Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er du enig i at Liberal Alliance skal vinde?

Side 6 ud af 8 (79 indlæg)
Tilmeldt 13. Sep 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Ja, jeg er nødt til at grine lidt, over de voldsomme postulater og alle de naive påstande pakket ind i fine ord - faktisk ved jeg ikke hvor je skal starte. Men jeg kan da prøve at starte her:

ExportInnovation:
Det pjat har vi hørt på siden Schlütter og Uffe og hvad er der sket, senest med en såkaldt liberal borgerlig regering? Intet! og den offentlige sektor er større end nogensinde samtidig med meget afdæmpet vækst. Men lad os se LA levere den...

Den offentlige sektor større end nogensinde og afdæmpet vækst? No shit sherlock, det kaldes en finanskrise, og den havde været ligeså slem hos socialdemokraterne; ligesom i resten af verden! Og det er jo meget simpelt, for har man lidt forstand på det her, og har man læst lidt for forskellig makro-økonomiske teorier, er man ikke i tvivl om at de flere penge som personer, såvel som virksomheder, får mellem hænderne, vil sætte gang i flertallige accelaratorer og multiplikatorer i samtlige sektorer, og på den måde skabe vækst! 

ExportInnovation:
Reducer Folketingets pladser med 75% og halver lønnen med 50% så får vi ildsjælene der kan og vil arbejde sammen for landets interesse og ikke en flok levebrødspolitikere, hvoraf de fleste idag kommer direkte fra Skolen. Så kan man jo evt. indføre en bonus for godt arbejde i danskernes interesse. Så får du politikere der flytter noget, andet end kaffekopper.

Det må jeg nok sige - "halvere med 50%". Den skal da vist lige omformuleres ;-) jeg har svært ved at forstå din pointe med at fjerne 75% af Folketingets pladser; det kan man jo ikke bare sådan. Hvis man kunne andmelde et indlæg for at være for useriøst, så tror jeg det var dette! 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Tag lige en slapper med din solidaritet Smile

Mon ikke din onkel også selv får en masse ud af at arbejde 20 timer i stedet for at kede sig derhjemme.

Og mon ikke dem med råd til tandlægen tidligere, også fremover vil få fordel af din omfordeling. Endda den største fordel, hvis dem uden særlig mange penge kun lige har råd til lægebesøg.

Solidaritet ville f.eks. være at hjælpe de psykisk syge, som i dag kan blive udskrevet få dage efter selvmordsforsøg. Med den nuværende regering kræver det kriminalitet før man kan blive indlagt i længere tid.

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Majbritt Jacobsen:
By the way - Jeg sammenligner ikke DK og USA - Jeg undrer mig over at nogen ønsker at importere lige akkurat den ting fra USA, som mange bliver chokerede over konsekvenserne af, når de befinder sig i landet.

Jeg mener stadig ikke du kan sammenligne. I USA betaler de selv hele regningen for lægebesøget (med mindre deres forsikring klarer det).
Her er der tale om en symbolsk brugerbetaling. I øvrigt så betaler vi jo i dag for tandlæge besøg. Er der aldrig nogen der undrer sig over at det ikke også er gratis. Der er jo f.eks. masser af sygdomme, der relaterer sig til munden/tænderne...

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

IT-Konsulenten:
Jeg mener stadig ikke du kan sammenligne. I USA betaler de selv hele regningen for lægebesøget (med mindre deres forsikring klarer det).
Her er der tale om en symbolsk brugerbetaling. I øvrigt så betaler vi jo i dag for tandlæge besøg. Er der aldrig nogen der undrer sig over at det ikke også er gratis. Der er jo f.eks. masser af sygdomme, der relaterer sig til munden/tænderne...

Den symbolske betaling er jo bare første skridt. Hvis den virkelig er så symbolsk, er den jo ligegyldig - så hvorfor indføre den overhovedet?

100 kroner er forøvrigt ikke særlig symbolsk for den der ikke har dem. For dem er de ret konkrete og afgørende. 

Vil du dermed sige, at fattige danskere ikke har større problemer med dårlige tænder? For det vil jeg da gerne se dokumentation for. I det mindste er tandlægebesøg gratis for børn, så det ikke går ud over de 65.000 børn der vokser op i fattige familier. 

Enhedslisten går ind for gratis tandlæge til alle - så nogen undrer sig altså. Jeg ved ikke hvordan de vil finansiere det forslag lige nu - men man skal ikke sige, at ingen undrer sig.

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Majbritt Jacobsen:
Det er måske her jeg bliver lidt forvirret, for hvordan kan den lavere selskabsskat og lavere indkomstskat, betale brugerbetalingen på lægehjælp for en enlig mor på SU? Eller en handicappet eller ja eksempler er der nok af. 

Lavere indkomstskat vil også gælde dem på SU. Du betaler skat af din SU....

Majbritt Jacobsen:
 for lavere skatter OG lavere lønninger, så folk får ikke nødvendigvis flere penge mellem hænderne - og da slet ikke dem, der ikke er i arbejde.

Lavere skat og lavere lønninger gør os i det globaliserede samfund mere konkurrencedygtige overfor udlandet. Det skulle gerne give flere i arbejde og dermed flere penge til skattekassen.  Se f.eks. denne: http://www.business.dk/forside/loentoerke-skal-redde-arbejdspladser

Majbritt Jacobsen:
Ja kuglestøderen vil endda have ALLE fradrag væk og så skatteprocenten ned på 20% - men det får dem på SU eller kontanthjælp - for slet ikke at tale om starthjælp - ikke meget ud af - tværtimod. Og de og deres børn har vel lige så meget ret til lægehjælp som du og jeg - eller hvad?

Får du kr. 5.000,- i SU og skal betale 50% i skat, eller får du 4.000,- og skal betale 20% i skat ?
Hvad giver det og hvad vil du helst ?
Nu ved vi så ikke, om der samtidigt er snak om nedsættelse af f.eks. SU eller andre overførselsindkomster. Det er der såvidt jeg ved ikke nogen partier der har meldt klart ud om....

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Er dit personfradrag kun på 1000 kroner om måneden? 

da jeg var på SU fik man 4200 om måneden - heraf fik jeg 3200 udbetalt. skal frdaraget væk og jeg stadig fik 4200 ville jeg med en skatteprocent på 40% får 2520 kroner - heraf skal jeg så lave min månedlige lægebesøgsopsparing på 100 kroner - så er der 2420 tilbage - og jeg står med indtægt der er 19% lavere end før.

I værste fald vil det betyde at de unge, der ikke kan få økonomisk opbakning hjemmefra, vil få sværere ved at gennemføre deres studier. Nogle vil have overskud til at arbejde en masse ved siden af - og godt for dem - men nogen vil falde fra - og nok væsentligt flere end i dag.

Jeg kan sagtens se de konkurrencemæssige fordele ved lavere løn og lavere skat - det er slet ikke det, vi diskuterer. Det vi diskuterer er, hvordan man undgår at tabe en trediedel eller måske bare en femtedel af samfundet på gulvet, mens resten vækster. 

Det er en balance, der kan være svær at finde. Og en balance som jeg ikke synes LA viser ret stor interesse.

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Majbritt Jacobsen:

Man ser og hører det man vil se og høre :)

Personligt synes jeg godt om mange af LAs idéer - men brugerbetaling på lægehjælp bryder jeg mig bestemt ikke om.

Jeg ved godt, at nogen nu vil sige, at ALLE har da 100 kroner til et læge besøg - men det er det IKKE alle der har. Det forslag er i mine øjne udtryk for en dyb arrogance og mangel på empati, som får mig til at sætte mit kryds et andet sted.

Din holdning, som mange jo har, er desværre udtryk for at du vel ikke helt forstår hvordan systemet fungerer. Der er jo brugerbetaling på lægebesøg allerede - du betaler gennem skatten - og jeg kan garanteren dig for at rigtig mange mennesker betaler langt mere for et lægebesøg gennem skatten end de 100 kr.

Og jo, alle har 100 kr til lægebesøg med mindre man er misbruger eller psykisk syg og som følge af det komplet uansvarlig.

Der vil i lægeløftet altid ligge en garanti for behandling af syge mennesker, om de har penge eller ej, sådan er det også i selv USA, hvor illegale indvandrere bliver behandelt GRATIS når de møder op på skadestuen. Sådan vil det også være i Danmark og det er oplagt at lave en lov der siger at ingen kan skal nægtes lægehjælp og at nogle grupper - fx kronisk syge og folk helt uden penge (hjemløse, psykisk syge osv.) - er undtaget. Men vi kan ikke græde over at folk prioriterer smøger, chips og cola over deres helbred. Giv dem behandlingen men eftersend girokort.

Du må jo også forstå at brugerbetalingen ikke står alene. Pengene skal jo bruges til skattelettelser og det vil jo give alle et større rådighedsbeløb og mere frihed.

Netop friheden er vigtig her, da brugerbetaling også vil øge konkurrecen blandt privat praktiserende læger, som i dag har det alt for godt og spekulerer for meget i at få så mange som muligt gennem svingdøren. Hvis vi får brugerbetaling vil vi begynde at stille større krav til de privat praktiserende læger og det vil være godt for konkurrence og derved det produkt det tilbydes (bedre konsultation).

Brugerbetaling og privat initiativ på sundhedsområdet handler faktisk mindre om økonomi og mere om at sætte patienten i fokus i stedet for systemet og lægerne.

Hvorfor forventer danskerne ikke at kunne have et frit valg på et frit marked når det gælder sundhed? Det er vel de færreste der ville stille sig tilfreds med ikke at kunne vælge advokat i en straffesag fx?

Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 284
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

1CLICK.DK:
Jeg synes personligt LA har gode chancer for at vinde da jeg selv er med på freedom. Og det tror jeg mange af jer er, kan nogen begrunde hvorfor de skulle være dårlige for har aldrig rigtigt i medierne indtil videre hørt dårligt om dem, og er der overhovedet noget skidt ved LA ?

For at svare dig direkte, så synes jeg, at partiet er blevet bedre nu hvor cirkusgøglerne har forladt det (Kolind: Skattefrihed på Fyn, etc). Det er stadig et lille parti, dvs. de kan fysisk ikke dække alle kompetenceområder lige godt (jeg tror ikke på, at ét menneske kan være verdensmester i alt). Det større partier har fordel af større erfaring, hvilket kunne trække ned på LA.

På det personlige plan er jeg ikke enig i sænkning af skatteloft (som et ideologisk princip). Jeg er ultra-selvstændig og meget borgerligt anlagt, men er imod tiltag, som danner a og b-hold.

Ligesom at det gavner vores samfund, at der kun er én lov, der gælder alle, og ikke flere love som du frit kan vælge mellem, så mener jeg, at visse samfundsydelser bedst ydes ud fra ensartet offentlig forvaltning, baseret på humane omsorgshensyn og ikke økonomiske.

Dbh. Aleksander

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hamburg1991:

Just Do It:

 Alle dem der stemmer rød mangler seriøst økonomisk forstand.

Alle dem med seriøs økonomisk forstand, stemmer på at systemet bliver ændret, for det er der problemet ligger, populister som AS er der ikke en pind klogere en andre politikker på det område (Måske med få undtagelser) Big Smile

Som Mogens Nørgaard siger, hvis du stemmer rød blok "er forskellen den samme" - hvis du stemmer blå blok "er forskellen den samme, Hvis du stemmer på noget andet "er forskellen den samme"

I nyere tid har der mig bekendt kun været en politiker, med tilstrækkelig økonomisk forstand, til virkeligt at gøre noget fremad rettet brugbart for Danmark. hvis du blader lidt i historie bøgerne vil du sikkert kun finde ud af hvem jeg mener Idea

Du kalder Anders Samulsen for populist i samme sætning som du taler for rød blok!

Det er simpelthen grinagtigt!

Liberal Alliance har om nogen været det ENESTE parti der er kommet med udspil der er upopulære (men rigtigt) i den brede befolkning!

Venstrefløjen derimod slynger om sig med populustiske argumenter hvor løsningen altid er 'flere penge' til hvad som helst. Hvor pengene skal komme fra i en historisk økonomisk krise er åbenbart ikke så vigtigt, når bare den magelige vælger kan gå i seng og tro sig sikker på at der stadig kan kræves dagpenge, efterløn, børnepenge og hvad ved jeg.

Villy Søvndal tager tæten i populistiske falske udsagn, hvor det nu viser sig at SAMTLIGE af Villy Søvndals udsagn ikke holder ved gennemgang. (http://borsen.dk/nyheder/politik/artikel/1/215084/det_kniber_med_at_holde_sig_til_fakta_for_soevndal.html)

Men hvad skal vi med fakta? Det handler om følelser og empati og 'i hvor er vi gode' på venstrefløjen.

Lad os se hvor langt empatien holder når Danmark går statsbankerot som Grækenland og der SLET IKKE er råd til velfærd.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Grin du bare, det er sundt! Endorfiner du ved..

MikaelBrorson:
No shit sherlock, det kaldes en finanskrise, og den havde været ligeså slem hos socialdemokraterne; ligesom i resten af verden!

Nu har finanskrise ikke noget med den offentlige sektor i Danmark at gøre, og helt enig, den havde nok ikke været mindre under A. Men det kan jo unægteligt undre at regeringen så ikke har gjort noget ved det i de 10år man har siddet ved magten, ennda med farmand Fogh ved styret der skal nok helt overliggende ændring af tankegangen til ligemeget om man stemmer det ene eller andet.

Vi venter så stadig af effekten og håber på vækst, hvordan gik det med SP pengene f.eks? skal jeg svare eller vil du?

MikaelBrorson:
Det må jeg nok sige - "halvere med 50%". Den skal da vist lige omformuleres ;-) jeg har svært ved at forstå din pointe med at fjerne 75% af Folketingets pladser; det kan man jo ikke bare sådan. Hvis man kunne andmelde et indlæg for at være for useriøst, så tror jeg det var dette! 

Det må du da gerne anmelde, så skal jeg vel også i fængsel som i Rusland for at sige min mening og komme med forslag, hvor liberalt var det du var? At du ikke forstår det beklager jeg det ellers en meget liberal og markedsorienteret måde at lede på idag..... Performance Management med et glimt i øjet, og det sjove er den virker uanset farve og parti. Skulle det være forbigået din næse, så interesserer jeg mig ikke for farver men for løsninger.

- Så kære Mikael, lige meget hvad, så kommer du og jeg til at betale om vi vil eller ej om det bliver rødt eller blåt... Husk at tjene lidt penge, vi skal snart af med dem igen Stick out tongue

//

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Side 6 ud af 8 (79 indlæg)