Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

indberetning af moms

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Hobro
Tilmeldt 27. May 08
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle!

Jeg har fra april i år startet enmandsvirksomhed, der har dog ikke været nogen aktivitet i firmaet udover følgende 2 ting:

Varekøb for knap 15.000kr

Oprettelse af hjemmeside

Da jeg så fik brev fra skat om at de manglede min moms indberetning ville jeg bare gå ind og skrive et 0 for moms, men så slog det mig om jeg kunne trække momsen fra de eneste 2 bevægelser i mit firma?
Der har altså ikke været nogen indtægt i firmaet.

Håber i kan hjælpe mig.


Mvh.

Anders

Mit navn er Anders og jeg er 24 år gammel.

Jeg går med ideen om at starte eget firma op, og håber du kan hjælpe!

Fra København
Tilmeldt 9. Aug 08
Indlæg ialt: 786
Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal indberette ind og udgående MOMS, og i dette tilfælde får du få penge retur fra Skat.

Leverandør af: CMS, websites, IT support, grafisk design, foto, billedbehandling mv. Se: www.ComputerLab.dk

Fra Hobro
Tilmeldt 27. May 08
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg har læst rigtigt mht. ind og udgående moms, er det kun indgående moms der skal tilføjes noget ved. Udgående moms må i mit tilfælde være 0 da jeg ingen indtægt i firmaet har haft.


Hvordan finder jeg ud af hvor meget min indgående moms er fra mit varekøb når jeg reelt set ikke har nogen faktura, men blot en kvittering for at jeg har overført de knap 15.000 til det firma hvor jeg har købt mine varer ved. Det skal lige siges at det er et italiensk firma, hvis det skulle have indflydelse.


Mvh.
Anders

Mit navn er Anders og jeg er 24 år gammel.

Jeg går med ideen om at starte eget firma op, og håber du kan hjælpe!

Fra København
Tilmeldt 9. Aug 08
Indlæg ialt: 786
Skrevet kl. 21:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Om din kvittering er gyldig som bilag til Skat, må jeg være svar skyldig for, men der er jo ikke indbetalt dansk MOMS, når det er et Italiensk firma, derfor vil jeg ikke mene der er noget MOMS du kan fratrække på den konto.

Mvh, Brian

Leverandør af: CMS, websites, IT support, grafisk design, foto, billedbehandling mv. Se: www.ComputerLab.dk

Fra Hobro
Tilmeldt 27. May 08
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes bare jeg kan huske noget om at hvis man skrev DK foran sit cvr nr, så indregnede sælger moms, jeg er ikke helt inde i de regler så håber der er nogen der er lidt mere inde omkring det.
Men mht. mit hjemmeside køb kan du så fortælle om jeg kan trække moms fra der og indberette det?


Mvh.
Anders

Mit navn er Anders og jeg er 24 år gammel.

Jeg går med ideen om at starte eget firma op, og håber du kan hjælpe!

Tilmeldt 31. Jan 09
Indlæg ialt: 171
Fra  Redmark Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke betalt moms (italiensk moms) når varer er købt i Italien forudsat du har oplyst dit CVR nummer til den italienske leverandør. Så jeg går ud fra de kr. 15.000 er uden nogen form for moms, hverken dansk eller italiensk.

Men du skal selv beregne erhvervelsesmoms af det udenlandske varekøb (læs mere her : http://www.startvaekst.dk/moms-ved-handel-i-eu). Du skal således indberette 25% moms af det udenlandske varekøb som BÅDE indgående moms OG udgående moms. Dermed giver det netto kr. 0.

Men hvad med udgiften til hjemmesiden? Hvis den er købt hos en dansk momsregistreret virksomhed vil du jo have en faktura fra dem med dansk moms på. Denne moms kan du trække fra på momsopgørelsen.

32 års erfaring indenfor revision, regnskab, skat, IT, rådgivning mv.
Partner i www.redmark.dk

Fra Hobro
Tilmeldt 27. May 08
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har oplyst mit cvr nummer med et DK foran - gør det nogen forskel?


Mht. hjemmesiden har jeg fået en faktura og med moms på. Det er hos cliche jeg har min hjemmeside.

Mit navn er Anders og jeg er 24 år gammel.

Jeg går med ideen om at starte eget firma op, og håber du kan hjælpe!

Tilmeldt 31. Jan 09
Indlæg ialt: 171
Fra  Redmark Skrevet kl. 21:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Så passer mit svar.Wink

Du skal så indberette 25% af de. kr. 15.000 = kr. 3.750 som både udgående og indgående moms. Beløbet anføres i feltet "Moms af varekøb mv. i udlandet " og i feltet "købsmoms (indgående moms)".

Men du skal også tillæge momsen fra fakturaen på hjemmesiden til den indgående moms (feltet "købsmoms (indgående moms"). Dermed får du samlet en "negativ" moms svarende til momsen på hjemmesidefakturaen. Denne moms vil du så få tilbage fra SKAT i løbet af et par uger.

32 års erfaring indenfor revision, regnskab, skat, IT, rådgivning mv.
Partner i www.redmark.dk

Fra Hobro
Tilmeldt 27. May 08
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Så hvis jeg har forstået det rigtigt skriver jeg 3750 i Moms af varekøb i udlandet (både EU og 3. lande) og 3750 i Købsmoms (indgående moms) hvor jeg desuden tilføjer 70,40kr som er anført som 25% moms for hjemmesiden :)

 

Mit navn er Anders og jeg er 24 år gammel.

Jeg går med ideen om at starte eget firma op, og håber du kan hjælpe!

Tilmeldt 31. Jan 09
Indlæg ialt: 171
Fra  Redmark Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja. Og du får så 70 kr. tilbage. Det var da en billig hjemmeside, hvis momsen kun udgør 70,40, men det er så noget helt andet Big Smile

32 års erfaring indenfor revision, regnskab, skat, IT, rådgivning mv.
Partner i www.redmark.dk

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)