Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

DCS opkræver moms

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jun 11
Indlæg ialt: 219
Fra  EDB-Eksperten Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer

nå jeg har jo en fil lille shop hvor jeg har vare fra 3 forskellige levrandør.

Jeg har nu solgt en vare fra DCS og de opkræver moms. kan det passe? jeg mener jo bestemt at jeg ikke skal betale moms af de ting jeg køber da det er til videre salg og ikke til mig privat.

jeg hade solgt en bærbar computer til en kunde og får varen sendt lige til hans adresse fra DCS jeg opdager først for sent at hovsa der var vist moms med der og kontakter DCS som siger det skal de gøre ellers for de bøvl med skat:-/

kan det passe at jeg skal betale momsen hos DCS når de sender pakken til min slutkunde?

og vis ja hvordan bogføre jeg det da jeg jo stadig skal betale moms af min fortjeneste?

håber i kan hjælpe

Hilsen

Joachim

Gratis hosting hos EDB Hosting. Linkkatalog www.Link-Eksperten.dk. Bærbare computere www.EDB-Eksperten.dk

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Nu ved jeg altså ikke hvem DCS er, men ligger deres firma i danmark skal de naturligvis opkræve moms. Men købs momsen modregnes i dit momsregnskab.

 

Mvh

Ravn

Tilmeldt 9. Feb 11
Indlæg ialt: 307
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bogfører det som købsmoms. Når du sælger den til din slutkunde, opkræver du jo samtidig moms hos ham. Det bogfører du som salgsmoms. Og det er så differencen mellem disse 2 du afregner til SKAT.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Joachim:
kan det passe at jeg skal betale momsen hos DCS når de sender pakken til min slutkunde?

 

Ja, der skal altid påregnes moms uanset hvad. Men du trækker jo denne fra din salgsmoms, så kan ikke se problemet?

Tilmeldt 2. Jun 11
Indlæg ialt: 219
Fra  EDB-Eksperten Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay så er jeg med.

jeg takker mange gange for hjælpen :-)

det ender nok med jeg prøver og finde en BILLIG bog holder eller revisor det kan tage sig af alt det bøvl når omsætningen kommer op på et plan hvor jeg ikke selv kan følge med :-P

Gratis hosting hos EDB Hosting. Linkkatalog www.Link-Eksperten.dk. Bærbare computere www.EDB-Eksperten.dk

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Joachim:
og vis ja hvordan bogføre jeg det da jeg jo stadig skal betale moms af min fortjeneste?

Jeg tror du vil gøre dig selv en rigtig stor tjeneste, ved at tage en snak med en revisor, eller et af Skats gratis kurser. Det kan let blive meget dyrt, ikke at have det grundlæggende på plads.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Joachim:
det ender nok med jeg prøver og finde en BILLIG bog holder eller revisor det kan tage sig af alt det bøvl

 

Sender dig lige en anbefaling i PM

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)