nov 10
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for input Martin.

Vi har analytics åp, får flere besøgende løbende, men intet tiden og arbejdet taget i betragtning.

Mht. afvisningsprocenten, så er vi opmærksom på at det kan være et problem. Hvordan kan man arbejde på dette?

Vi har forsøgt at arbejde på linkbuilding, fx ved at få 10 links pr. uge, som en start. Jeg kan derfor ikke forstå at der ikke skulle være flere links når man fx anvender Yahoo site explorer. Hvad kan det skyldes at den ikke får alle med? Evt. at siderne vores links er listet på ikke er indekseret af Yahoo eller at de ikke har værdi?

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)