Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Holder denne i retten? (14 dages returret)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Randers
Tilmeldt 5. Mar 07
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Har en kunde der sender en vare retur på sine 14 dages returret, det er i og for sig fint nok og det har jeg ingen problemer med. Men nu kommer krumspringet, det er en brændeovn, og den har været i brug i 5 dage, og han forlanger det fulde beløb retur? Personligt og naturligt (vil jeg tro) synes jeg det er en mærkelig holdning men er meget i tvivl om hvor vidt jeg kan afvise den eller give ham et reélt bud på en brugtpris, nu hvor det ikke bare er en "set" men BRUGT vare.. i en jævn prisklasse.. 

Vil selvfølgelig ikke have nogle problemer i sagen, så vil bare gøre som loven anviser, men synes lige det her punkt med set/prøvet/brugt er ret svært at definerer når man ser nogle sager hvor man gerne må (bruge/prøve) en mobiltelefon, men en brændeovn?

Håber i kan hjælpe med denne :) 

Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Hvor er den købt, altså over nettet eller i en rigtig butik...
Så vidt jeg ved er man ikke pligtig til at give pengene retur i en butik, men du kan give et tilgode bevis...
Og via netkøb, så er der 14 dages fortrydelsesret...

Det er i allefald sådan jeg husker erhvervsjura for mange år siden da jeg læste merkonom...

Men uanset er jeg sikker på at varen ikke må være brugt, da den jo mister væsentlig værdi, da du jo ikke kan sælge den som ny mere nu....

/M

Fra Randers
Tilmeldt 5. Mar 07
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en netbutik og han har 14 dages returret, men min personlige holdning er bare at når man har haft varen i brug, den kommer med småridser og der stadig ligger aske i den, så er den erklæret for brugt. Men jeg tør ikke rigtig tage en beslutning på må og få.. Skulle jo nødig komme i vanskeligheder :)

Tilmeldt 25. May 11
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

ThomZe:

Har en kunde der sender en vare retur på sine 14 dages returret, det er i og for sig fint nok og det har jeg ingen problemer med. Men nu kommer krumspringet, det er en brændeovn, og den har været i brug i 5 dage, og han forlanger det fulde beløb retur? Personligt og naturligt (vil jeg tro) synes jeg det er en mærkelig holdning men er meget i tvivl om hvor vidt jeg kan afvise den eller give ham et reélt bud på en brugtpris, nu hvor det ikke bare er en "set" men BRUGT vare.. i en jævn prisklasse.. 

Vil selvfølgelig ikke have nogle problemer i sagen, så vil bare gøre som loven anviser, men synes lige det her punkt med set/prøvet/brugt er ret svært at definerer når man ser nogle sager hvor man gerne må (bruge/prøve) en mobiltelefon, men en brændeovn?

Håber i kan hjælpe med denne :) 


Mener kun at fortrydelsesret kun kan bruges når varen selvfølgelig kan sælges videre, dvs. at den skal være i samme stand som den forlod forretningen. 

Der skal nok komme ind der lige kan bekræfte dette. 

Fra Randers
Tilmeldt 5. Mar 07
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja jeg synes jo det ville være sørgeligt at ende med en vare der kun er 60-70% af nyprisen bare fordi kunden har brugt den i et par dage.. og den har været monteret og bærer præg af det.

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvis varen er taget væsentlig i brug, så bortfalder de 14 dages returret. 

Tilmeldt 24. Oct 07
Indlæg ialt: 206
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Den skal returneres i væsentlig samme stand og mængde. Tag selv evt. kontakt til forbrugerstyrelsen og vær på forkant. Fremadrettet kunne jeg forestille mig at du var bedre stillet hvis du i dine forretningsbetingelser ang. fortrydelsesret angiver særlige betingelser for denne type varer.

Fra Randers
Tilmeldt 5. Mar 07
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er særlige betingelser og angivet at netop denne vare ikke gælder hvis den har været i brug, men efter de eksempler man læser rundt omkring kunne man jo komme i tvivl om den ville holde i retten :)

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :

ThomZe:

Der er særlige betingelser og angivet at netop denne vare ikke gælder hvis den har været i brug, men efter de eksempler man læser rundt omkring kunne man jo komme i tvivl om den ville holde i retten :)

Det er nok 50/50

Du kan hævde at den ikke er returneret i væsentligt samme stand hvis det er korrekt. Men der kan være udfordringer hvis det i markedet er "almindeligt" at man afprøver disse produkter.

Personligt ville jeg nok anføre at man mener den ikke er returneret i væsentligt samme stand, men grundet det at man ønsker tilfredse kunder, kan tilbyde at tage varen retur mod mindre betaling retur, og derefter sælge den som en demovare.

Køb ren argan olie her

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)