Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

235 år og alle muligheder for succes, så hvad gik galt?

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14996
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 03:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke lige finde ud af at citere. men du vrøvler. Naturligvis kan USA hvis de vil kræve formueskat og alt muligt andet af dets borgere og selskaber inkl apple og andre

 
Ja teoretisk kan de, men i praksis nej... Ellers var det sket for længe siden.
 
Cookie:

Det er ikke FED som køber statsobilgationer alene  - 

Det skriver jeg heller ingen steder. Men bare det, at FED køber 50-80% er vel alarmende... Eller det mener du ik?

Cookie:

S+P ratings som du vil ha mig til at stikke op et sted solen ikke skinner - er sprog jeg godt vil være uden, koncentrer dig om at tørre dig selv et sted jeg ikke ville ønske mig i nærheden af for at sige det midlt, men det er jo ikke umuligt at de (S+P)  bedømmer forkert - dog har de jo faktisk taget skeen i anden hånd , OG det understøttes helt af alle andre seriøse kreditvurderinger (på nær din)

Sorry men det er min mening om dem... Og den ændre sig altså ik.
Fair nok de har strammet op og ændret praksis, men de har fejlet flere gange siden. Hvorfor skulle lande som USA, Grækenland, Irland og Portugal ud i problemer, som var så enorme, at det kunne sende landene i statsbankerot, før S&P begynder at overveje at nedgradere dem?
Burde S&P ik starte med at nedgradere et land den dag, at landet financielt var i problemer eller i farezonen? Man kan vel ik få en toprating, hvis der er risiko for en statsbankerot? 

Og hvorfor gjorde S&P intet? Jo fordi selvsamme lande er gode kunder hos S&P! S&P er ik uafhængige, så længe de vurdere deres egne kunder. Og det samme gælder Moodys osv.

Cookie:

Jeg er heller ikke jubel optimist - hvor pokker får du den tanke fra?? Jeg er bestemt bekymret, men det viser vel hvor dårligt du læser - men vrøvler det gør du her som i de fleste af dine indlæg (ikke alle men pokker mig tæt på du) Kunne jeg ha en funktion der lukkede dit generelle vrøvl ude, så nappede jeg den, men det er synd hvis folk falder for den ensidige negative holdning - JEG ER BANGE også, men jeg tror stadigt vi klarer den på sigt

 
 
Det har jeg heller ik påstået, at du var. Du kalder mig bare sortseer, og så siger jeg som modsætning, at det er svært for mig, at være jubel optimist pga omstændighederne...
Ja jeg laver ik andet end at vrøvle, det er derfor mange får et godt råd med på vejen ;D
Og jeg har ik sagt, at vi ik klare den, jeg siger bare det ik ser særlig sundt ud...
 
Som jeg startede med at skrive, så er det her emne så stort, hvor der er en masse forskellige indgangsvinkler mm til hver problemstilling, at det nærmest er umuligt at diskutere på skrift...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra Odense
Tilmeldt 7. Mar 11
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Langvang

Tak for et spændende og inspirerende bidrag til mit indlæg. Du skriver at du ikke er økonom, og åben for kritik.

Så her er nogle roser. Dit indlæg oser af holdninger, som kommer lige fra hjertet og af sund fornuft. De såkaldte eksperter, også nogle gange kaldet "økonomer" kunne lære meget af dette.

"God gammeldags sund fornuft har altid været en utrolig sjælden råvare" John D. Rockefeller

Kh. Jens L. More

Fra Odense
Tilmeldt 7. Mar 11
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle der aktivt deltager i denne og andre debatter

Jeg tænker, at en fantastisk debat er en debat, hvor vi godt må vise lidt følelser, hvor man tør vise, hvem man er, hvor begejstringen godt må flyde over, hvor tonen skal være sober - ja, og når det er sagt, så må man godt skrive, hvad man mener, og med de ord og den tone som følger med i begejstringens øjeblik. Det er jo netop forskellige viden og holdninger, der gør, at vi kan lære af hinanden. Og vi bør huske, at vi alle hver især udtrykker os på forskellige måder. Og det er altid ens eget valg, hvorledes man ønsker at opfatte de andres svar.

Der er ingen grund til, at vi går og sortlister hinanden, pga. uenighed eller lidt ophedet debat, så har debatten og friheden til at tale da først tabt. Jeg vælger dog også at læse det, som et øjebliks udråb/irritation over, at andre ikke mener/forstår det samme som en selv.

Når vi deltager aktivt i debatter, skal vi respektere hinandens forskelligheder - det styrker udbyttet. 

Vi bør ikke være i debatten for at dømme andre, vi bør være her for at udveksle holdninger og synspunkter, som vi alle har friheden til at vælge, om det er noget, vi ønsker at tage til os eller ej.

Og jeg vil gerne takke for jeres fantastiske synspunkter og viden, som alle I aktive bidrager med i denne tråd. Uden jeres forskellige holdninger og svar ville denne debat jo ikke være levende. Så TAK til alle jer der bidrager aktivt.  

Kh. Jens L. More

 

 

Fra København
Tilmeldt 4. May 11
Indlæg ialt: 236
Skrevet kl. 23:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Jeg gider ik lige at blande mig i den øvrige diskussion, da den er ufattelig svær at føre på skrift... Det er nemlig noget kompliceret stuff!

Men det er altså direkte forkert, at du mener USA ik er teknisk konkurs... Det eneste der holder USA ovenvande er de mange maskiner, som "trykker" Dollars i døgndrift. Uden dem, så var USA fallit for længe siden! De har ik kunne betale af på deres lån i flere år, og kan ene og alene dette via trykning af Dollars...

80% af verdens penge transaktioner er Amerikanske dollars, så tror det er derfor at USA endnu ikke har fået hyper inflation. Men kritikere forventer at det kommer, men hvem ved?  :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Tek-2518:
80% af verdens penge transaktioner er Amerikanske dollars, så tror det er derfor at USA endnu ikke har fået hyper inflation. Men kritikere forventer at det kommer, men hvem ved?  :)
Jeg har da respekt også for sortseere - det er ikke svært at finde grunde til det her og nu - det er bare rart netop med den den MEN HVEM VED - for det er jo sagen. Hvis alle vidste, så var alt indregnet i alle kurser - og at de kan falde - eller stige - er bare fordi INGEN sikkert ved - men alle teorier er gode nok alligevel naturligvis.

Med til hyperinflation hører så ofte klare tegn i stigende priser og lønninger, og det er der vel ikke de store tegn på disse dage

Generelt er inflationen (og renten) overordentlig lav - tror i den stiger - så spring på indexobligationer i inflationen, men jeg tror ikke der kortsigtet (2 år) er udsigt til hyperinflation i Euroland eller USA - men HVEM VED? Smile

Jeg er enig i alle meninger gælder, men vil fastholde, at USA absolut ikke er teknisk konkurs - det er helt enkelt ikke holdbart at påstå - En konkurs er sidste løsning i forhold til lande i 201x - långivere har alt for meget at tabe, det er ikke som et firma eller en person - sammenligningen duer ikke.

Jeg er enig i at ex S&P har reageret langsomt, og ikke er hele sandheden, men fra AA+ til konkurs er en god afstand -

USA - og mange eller alle lande i Europa har levet over evne og bevilget hinanden lønninger og omkostninger, som om vi aldrig ville blive konkurrenceramte fra f.eks far east -  og det bliver svært at rette op, når de som skal gøre det, skal genvælges af de som det går ud overGeeked

Vi mister levestandard i forhold til tidligere tiders vækst - men konkurs kræver virkeligt meget af et land, långiverne har ikke råd - se bare Grækenland. Havde tyske og franske banker og dermed de lande råd - så var Grækerne røget ud over grænsen - hvilket bare vil skabe endnu mere kaos som alle søger at undgå, nogen dygtigere end andre

Grækenland KAN godt ryge i konkurs - og koste kæmpe problemer for banker og långivere og (G)riis lande m.m. men HVEM VED?

VH

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)