Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Thorning som statsminister har de talt stemmer forkert?

Side 19 ud af 19 (184 indlæg)
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Entrepreneur - Jan:

Der er ikke noget galt i at spørge ind til hvilke garantier og forsikringer der stilles.

I øvrigt er de 2 parter mig bekendt ikke konkurrerende på noget niveau. Men uanset det ene eller det andet, så har flodbølgen af østarbejdere kostet samfundet milliarder i tabte indtægter som moms og skat.

Og ja der laves også dårligt arbejde fra danske håndværkere, men det er immervæk nemmere at sagsøge dem efterfølgende end at komme efter 3 lejede polakker.

Hvis du hyrer polske håndværkere via en dansk entreprenør er denne ansvarlig, så det ændre juridisk ikke så meget.

Har det så kostet skat og moms at mange mennesker har fået bygget/reneoveret huse mv til lavere priser? Der er uden tvivl projekter der er gennemført FORDI man ikke skulle betale danske håndværkere og det giver omsætning i byggemarkeder, supermarkeder... Der er folk der har kunnet blive på arbejdet istedet for at gå og lægge fliser i haven...

En yderligere overophedning af vores håndværkssektort havde samtidig ført til lønpres men negativ effekt på vores internationale konkurrenceevne. Østarbejderne skal bestemt være velkomne, og det er på tide at der kommer en bedre sammenhæng mellem håndværkerlønninger og kvalitet/værdi.

Det kræver vist et meget stort analysearbejde før man kan lave den påstand som du gør om manglenende moms og skatteindtægter.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Entrepreneur - Jan:
Der er ikke noget galt i at spørge ind til hvilke garantier og forsikringer der stilles.

Så du mener helt seriøst, det er ok pludselig at skifte emne, og begynde at spørge kritisk ind til hinandens virksomheder?

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 14:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Boysen:
Så du mener helt seriøst, det er ok pludselig at skifte emne, og begynde at spørge kritisk ind til hinandens virksomheder?

Det er der ingen der har spurgt mig om, men når du nu spørger, så nej - man bør naturligvis i videst mulige omfang holde tråden på sporet.

Jeg reagerede alene på truslen fra Parterapeuten mod Ib, og tilkendegav min mening omkring det emne som var det der affødte denne trussel.

Ellers havde jeg da ikke kommenteret.

Men der er da ingen skade sket ved at spørge, der er blot kommet flere informationer og så kan jeg da kun sige, at et debatforum er dynamisk og derfor kan der ske retningsskift som der så ofte gør i tråde her på Amino, hvorfor jeg ikke mener det er noget der udgør et problem som ikke kan håndteres, og ellers anmelder man bare indlæggene, så kigger en moderator på det.

 

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

BroncofanDK:
Hvis du hyrer polske håndværkere via en dansk entreprenør er denne ansvarlig, så det ændre juridisk ikke så meget.

Det er jo netop det man IKKE gør når man lejer sine håndværkere, så er man SELV hovedentreprenør.

Jeg har altid haft den opfattelse at der er faggrupper der er forkælede og har alt for høj løn i forhold til det arbejde de faktisk udfører, men det er en organisatorisk udfordring som ingen tør røre ved, da det er et fasttømret ben i det danske arbejdsmarked.

Jeg så gerne man afskaffede alle overenskomster og så konkurrerede på markedsvilkår, men så længe vi har nogle sødsuppepolitikere der ikke vil fjerne rente- og afdragsfrie lån, så hænger danskerne i suppedasen.

Det er ikke uden grund at der skrives at op imod 40% af de danske virksomheder vil flytte ud af landet hvis de kunne, hvis ikke det er et vink med en vognstang, ja så ved jeg ikke hvad det er.

 

Køb ren argan olie her

Side 19 ud af 19 (184 indlæg)