Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ikke momsregistreret endnu...men skal jeg så sende regninger ud med eller uden moms???

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Hjallerup
Tilmeldt 12. Sep 11
Indlæg ialt: 14
Fra  SolidGroup Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er en nystartet virksomhed som laver kavlitets træ fodboldmål. Jeg får lavet mine mål på en dansk fabrik som så sender mig en regning incl moms pr. lavet mål. Jeg betaler regningen incl moms. Da jeg ikke er momsregistreret og derfor ikke har et CVR nummer skal jeg betale hele regningen og kan selvfølgelig ikke trække momsen fra. Nu har jeg så solgt en del mål til en virksomhed som vil sælge mine mål videre for mig. Jeg skriver dem en regning på 5 mål og angiver prisen ex moms og til slut incl. moms. Bliver derefter fortalt at jeg IKKE kan opkræve moms når jeg ikke har et CVR nummer...? Hvordan fakturerer jeg så virksomheden...Jeg betaler moms på alle indgående fakturer men hvad så med de udgående... Og for virksomheden som sælger mine mål bliver det en dårlig handel at handle med mig hvis de ikke kan trække momsen fra.... Er der nogen som har de vise sten og som kan forklarer mig reglerne herom????

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mette,

Du kan vælge bare at skrive moms = 0kr. Det er vel den letteste løsning.

Det er rigtigt, at dine kunder ikke kan trække momsen fra, men det er der desværre ikke nogen vej udenom, med mindre du selv vil æde den i din salgspris. :)

Med venlig hilsen
Kim Bang

Tilmeldt 20. Jul 08
Indlæg ialt: 225
Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du ikke snart en forventning om, at din omsætning vil overstige kr. 50.000i en 12 mdrs. periode? For så er det bare med at blive momsregistreret, og alle problemer er løst!

Beskyt dig og din familie mod jordstråler, elektrosmog og radon - se hvordan på www.basishelse.dk

Fra Hjallerup
Tilmeldt 12. Sep 11
Indlæg ialt: 14
Fra  SolidGroup Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo det ville jeg inden længe. Skulle bare fakturerer denne virksomhed men fik så fakturen tilbage da der intet CVR nummer var på og så er det jo lige jeg gerne ville vide reglerne...Så jo kan godt se at CVR nummer er nødvendigt...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Uden CVR kan du ikke fakturere moms, og må max sælge for 50.000 kr p.a. Det er klart et problem, at du ikke kan trække momsen fra ved dine køb. Omvendt er det ikke et problem for køberen at du fakturerer uden moms, han sparer jo momsen og har derfor ikke behov for at trække den fra - men som nævnt, du taber ved at betale moms ved købet.

Var du ikke momsregistreret da du blev faktureret, er det løb dog som jeg ser det - du mister det momsfradrag - og bliver du momsregistreret ved jeg ikke om du tilbagevirkende kan trække moms fra - tvivler - der er revisorer herinde der kan svare præcist

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Idet du handler B2B bør du hurtigst momsregistreres.

Din køber er klart interesseret i en faktura inkl. moms, idet han trækker momsen fra.

 

MvH

Peter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:
Idet du handler B2B bør du hurtigst momsregistreres.

Enig med Peter. Under nogle omstændigheder vil det være muligt at blive momsregistreret med tilbagevirkende kraft. Undersøg det og få evt. momsfradrag for de allerede afholdte omkostninger.

/Henrik

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

det du handler B2B bør du hurtigst momsregistreres.

Din køber er klart interesseret i en faktura inkl. moms, idet han trækker momsen fra.

 

Enig i hurtig momsreg er eet must. Køber er vel ret ligeglad med moms. Det er klart, at hvis tråd spørger vælger bare at forhøje prisen med momsen - og stadigt uden moms, SÅ er det ikke godt for køber, men hvis der er givet en pris uden moms - fordi man ikke er momsregistreret eller en pris med moms - som jo så i sagens natur skal gå ned med momsen hvis man ikke har ret til at fakturere moms - så er køber vel ligeglad

Om han får en regning på 100 kr ex moms og uden moms - eller en på 100 kr + moms 125 kr er samme sag for ham, men for sælger er det jo et tab ikke at kunne trække købsmomsen fra - et tab som vel ikke bare kan modregnes ved at forhøje prisen uden moms til sælger - ville jeg TRO - men det er jo et aftale spørgsmål

Kan man forestille sig at moms registrering kan ske så de køb med moms kan gå med i momsen mon (jeg aner det ikke så ikke retorisk spurgt Smile) Jeg synes at huske, at skat i alle fald accepterede omkostninger i en opstartsfase - kunne være visitkort - inden CVR som skattemæssigt Ok i regnskabet når CVR var oprettet

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Cookie.

Ja...har da haft sager, hvor vi har momsregistreret flere måneder tilbage i tiden.

Så synes da, at trådstarter skal prøve.

MvH

Peter

Fra Hjallerup
Tilmeldt 12. Sep 11
Indlæg ialt: 14
Fra  SolidGroup Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for alle jeres indlæg, det er konkret og sagligt og lige hvad jeg havde brug for!! Jeg vil følge jeres råd!

Mvh/ Mette

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)