Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fjern alt Google har indexeret på et helt domain

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey folkens.

Jeg har et domain jeg har haft i rigtig mange år snart, det har kun været brugt til sjov og ballade, og ligegyldigt indhold.

Men har nu besluttet mig for at tage det i brug, og jeg ønsker derfor at få google til at glemme alt de har indexeret, samt subdomains.

Men det lader til at selv om google kommer forbi og finder links som ikke findes forsvinder de stadig ikke fra deres side, og jeg har stadig godt og vel 120+/- links til domainet fra google.

Så mit spg er, hvordan får jeg google til hurtigest at slettet alt de har indexeret på domainet?

Skal jeg blokke googlebot i min robots.txt?

Skal jeg lave en side 404.php og linke alle urls til den og smide en header("HTTP/1.0 404 Not Found"); ind på den side?

eller andet???

Hjælp.

På forhånd tak.

 

Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 540
Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Du sletter alt indholdet. Og så skal du vide, at der kan gå lang tid (i nogle tilfælde flere måneder) fra du sletter indholdet til google fjerner det fra sine søgeresultater.

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

har fjernet alt indhold på subdomainet, og så laves en 404 fejl som linker til en fil så jeg kan holde øje med hvor ofte googlebot kommer forbi, men det har ikke fået google til at slette indholdet ej heller de sider den kommer ind på som jo ikke findes mere, men trist det skal tage så fandens langtid :(

 

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Peter1982:

Du sletter alt indholdet. Og så skal du vide, at der kan gå lang tid (i nogle tilfælde flere måneder) fra du sletter indholdet til google fjerner det fra sine søgeresultater.

Det mener du vel ikke?

Ja det er korrekt at han skal slette indholdet, men han skal i den grad 301 redirecte alle gamle sider til den nye side, og findes der ikke en side som stemmer overens med det indhold som Google har indekseret, skal han bare 301 redirecte til forsiden på domænet.

Laver du 301 redirect fra alle de gamle sider, bliver eventuel værdi overført til domænet du nu vil tage i brug.

Du skal ikke lave en 404 side, du skal heller ikke bare nøjes med at slette indholdet, det er en dårlig ide, for der vil være lidt værdi tilknyttet de gamle sider og underdomæner.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er intet indhold fra det gamle domain / subdomain som på nogen måde skal bruges tvært i mod. :)

Men det smarteste ville være at lave 301 på alle sider som ikke findes og sende dem til index.php fx. og bare skriver at sider en under opbygning, og bliver langeret en dag langt ude i fremtiden :)

Vil det være dumt at lave noindex, nofollow på index.php filen?

Somsagt har domainet været brugt til leg og test, og kan på ingen måde relateres til det nye indhold?

 

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Opsæt domænet til Google Webmaster Tools, der er et punkt hvor du kan anmode om at få URL'er fjernet fra deres indeks.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Michael R. Gertz:
Det er intet indhold fra det gamle domain / subdomain som på nogen måde skal bruges tvært i mod. :)
Det er egentlig lige meget, de gamle sider vil have en smule værdi, som du kan overføre til den nye side.

Michael R. Gertz:
Men det smarteste ville være at lave 301 på alle sider som ikke findes og sende dem til index.php fx. og bare skriver at sider en under opbygning, og bliver langeret en dag langt ude i fremtiden :)
Nej, ikke til index.php, men til www eller uden www . domæne .dk

Indholdet på den nye side skal ikke bare være en siden er under opbygning, men beskrive det du egentlig vil med siden, altså forstået på den måde, vil du til at sælge en ydelse, skal du beskrive den ydelse. altså på sin vis lave et digitalt visitkort, det er nemt og hurtigt, og du vil skabe noget værdi på den side, selvom der er noget tid til at siden rigtigt lancheres.

Michael R. Gertz:
Vil det være dumt at lave noindex, nofollow på index.php filen?
Det kommer an på så meget, men som udgangspunkt hvis du følger ovenstående, vil det være langt bedre for din hjemmeside, og når du så åbner siden, så vil du allerede der ligge godt eller i hvert fald være associeret med det emne som siden skal omhandle. Jeg gjorde fx det samme med missandmisterofdenmark.com, som allerede efter kort tid rangerede rigtig godt på søgeord som lisa lents.

Michael R. Gertz:
Somsagt har domainet været brugt til leg og test, og kan på ingen måde relateres til det nye indhold?
Igen, det er lige meget, det er værdien du skal bekymre dig om, og den som du helst skal sørge for at få overført til den nye side.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Schneidereit:

Opsæt domænet til Google Webmaster Tools, der er et punkt hvor du kan anmode om at få URL'er fjernet fra deres indeks.

Vil det ikke være smartere at han via webmaster tools, fortalte at domænet var flyttet? det ville jeg mene i hvert fald.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Schneidereit:

Opsæt domænet til Google Webmaster Tools, der er et punkt hvor du kan anmode om at få URL'er fjernet fra deres indeks.

Når jeg søger på domainet på google så kommer der ca. 100sider frem på mit domain, det vil tage mig en evighed at bede google webmaster tool fjerne dem :)

Men tror jeg vil få alt peget over på forsiden og så lave en hurtig forklaring i hva pokker det er jeg vil med siden.

Tak for svarene.

 

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo det kan der være :-). Jeg sad bare lige selv med en enkelt URL der skulle fjernes den anden da, og det gik forholdvis hurtigt (8 timer). Har aldrig prøvet "domæne flytte" funktionen.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)