Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til onlinebetalings-muligheder

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Nyborg
Tilmeldt 28. Dec 10
Indlæg ialt: 214
Fra  Greatly Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

Jeg er i gang med at undersøge diverse ting til et upcoming nyt projekt jeg har gang i,
og jeg har nu et spørgsmål vedr. BETALINGEN på selve siden:

1#
Vi har dette site, hvor folk køber "virtuelle penge" på siden, som bliver lagt ind på deres profil-konto (Som de så kan bruge inde på siden til at købe produkter.)
- Er der nogen som har erfaring med en betalingsservice, der kan tilbyde dette, eller er det noget man skal hen og programmere?

2#
Når brugeren køber et produkt på siden, er det meningen at deres "virtuelle penge" skal hæves på deres profil-konto,
og lægges op i en "sky", og først når kunden har modtaget det ønskede produkt, skal kunden have mulighed for at trykke "Betal nu" og de "virtuelle penge" lægges over til den ANDEN person som solgte produktet.
- Er der nogen som har erfaring med denne betalings metode?

3#
Som sælger inde på siden, skal det være muligt at få overført disse "virtuelle penge" ind på sin egen private konto i banken.
- Igen, er der nogen som har erfaring med dette?

Jeg håber at tingene er til at forstå, da jeg synes det er lidt svært at forklarer helt præcist.
Men jeg ville sætte pris på, hvis nogen kunne fortælle om egen erfaring eller kender en betalingsservice som tilbyder denne form for betaling.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ken

Alle de ting som du nævner der har jeg været med til at implementere på nemfamilie.dk

1) Du skal tænke på at hver bruger max må have 999 kr på deres konto. Ellers skal du have fat i nogle offentlige instanser om dette. Jeg kan ikke lige huske hvem - men jeg kan huske at det var en udfordring for os. Men det er noget der skal programmeres

2) Yep - det har jeg også prøvet at lave. Her skal du stadig tænke på de 999 kr så når der er en der sælger og køber på samme tid så skal der lige regne-frem-og-tilbage

3) Du kan til nogle banker få lov til at sende overførsler i en fil som de så kører igennem. Ellers så skal du sidde med netbank og overføre dem.

Når man har lavet sådan noget før så var din forklaring helt fin :)

Jeg kender ikke nogle service som har denne form, men det er ikke noget der er raketvidenskab at implementere.

Fra Nyborg
Tilmeldt 28. Dec 10
Indlæg ialt: 214
Fra  Greatly Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Niels!

Først - Tusinde tak for dit svar! Det sætter jeg pris på!

Den regel vedr. 999 kr er også helt i fin for os. På nemfamilie.dk har i der et større beløb til rådighed eller er det også de 999 kr. Som maksimum?

Jeg tænker at det skal være muligt på siden (igennem en betalings-gate-away) at indsætte penge på ens profil-konto på hjemmesiden. Så den går nok ikke helt med netbank da det skal være så brugervenligt som muligt!

Men igen! Tusinde tak for dit svar, det gav noget nyttig information!

Ha' en fortsat god aften,
med venlig hilsen

Ken Lynggaard

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Ken Lynggaard:
På nemfamilie.dk har i der et større beløb til rådighed eller er det også de 999 kr. Som maksimum?

Det var også 999 som maksimum

Ken Lynggaard:
Jeg tænker at det skal være muligt på siden (igennem en betalings-gate-away) at indsætte penge på ens profil-konto på hjemmesiden. Så den går nok ikke helt med netbank da det skal være så brugervenligt som muligt!

Du har ret i at brugerne skal kunne indsætte via deres kreditkort. Det med netbank er når I skal overføre penge til kunderne som trækker dem ud. 

Fra Nyborg
Tilmeldt 28. Dec 10
Indlæg ialt: 214
Fra  Greatly Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:
Du har ret i at brugerne skal kunne indsætte via deres kreditkort. Det med netbank er når I skal overføre penge til kunderne som trækker dem ud. 

Aaah.. Nu er jeg med! Tusinde tak Niels!

Jeg prøver at tjekke op på det hele og evt. Se om der er andre som har erfaringer med det.

Men en ting er sikkert - Jeg skal nok skrive her på Amino når jeg har sitet oppe og køre.

Med venlig hilsen
Ken Lynggaard

Fra Nyborg
Tilmeldt 28. Dec 10
Indlæg ialt: 214
Fra  Greatly Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Nyborg
Tilmeldt 28. Dec 10
Indlæg ialt: 214
Fra  Greatly Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

*BUMB* - Sorry for 2xbumb, men det KUNNE være at der var nogen online,
som kunne svare mig, på mit spørgsmål. :-)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)