Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er du enig i at Liberal Alliance skal vinde?

Side 4 ud af 8 (79 indlæg)
Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4212
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
Men "borgen" afspejler vel bare det reality samfund, som DK er blevet...

Yes

 

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Just Do It:
 Alle dem der stemmer rød mangler seriøst økonomisk forstand.

Alle dem der stemmer blåt bor på bondegård Stick out tongue - det lige så intelligent som det infantile udfald du kom med. Men det bliver det jo ikke rigtigt af.... Kom ind i kampen...

Det kan ende med at Anders cykler rundt med Bjarne og sponsor i Frankrig, Thyra laver lagkage i kantinen og ikke må snakke økonomi mens joachim stor dansende kaster med kugler i gården og Simon fortæller eventyr om OECD tal han bruger forkert til hans egen fordel...

Jo kompetence er der nok af i LA... Godt Valg

//

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,3 stjerner givet af 6 person

Mennesker der har det skidt / uden mulighed, for komme i arbejde skal der tages hånd om. Jeg har kendskab til sager i begge lejre, hvor personer er gået i stå på overførselsindkomst. Andre vil nok bruge udtrykket "nasser på samfundet". Omvendt har jeg også kendskab til sager, hvor der ikke bliver taget ordentlig hånd om nogle mennesker. Hele det system skal i hvert fald forfines. Generelt har jeg ikke noget i mod at man sænker en række offentlige ydelser til et minimum.

Vi har et ansvar for de svageste. Det ansvar burde vi simpelthen kunne leve op til, med en maksimal beskatning på 50% af ens indkomst, uanset hvad den så måtte være.

En masse mennesker har svært ved at styre sin økonomi, men hovedparten af vores offentlige system er skruet sammen så man skal kunne klare sig for ca. 30 dage, for X kroner. Den opgave kender jeg mange som ikke magter.

Brugerfinansierede lægebesøg er jeg i mod.

På torsdag stemmer jeg på Liberal Alliance. Ikke fordi jeg nødvendigvis synes de skal have den fulde regeringsmagt - men jeg håber at de får en større indflydelse i Dansk Politik fremadrettet.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Hvor er det nice, at det der voksen Paradise Hotel aka folketingsvalg i DK anno 2011 snart er ovre...

Det ville være fedt, hvis de kære partier brugte tiden på, at diskutere, hva der hjælper DK, og hvordan man vender udviklingen, fremfor person fnider fnader, forsøg på genvalg fremfor på de nødvendige reformer og med at tænke på egen vinding fremfor på landets vinding...

Skulle man stemme på et parti, som ville DK det bedste, og hvor politik havde første prioritet, så blev stemmen sku blank...

Men "borgen" afspejler vel bare det reality samfund, som DK er blevet

Yes Nuff said...

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Majbritt, jeg mener ikke at du kan sammenligne DK med USA og heller ikke sammenligne en DK brugerbetaling for lægehjælp med betaling for lægehjælp i USA.
Det er ud fra den betragtning at:

1. De fattige og svage i DK er generelt rigere og bedre hjulpet på mange punkter end de fattige og svage i USA.
2. Brugerbetalingen er symbolsk, ment på den måde at den skal forhindre at folk går til lægen uden at de fejler noget konkret, hvilket der desværre er mange der gør.
3. Lur mig, om hvis en sådan ordning bliver indført, at der ikke vil være tilskud til de svage i samfundet, da det jo generelt er den måde vi gør det på i DK, hvorfor det ikke vil ramme dem.

Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 00:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nicolaj Thomasen:

Og det kommer fra en 22 årig knægt, vis skolegang "Mads" har været med til at finansiere, inden han blev udsat for en arbejdsulykke og brækkede ryggen.

 Føj for en indstilling!

 Skulle min onkel (som RENT faktisk brækkede ryggen) så også bare lægge sig ned og sige: "Nå det var dét. Nu kan jeg ikke gøre mere"? Nej for helvede! Han tog en uddannelse og sidder nu på et kontor. Ikke fuldtid - men 20 timer om ugen. Se dét er solidaritet!

 Husk på at det skandinaviske velfærdssamfund er en unik ting i verden. I mange andre lande er det op til en selv at komme på noget at lave for ikke at flytte på gaden. Det er desværre gået hen og blevet en sovepude...

 OG JA - min udmelding om at alle der stemmer rødt har ingen økonomisk forstand var måske til stregen!

 Og til dem af jer der spurgte studerer jeg økonomi på kandidaten.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 00:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Just Do It:
Føj for en indstilling!...

Det er flot af din Onkel, men det ændre jo stadigvæk ikke på der findes masse af mennesker som, heller ikke kan holde til at sidde 20 timer på et kontor. Psykisk syge m.m. dem skal der vel tages hånd om? Det er ikke til at diskutere, og får noget fornuftigt ud af det, hvis vi bare skal forholde os til konkrete enkeltsager :-).

Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 00:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

 Det siger sig selv.

 Jeg gav et konkret eksempel fordi det er ofte lettere at forholde sig til.

 Min pointe er at folk i en arbejdsdygtig alder i 99,99 % af tilfældene kan bidrage med ET ELLER ANDET.

 

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 00:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Just Do It:
 Og til dem af jer der spurgte studerer jeg økonomi på kandidaten.

Ja teori og praksis hænger sjældent sammen, og verdenen fra et skolebord er fjernt fra det virkelige liv.

Husk du har to ører og en mund, så du skal lytte dobbelt så meget som du skal snakke, så lærer du mest.

Men det er flot af din onkel, helt sikkert, du kan bare ikke generalisere som i dine bøger og sætte to streger under alt i denne verden

Kom ud i det virkelige liv så snakker vi igen...

//

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 00:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

 Jeg har ikke boet i Danmark i halvdelen af mit liv. Jeg ved om nogen hvordan det står til.

 Men kom ind i kampen du!

 Jeg er her ikke for mudderkast så I kan bare fyre løs nu - jeg svarer ikke medmindre det handler om politik.

Side 4 ud af 8 (79 indlæg)