Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO test - Det kan ikke betale sig at ranke nr. 1

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 16. Apr 11
Indlæg ialt: 11
Fra  SEOPORT Skrevet kl. 17:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en fin overskrift til at vække vores interesse, men som Per, og egentlig også du selv, er inde på, så er der mangler i eksperimentet.

Jeg er åben over for tanken om, at det i nogle tilfælde kan betale sig at ligge nr. 2, men der skal mere empiri til at bakke sådan en udmelding op.

Du bliver nødt til at give flere informationer, før vi kan kalde det et validt eksperiment.

  • Hvad er sidetitlerne og meta-beskrivelserne på de forskellige sider? Dette har enorm betydning for CTR og dermed også konverteringen.
  • Følgende sætning vil ikke høste mange point på universiteterne: "nogenlunde samme design, navn/brand, call-to-action, brugervenlighed m.m.". I sådan et eksperiment er det ikke nok at lade så vigtige parametre være op til én persons subjektive mening.
  • Du nævner, at 1. pladsen har en større afvisningsprocent end 2. og 3. pladsen. Kunne dette måske skyldes forskelle i parametre nævnt i punkt 2?

Mange af de tanker, du har gjort dig, er gode - og jeg er ikke i tvivl om, at de kunne vise sig at være sande i nogle tilfælde. Men det kan bare ikke konkluderes ud fra dette eksperiment.

Med venlig hilsen
Frederik

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Det jeg opdagede i sin tid da jeg lavede en lignende undersøgelse/Test, var at det faktisk var forskelligt alt efter hvem søgeren var, og ja selvfølgelig hvad de søgte. Så det er selvfølgelig ikke altid tilfældet at det er som du skriver i indlægget.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolaj Thomasen:

Fedt eksperiment, men der er vel mere i det end som så. Hvordan ville testen falde ud, hvis førstepladsen havde sitelinks, eller et dobbelt resultat. Hvordan ville testen falde ud, hvis der var 1, 2 eller 3 AdWords annoncer over resultatet.



Hey Nicolaj,

Ja, der er naturligvis forskellige faldgruber. I denne test var der fuld skrue på AdWords annoncerne i toppen, dog uden sitelinks.

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

allerup:

Interessant test - Men det er jo 3 forskellige sites så vidt jeg kan forstå. Den er først rigtig interessant, hvis du havde data fra samme site, på 1., 2. og 3. pladsen.

Selvom der er tale om "nogenlunde" samme design, kan det have stor betydning for konverteringsraten - Det tager testen jo ikke højde for, ved at sammenligne 3 forskellige sites.



Helt enig. Det er tre forskellige sites, og dog ikke. Forskellen på de tre sites er udelukkende for at undgå DC, ellers var der nærmest ingen forskel.

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Min mavefornemmelse siger mig, at jeg i høj grad oplever det samme på en række af mine sider (har ikke noget statistik der dokumentere der). Det er typisk "seneste klik" der tæller, og den prisbevidste forbruger klikker sig jo gerne igennem et par sider, inden forbrugeren beslutter sig for at købe. De søgninger, hvor alle os der ligge på side 1 tilbyder det samme, der kan det meget vel være mere givtigt at ligge nr. 2 eller 3, da det er herfra at forbrugeren beslutter sig for at foretage sit køb-

Det er så spørgsmålet om det adfærds mønster,  "opvejer" det at ligge nr 1. Nogle gange gør det nok, men generelt tror den mest givtige plads - set over en kam stadigvæk er nr. 1.

Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

SEOPORT:

Det er en fin overskrift til at vække vores interesse, men som Per, og egentlig også du selv, er inde på, så er der mangler i eksperimentet.

Jeg er åben over for tanken om, at det i nogle tilfælde kan betale sig at ligge nr. 2, men der skal mere empiri til at bakke sådan en udmelding op.

Du bliver nødt til at give flere informationer, før vi kan kalde det et validt eksperiment.

  • Hvad er sidetitlerne og meta-beskrivelserne på de forskellige sider? Dette har enorm betydning for CTR og dermed også konverteringen.
  • Følgende sætning vil ikke høste mange point på universiteterne: "nogenlunde samme design, navn/brand, call-to-action, brugervenlighed m.m.". I sådan et eksperiment er det ikke nok at lade så vigtige parametre være op til én persons subjektive mening.
  • Du nævner, at 1. pladsen har en større afvisningsprocent end 2. og 3. pladsen. Kunne dette måske skyldes forskelle i parametre nævnt i punkt 2?

Mange af de tanker, du har gjort dig, er gode - og jeg er ikke i tvivl om, at de kunne vise sig at være sande i nogle tilfælde. Men det kan bare ikke konkluderes ud fra dette eksperiment.

Med venlig hilsen
Frederik



Frederik, nu var det heller ikke en universitetsopgave, men en ATAK/SEO test. Jeg har måske ikke været helt fyldestgørende i min beskrivelse, men title og meta description (samt content/budskaber, headings, knapper, billeder m.m.) var ment under call-to-action. Når man arbejder med SEO, kender man til effekten af et budskab i f.eks. title. Så jeg har naturligvis ikke skrevet:

Hjemmeside 1 title: Danmarks dyreste - Køb IKKE her
Hjemmeside 2 title: Danmarks billigste - Køb her

Smile

Resultatet er derfor tilfredsstillende og der er ikke mangler i dette eksperiment. Man kan dog ikke lave et eller 10 af disse eksperimenter og generalisere for alle brancher.

Jeg har nu heller ikke "konkluderet" noget ud fra mit eksperiment, jo lige i den branche, vi har foretaget testen i. Men da det har vist sig at være en ret god forretning, så har vi besluttet ikke at løfte sløret for branchen Wink

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Schneidereit:

Min mavefornemmelse siger mig, at jeg i høj grad oplever det samme på en række af mine sider (har ikke noget statistik der dokumentere der). Det er typisk "seneste klik" der tæller, og den prisbevidste forbruger klikker sig jo gerne igennem et par sider, inden forbrugeren beslutter sig for at købe. De søgninger, hvor alle os der ligge på side 1 tilbyder det samme, der kan det meget vel være mere givtigt at ligge nr. 2 eller 3, da det er herfra at forbrugeren beslutter sig for at foretage sit køb-

Det er så spørgsmålet om det adfærds mønster,  "opvejer" det at ligge nr 1. Nogle gange gør det nok, men generelt tror den mest givtige plads - set over en kam stadigvæk er nr. 1.



Netop også min konklusion. Man kunne jo være fræk at lægge sin pris en smule under nr. 1, men i vores test var det en fast pris, som vi ikke kunne pille ved. Alle tre sites havde altså akkurat samme produkt og samme pris.

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

KTJ-Media.dk:

Så det er selvfølgelig ikke altid tilfældet at det er som du skriver i indlægget.

MVH Kim



Nej, det gør jeg så ikke helt Smile

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

vis jeg forstår det korrekt er det bedste at have alle 3 pladser 1 og 2 og 3 pladsen og gerne den bedste hjemmeside med det hele

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er flere som klikker på NyeSokker.dk end Ankelsokker.dk på søgningen ankelsokker...

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)