Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bil eksport til afrika (Nigeria)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 15. Jun 08
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,


Min søster's mand er oprindeligt fra Nigeria og har fået nogle kontakter til bil eksportering (DK->Nigeria)
Nu har han så spurgt om jeg vil lave forretning med ham, jeg har dog ingen vinden indenfor bil eksport på nuværende tidspunkt.

Jeg har nogle tanker omkring det som jeg gerne vil have jeres kommentarer.

Jeg havde tænkt mig containere her fra DK til Nigeria, 2 biler pr. container. 
 

Jeg har svært ved at komme i kontakt med min svoger lige pt. da han opholder sig i Thailand og hans computer er gået istykker.
Men sidst da jeg talte med ham, sagde han noget med det var frifragt for bilerne derned og de skulle ikke sendes i containere. Dette giver ikke mening i mit hovede :)

Nogen med erfaring eller kendskab til proceduren? 

Mvh.

Med venlig hilsen

Fra Nørresundby
Tilmeldt 20. Jul 10
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Har Rodet lidt i privat regi med export til Gambia..

Hvis det bare minder lidt om det så er mit råd til dig..

Sørg for du kun skal sørge for levering i en havn i Nigeria det kan være et H...... og få bilerne firgivet i den ende af verden, da tolderen altid forelsker sig i bilen :-)

Når men ellers så er jeg blank ..

 

Go fornøjelse med dit projekt.

Tilmeldt 15. Jun 08
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Profragt:
Sørg for du kun skal sørge for levering i en havn i Nigeria det kan være et H...... og få bilerne firgivet i den ende af verden, da tolderen altid forelsker sig i bilen :-)

Lige mine tanker! :) Jeg finder ud af noget og hvis jeg kommer op med en kanon "forretningsmodel" på dette, så smider jeg da lige en kommentar med der herinde.

God dag til alle!

Med venlig hilsen

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Bil eksport til Afrika, er rigtig mange steder styret af arabisk mafia som det så smukt hedder, og det er sikkert fordi man kan tjene en god skilling på det....

Så sørg for at få styr på sagerne så godt som muligt så det styres dernede fra... selve eksporten ud af DK kan SKAT hjælpe dig med.

Mht. transporten går der sikkert nogele RO/RO både fra Europa (GB af historiske grunde, men også andre) til en havn i nærheden.

Held og lykke

/

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Har haft med en virksomhed at gøre, der opkøbte gamle biler i DK.....læssede containere i

Århus og eksporterede til Egypten.

Så jeg kan godt forstå, at du studser.

 

MvH

Peter

Tilmeldt 15. Jun 08
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Skriver lige det hele bag øret! Men vil I ikke mene jeg skal have al betaling inden bilerne forlader DK? Jeg tænker bare om jeg kan stole på tolden dernede?

Med venlig hilsen

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 01:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Som udgangspunkt skal du have pengene før afskibning, og det er helt almindeligt at få det, vil de ikke det så lad "forretningen være.

Jeg er ikke sikker på hvad du mener med stole på tolden, men i den del af verden bliver der brugt mange "orange" penge... Men som sådan har du her ikke noget mellemværende med tolden i Nigeria.

Som udgangspunkt ville jeg sende bilerne EXW eller FCA (Free Carrier). Det har den fordel at enten skal køber hente bilerne der hvor du har dem (EXW) eller du skal levere dem til en terminal han bestemmer. Det kunne så hedde FCA Bremen..... så skal du bare huske det i din kalkulation....

Selve udførslen ville jeg som sagt tale igennem med SKAT, det kan nemlig være du har mulighed for at få noget af afgiften tilbage når du sender bilerne ud af DK igen, hvis de har været indreg. i Danmark - Sådan var det tidligere, men er ikke helt opdateret mere...

Som Peter nævner, er det ikke noget problem med containere til mange steder i Afrika, men de skal nok have deres grunde for at ønske det andet... det kan være container havnen ligger ugunstigt i Lagos, der kan være "orange" grunde eller noget helt tredje....

Bare fordi jeg er en flink fyr Stick out tongue og har set et program på tysk TV om brugte biler til Afrika, fandt jeg lidt links du måske kan bruge.

Downtown Shipping der sejler til Lagos (Nig.) De sejler RO/RO med biler til hele verden, og der er en kontakt formular og det hele.

All Car Shipping, samme historie, Kan se de har billeder af Grimaldi Line på siden, og de er blandt de største på det område i hvert fald for nye biler.

Og så er der noget der ser lidt mere "orange" ud her Myfineride.de..... der er endda nogle priser med... de kan i hvert fald bruges som vejledende (CTN betyder selvfølgelig Container)

Slutteligt fandt jeg den danske agent Niels Winther på Grimaldi Lines (Det er altså tit navnet indenfor RO/RO biltransporter) i Esbjerg, her ville jeg nok starte min søgen og pumpe dem for lidt opysninger om procedurer, dokumenter, priser m.m. og se hvad de kommer op med.....

Lige som sidste bemærkning, Så vist jeg husker kører man stadig højrestyrede biler noigen steder i Afrika i de gamle kolonier, pas lige på hvad du får sendt aftsed..... Nigeria er gammel engelsk koloni nemlig....

Good Luck

//

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 15. Jun 08
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 08:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for al den information. Jeg vil researche her hen over weekenden:)

Tror det er venstre styret siden de har hentet mange fra Holland og Tyskland. Men skal nok lige tjekke op på det.. Ville ikke være sjovt hvis de fik det forkerte:)

Med venlig hilsen

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 15. Jun 08
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 08:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak:) Vil jeg læse på!

Med venlig hilsen

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)