Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er der juice i artikelkataloger ?

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Madsen:

Anders Saugstrup:

marjoe:
Er der noget linkjuice i artikelkataloger - og hvilke kan bedst anbefales?

Jeg har i dag skrevet lidt om dét emne lige her: http://www.amino.dk/forums/t/136832.aspx?#920282

:-)

Mvh Anders

Nej, det har du ikke :) Du har skrevet om linkkataloger, ikke artikelkataloger ;-)

Med Venlig Hilsen
Morten

Princippet er og bliver det samme. så jo han har skrevet om det der, og det er også derfor der tidligere bliver linket til et andet indlæg som også omhandler linkkataloger, fordi princippet er det samme. udskift ordet linkkatalog med artikelkatalog, så er den hjemme ;)

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

KTJ-Media.dk:

Morten Madsen:

Anders Saugstrup:

marjoe:
Er der noget linkjuice i artikelkataloger - og hvilke kan bedst anbefales?

Jeg har i dag skrevet lidt om dét emne lige her: http://www.amino.dk/forums/t/136832.aspx?#920282

:-)

Mvh Anders

Nej, det har du ikke :) Du har skrevet om linkkataloger, ikke artikelkataloger ;-)

Med Venlig Hilsen
Morten

Princippet er og bliver det samme. så jo han har skrevet om det der, og det er også derfor der tidligere bliver linket til et andet indlæg som også omhandler linkkataloger, fordi princippet er det samme. udskift ordet linkkatalog med artikelkatalog, så er den hjemme ;)

MVH Kim

Tak for støtten, Kim! :-) Men jeg må vist hellere indrømme fejlen her :-)

En helt anden ting er at jeg godt gad skrive nogle ord om artikel-databaser engang. Det er et spændende emne og jeg er den lykkelige ejer af en, som faktisk stadig ranker glimrende.

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Tilmeldt 23. May 11
Indlæg ialt: 705
Fra  Hunderacer Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

@Kim

Der er jeg nu ikke helt enig, da jeg mener der er enorme mængder forskel på artikeldatabaser og linkkataloger - rent informationsmæssigt og værdimæssigt. Men det kan man jo skrive om i evigheder hehe :-) Der er vel en lille sammenligning i forhold til hvor seriøst folk tager der - jeg mener.. Der er mange der bruger færdige scripts, smider det op, og forventer at indholdet kommer af sig selv - så der er jeg enig med dig!

@Anders

Jeg finder også emnet meget interessant, og du må meget gerne sende mig en PB, hvis du skulle få lyst til at skrive lidt om artikeldatabaser, den debat vil jeg nemlig gerne både deltage, og være en del af :-)

Med Venlig Hilsen
Morten

Hunderacer - 550 forskellige hunderacer

Fra Vejle
Tilmeldt 10. May 11
Indlæg ialt: 282
Fra  Geekweb Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg synes nu som morten også at der er stor forskel på linkkataloger og artikeldatabaser, forskellen hvis du spørger mig består i at en artikeldatabase kan give noget reel info til brugeren som gør at de får lyst til at klikke videre ind på din side, det mener jeg ikke at et linkkatalog generelt set kan. 
 

Geekweb.dk - Udvikler din hjemmeside

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

andreashdk:

jeg synes nu som morten også at der er stor forskel på linkkataloger og artikeldatabaser, forskellen hvis du spørger mig består i at en artikeldatabase kan give noget reel info til brugeren som gør at de får lyst til at klikke videre ind på din side, det mener jeg ikke at et linkkatalog generelt set kan. 
 

Så stor forskel er der nu heller ikke på linkkataloger og artikeldatabaser. De bliver begge i stor grad brugt af de forkerte årsager, langt de fleste bruger dem, både linkkataloger og artikeldatabaser, for at få links til deres hjemmesider. og det er jo også der problematikken ligger når vi snakker linkkataloger, artikeldatabaser, blogs (sblog) etc. kvaliteten er simpelthen for ringe, ikke kun hvad angår selve systemet bag, men i høj grad også de tekster etc som ligger der.

Bare se på historikken her på amino, så snart nogen snakker artikler, handler det om links og SEO, det handler ikke i lige så høj grad om kvalitet til brugeren. og det er også derfor der er så mange kataloger, databaser og blogs som ryger ned på ranglisten.

Så ja der er da en forskel på grundideen bag, bare ikke i dag hvor formålet og kvaliteten er som den er. og ja som jeg skriver ovre på det andet indlæg, så vil folk, og ikke mindst dem som laver katalogerne og databaserne, begynde at få øjnene op for at det skal gøres anderledes og der skal komme det rette fokus på de enkelte katalogers formål.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Vejle
Tilmeldt 10. May 11
Indlæg ialt: 282
Fra  Geekweb Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

@ktj-media.dk

Du har ret, der er efterhånden en del artikeldatabaser også som har en alt for ringe kvalitet, jeg forsøger at holde kvaliteten oppe på min egen ved at rette de i de artikler der ikke giver nok info hvis jeg føler det nødvendigt, men undgår det helst, og synes også de fleste af dem faktisk giver god nok kvalitet til brugeren, da jeg startede min artikeldatabase havde jeg forventet at skulle sortere en del mere end jeg faktisk gør.

bortset fra at der lige kom ca. 100 spam kommentarer den anden dag XD

Jeg har dog en del planer for min artikeldatabase som der gerne skulle udvikles på over tiden, men tiden er lidt knap pt desværre.
Men jeg gør hvad jeg kan for at min ligger i den bedre ende af artikeldatabaserne, da jeg nemlig også som du siger synes at tit er indholdet for tyndt, ikke nok info til brugerne. 

Geekweb.dk - Udvikler din hjemmeside

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

andreashdk:

Du har ret, der er efterhånden en del artikeldatabaser også som har en alt for ringe kvalitet, jeg forsøger at holde kvaliteten oppe på min egen ved at rette de i de artikler der ikke giver nok info hvis jeg føler det nødvendigt, men undgår det helst, og synes også de fleste af dem faktisk giver god nok kvalitet til brugeren, da jeg startede min artikeldatabase havde jeg forventet at skulle sortere en del mere end jeg faktisk gør.

bortset fra at der lige kom ca. 100 spam kommentarer den anden dag XD

Jeg har dog en del planer for min artikeldatabase som der gerne skulle udvikles på over tiden, men tiden er lidt knap pt desværre.
Men jeg gør hvad jeg kan for at min ligger i den bedre ende af artikeldatabaserne, da jeg nemlig også som du siger synes at tit er indholdet for tyndt, ikke nok info til brugerne. 

Det spørgsmål jeg synes folk skal stille dem selv er, hvornår er jeg selv kommet forbi en artikeldatabase, via en søgning på fx Google, hvorfra jeg så har klikket videre fra artikeldatabasen, fordi det var interessant. Jeg selv kan klart og tydeligt svare, stort set aldrig.

og så skal man som ejer af databaserne og katalogerne, så spørge sig selv, hvad kan vi gøre bedre end de andre på markedet, ligesom i alle andre situationer.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Vejle
Tilmeldt 10. May 11
Indlæg ialt: 282
Fra  Geekweb Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er korrekt, jeg har heller ikke særlig tit klikket mig videre, men kan da se at en del af de besøgende på min artikeldatabase klikker sig videre, og det er DET jeg går efter, ikke hvad jeg selv ville gøre, men det er rigtigt, dem der har kataloger og artikeldatabaser skal kigge på hvad der ville få dem til at blive på siden og læse artiklen, eller klikke videre, og det er også det jeg arbejder på med min egen, har en rimelig lang liste med ting der skal forbedres når der engang bliver tid.

Og ved også at Morten har lavet et rigtigt stort stykke arbejde med goon.dk på det sidste for at gøre den mere brugervenlig, for at folk enten bliver og læser eller klikker videre, og at han har gjort den mere attraktiv for skribenter at skrive artikler hos ham, og synes han har klaret det rigtig godt!

Geekweb.dk - Udvikler din hjemmeside

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

andreashdk:
Det er korrekt, jeg har heller ikke særlig tit klikket mig videre, men kan da se at en del af de besøgende på min artikeldatabase klikker sig videre, og det er DET jeg går efter, ikke hvad jeg selv ville gøre, men det er rigtigt, dem der har kataloger og artikeldatabaser skal kigge på hvad der ville få dem til at blive på siden og læse artiklen, eller klikke videre, og det er også det jeg arbejder på med min egen, har en rimelig lang liste med ting der skal forbedres når der engang bliver tid.
Det der så ville være endnu mere spændende er om disse besøgende så kommer fra Google, om de har haft noget at gøre med siden før, om linket til artiklen er blevet sendt til dem eller hvordan brugerne rent faktisk finder frem til databasen. forstår du hvad jeg mener?

Jeg kigger nu heller ikke på hvad jeg selv ville gøre, men jeg har endnu ikke stødt på en artikeldatabase ved en søgning, og jeg har derfor heller ikke klikket mig videre. Jeg har deimod kommet forbi artikeldatabaser ved søgninger på fx artikeldatabase :) men det er jo snyd.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Vejle
Tilmeldt 10. May 11
Indlæg ialt: 282
Fra  Geekweb Skrevet kl. 19:12
Hvor mange stjerner giver du? :

@ktj

Jeg er helt med på hvad du mener, og tør også godt offentliggøre lidt statistik.

 87% af de besøgende på min side kommer via google, 94% af alle de besøgende er førstegangs besøgende, det vil sige de har ikke været på siden før, ihvertfald ikke fra den ip.

Det i sig selv synes jeg taler godt for at artikeldatabaser faktisk stadig kan bruges til noget :)

Geekweb.dk - Udvikler din hjemmeside

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)