Men når du skriver at man først må hæve når varerne afsendes, så er det vel ved bestillingsvare, når de er afsendt fra min leverandør ik? Da min leverandør sender det videre til kunden.
Men når du skriver at man først må hæve når varerne afsendes, så er det vel ved bestillingsvare, når de er afsendt fra min leverandør ik? Da min leverandør sender det videre til kunden.
Det gælder fra det øjeblik, at varerne er sendt til kunden... Det er irrelevant om afsendelsen sker fra dig, din moster eller din leverandør, så længe pakken er adresseret til din kunde ;D
Umiddelbart ville jeg sige at du ikke har ret, da jeg ikke mener fortrydelsesretten kan bøjes på den måde, men du lyder sikker, og hvis det ER fakta så må jeg bøje mig. Jeg vil nu stadig anbefale Mads at kontakte forbrugerrådet direkte og få klart svar, der er ingen grund til at tage den diskussion videre her, men Mads måske du vil være rar at skrive her hvilket svar du får hvis du kontakter dem.
Jeg kan sige at jeg selv sælger blækpatroner som er pakket i lufttæt indpakning. Jeg var helt sikker på at kunden ikke havde fortrydelsesret hvis blækpatronen var taget ud af den lufttætte indpakning, da den så er ubrugelig for videresalg, men forbrugerrådet mener at patronen er i "væsentlig samme stand som ved modtagelsen" og at den derfor kan sendes retur med fuld fortrydelsesret. Det er det jeg mener med at de er 200% på forbrugerens side
Umiddelbart ville jeg sige at du ikke har ret, da jeg ikke mener fortrydelsesretten kan bøjes på den måde, men du lyder sikker, og hvis det ER fakta så må jeg bøje mig. Jeg vil nu stadig anbefale Mads at kontakte forbrugerrådet direkte og få klart svar, der er ingen grund til at tage den diskussion videre her, men Mads måske du vil være rar at skrive her hvilket svar du får hvis du kontakter dem.
Jamen så blev man så meget klogere, det er åbenbart for lang tid siden jeg har læst på teksten, godt at blive opdateret
Så er der bare udfordringen i på rette måde at få indgået "aftale" med forbrugeren om at der ikke er fortrydelsesret. Og stadig vil jeg sige at det bedste middel til at undgå bøvl med fortrydelsesretten er at sikre sig overensstemmelse mellem det kunden tror han køber og det der rent faktisk dukker op med posten. Det er samtidig også vejen til succes med forretningen.