Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Duplicate content - hjælp!

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 11. Oct 06
Indlæg ialt: 34
Fra  Refurb ApS Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg har lige opdaget, at vores side bliver indexeret af google på følgende måder:

http://www.auctionbee.dk/refurb/category/57-ibm-lenovo-brugt-laptop-billigt.aspx

http://www.refurb.dk/category/57-ibm-lenovo-brugt-laptop-billigt.aspx

Det sker selfølgelig fordi, at Refurb.dk ligger på samme server som auctionbee.dk

Jeg ved, at duplicate content er noget rigtig skidt, men er der nogen der ved om dette vil blive set af google som duplicate content? (Jeg er jo bange for det, når google indexerer begge...)

Kan dette være afgørende for, at vi har haft svært ved at klatre op på google?

...Og hvis så - er der nogen der ved, hvordan jeg løser det? Kan det klares med noget no-follow fra auctionbee?

Tak.

Ulrik Hjul Andersen

Refurb sælger Danmarks billigste bærbare pc'ere

 

Fra Lausanne
Tilmeldt 14. Jul 09
Indlæg ialt: 600
Fra  Sundhedslex.dk Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Ulrik Hjul Andersen:

Hej Aminoer.

Jeg har lige opdaget, at vores side bliver indexeret af google på følgende måder:

http://www.auctionbee.dk/refurb/category/57-ibm-lenovo-brugt-laptop-billigt.aspx

http://www.refurb.dk/category/57-ibm-lenovo-brugt-laptop-billigt.aspx

Det sker selfølgelig fordi, at Refurb.dk ligger på samme server som auctionbee.dk

Jeg forstår ikke umiddelbart sammenhængen mellem de to sites og serveren, men det er nok bare mig der ikke er tilstrækklig teknisk anlagt. 

Ulrik Hjul Andersen:

Jeg ved, at duplicate content er noget rigtig skidt, men er der nogen der ved om dette vil blive set af google som duplicate content? (Jeg er jo bange for det, når google indexerer begge...)

 Alt indhold der kan findes på mere end 1 adresse er dublicate content og vil (med meget stor sandsynlighed) med tiden blive opdaget af google.

Ulrik Hjul Andersen:

Kan dette være afgørende for, at vi har haft svært ved at klatre op på google?

Ja, men der kan også være mange andre grunde som f.eks. DC på din forside:

http://refurb.dk/

http://www.refurb.dk/

Ulrik Hjul Andersen:

...Og hvis så - er der nogen der ved, hvordan jeg løser det? Kan det klares med noget no-follow fra auctionbee?

Ja, du skal vælge hvor du vil have indholdet liggende - og så 301 redirecte de andre URLer til de valgte. Alternativ kan du - hvis du vil have indholdet liggende på begge domæner - lave en noindex på den ene og derved udelukke den fra søgemaskinerne.

/JG

Tilmeldt 11. Oct 06
Indlæg ialt: 34
Fra  Refurb ApS Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey - tak for dit svar.

På serveren ligger www.auctionbee.dk, som hoveddomæne. I en undermappe www.auctionbee.dk/refurb  ligger www.refurb.dk og det er denne mappe refurb.dk domænet peger på.

Hvis jeg laver en robots.txt i roden af auctionbee.dk sådan:

User-agent: *
Disallow: /refurb/

vil refurb så forsvinde helt fra index - uanset, hvilket domæne man kommer ind via?

Tak

refurb - salg af billige computere

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ulrik Hjul Andersen:

Hey - tak for dit svar.

På serveren ligger www.auctionbee.dk, som hoveddomæne. I en undermappe www.auctionbee.dk/refurb  ligger www.refurb.dk og det er denne mappe refurb.dk domænet peger på.

Hvis jeg laver en robots.txt i roden af auctionbee.dk sådan:

User-agent: *
Disallow: /refurb/

vil refurb så forsvinde helt fra index - uanset, hvilket domæne man kommer ind via?

Tak

refurb - salg af billige computere

Du skal ikke lave en robots.txt af den simple årsag at du med en robots.txt fortæller Google a de ikke må crawle siden, du fortæller dem ikke at de ikke må indeksere siden.

Det du skal gøre er at, 301 redirecte alt fra undermappen refurb over til refurb.dk, men kun når der er tale om et andet domæne end refurb.dk. hvordan man gør det på en microsoftserver aner jeg ikke, men der må være nogen som ved det. Jeg kender selv til apache.

Men det er altså metoden, du skal derfor ikke bruge robots.txt.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Tilmeldt 11. Oct 06
Indlæg ialt: 34
Fra  Refurb ApS Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen det er jo samme side...

filerne i auctionbee.dk/refurb/

er jo samme som i refurb.dk/

Hvis jeg redirecter den ene, vil den anden - som jo er den samme -  også blive redirected og så vil vores side jo slet ikke blive indexeret mere?

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Ulrik Hjul Andersen:

Jamen det er jo samme side...

filerne i auctionbee.dk/refurb/

er jo samme som i refurb.dk/

Hvis jeg redirecter den ene, vil den anden - som jo er den samme -  også blive redirected og så vil vores side jo slet ikke blive indexeret mere?

Læs:

KTJ-Media.dk:
Det du skal gøre er at, 301 redirecte alt fra undermappen refurb over til refurb.dk, men kun når der er tale om et andet domæne end refurb.dk

Ovenstående er muligt på en apache server ved hjælp af det der hedder mod_rewrite, men som sagt aner jeg ikke hvordan man gør det på en microsoftserver, men det burde være muligt at gøre nogenlunde det samme.

Og nej, det er jo kun i det tilfælde at domænet hedder (auctionbee.dk) at den skal redirecte, og det er nemt nok på en apache som sagt.

I grunden handler det bare om at se på selve domænenavnet og sige hvis ikke det er refurb.dk, skal den redirecte til refurb.dk, meget simpel og den korrekte metode.

MVh Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Glemte lige at sige, hvis du ikke ved det er det i undermappen refurb du skal lave den, altså på domænet refurb.dk. Den anden vide vil ikke blive redirectet og dermed være intakt, og det dobbelte indhold vil blive fjernet så snart Google kommer forbi auctionbee.dk/refurb/.

Det er meget simpelt.

Man kan sikkert også gøre det via serversidescriptet, der er det for PHP's vedkommende bare en if/else der lige skal kres igennem, hvor den også ser på om domænet nu også er som det skal være. Det svare til at du skal redirecte fra www til non-www. der vil man typisk også gøre det sådan at man siger, hvis ikke det er non-www, ja så skal den redirecte til non-www

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Ulrik Hjul Andersen:
Det sker selfølgelig fordi, at Refurb.dk ligger på samme server som auctionbee.dk

Hvis jeg var dig, så ville jeg vælge hvilket af de to domæner du vil bruge.

Hvis du vælger at bruge refurb.dk, så ville jeg lave en 301 redirect fra alle sider på auctionbee.dk over til de samme sider på refurb.dk så du kun bruger det fremover.

Det er den enste måde du kan blive dit DC kvit.

Hvorfor har du i det hele taget 2 domæner med samme indhold?

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Oxkjær:

Ulrik Hjul Andersen:
Det sker selfølgelig fordi, at Refurb.dk ligger på samme server som auctionbee.dk

Hvis jeg var dig, så ville jeg vælge hvilket af de to domæner du vil bruge.

Hvis du vælger at bruge refurb.dk, så ville jeg lave en 301 redirect fra alle sider på auctionbee.dk over til de samme sider på refurb.dk så du kun bruger det fremover.

Det er den enste måde du kan blive dit DC kvit.

Hvorfor har du i det hele taget 2 domæner med samme indhold?

Du er klar over at der er 2 forskellige hjemmesider på hvert domæne? og at refurb.dk og auctionbee.dk ligger på samme webhotel, men refurb.dk peger ned i en mappe på auctionbee.dk/refurb/.

Nok for at undgå at have 2 webhoteller og spare penge på den front. Lidt ligesom web10 gjorde i sin tid, ved ikke om de stadig gør det sådan.

Så det er ikke muligt at vælge den ene frem for den anden. da begge skal være online.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :

KTJ-Media.dk:
Så det er ikke muligt at vælge den ene frem for den anden. da begge skal være online

Jamen hvorfor skal begge være online hvis der er det samme på dem (har ikke tjekket alle sider), det er da den sikre vej til DC?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)